FC Twente Nieuws topic

De Groene Scout

Well-known member
Supporters moesten afgelopen jaar en ook de komende 2 tot 3 seizoenen voor jan lul naar het stadion. Hoe er ook gespeeld werd/wordt er valt niets te verdienen (in de vorm van Europees voetbal o.i.d).
Ik heb niet het idee dat de kosten voor een jaarkaart naar beneden worden bijgesteld. Kan mij de frustratie bij 'de echten' dan ook wel voorstellen.
 

Makanaky

Well-known member
Nou en, ooit was je de beste, nu voor je kijken en doorlopen. Pieken en dalen zijn beter dan de grijze middenmoot die het Diekman vaak was. En anders blijf je lekker thuis om van 't gezeik af te zijn (TT 829-830).
 

Joost

Well-known member
Op Twitter waart het gerucht rond dat Twente degradeert naar de JL. Om 1700 zou een persconferentie zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij nonsens. Bestaat die optie ?berhaupt? Licentie kwijt is toch een veel hardere val?
 

de waan

Well-known member
Grappig dat de boodschapper (overigens ooit begonnen als columnist op zondaghoofdklasse.nl :)) nu voor rotte vis wordt uitgemaakt.

De enige uitleg die ik kan bedenken dat eigenlijk de licentie ingetrokken moest worden, maar dat de KNVB het uit coulance bij degradatie houdt. Ook al omdat dit praktischer is (geen oneven teams in de eerste divisie) en hier niemand mee benadeeld wordt.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Grappig dat de boodschapper (overigens ooit begonnen als columnist op zondaghoofdklasse.nl :)) nu voor rotte vis wordt uitgemaakt.

De enige uitleg die ik kan bedenken dat eigenlijk de licentie ingetrokken moest worden, maar dat de KNVB het uit coulance bij degradatie houdt. Ook al omdat dit praktischer is (geen oneven teams in de eerste divisie) en hier niemand mee benadeeld wordt.

Zijn Twitter-account is ook wel erg sensatiegericht moet ik zeggen en een offici?le bron heb ik voorlopig nog niet voorbij zien komen. Los van dat de KNVB een extra persconferentie geeft die over van alles kan gaan.
 

Joost

Well-known member
Zijn Twitter-account is ook wel erg sensatiegericht moet ik zeggen en een offici?le bron heb ik voorlopig nog niet voorbij zien komen. Los van dat de KNVB een extra persconferentie geeft die over van alles kan gaan.

Iwan van Duren heeft het opgepikt en is er ook mee bezig. Dat is altijd een heel betrouwbare bron. Het wordt in ieder geval nergens ontkracht.
 

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij zit er een polder-constructie aan te komen. Eigenlijk is het licentie kwijt maar om iets tegemoet te komen doet men pogingen om er nog een JL-oplossing uit te halen.
Volgens de regels zou het gewoon wel of geen licentie zijn. Bij wel gewoon eredivisie, bij geen terug naar de 2e divisie.
 

Batigoal

Well-known member
Iwan van Duren heeft het opgepikt en is er ook mee bezig. Dat is altijd een heel betrouwbare bron. Het wordt in ieder geval nergens ontkracht.

Ik zie nu een tweet van de KNVB zelf staan dat de persconferentie over FC Twente gaat. Twee uurtjes speculeren dus. Spannend dit!
 

de waan

Well-known member
Leon ten Voorde meldt:
"Voorstel degradatie eerste divisie is in de maak en zou in volgende vergadering worden ingebracht"
 

Joost

Well-known member
Grappig dat de boodschapper (overigens ooit begonnen als columnist op zondaghoofdklasse.nl :)) nu voor rotte vis wordt uitgemaakt.

De enige uitleg die ik kan bedenken dat eigenlijk de licentie ingetrokken moest worden, maar dat de KNVB het uit coulance bij degradatie houdt. Ook al omdat dit praktischer is (geen oneven teams in de eerste divisie) en hier niemand mee benadeeld wordt.

Het voelt gewoon ook als een faire straf. Twente moet even op de blaren zitten en je zet in de 2e Divisie geen club neer die eigenlijk te groot is voor dat niveau met allerlei problemen van dien.
 

de waan

Well-known member
Het voelt gewoon ook als een faire straf. Twente moet even op de blaren zitten en je zet in de 2e Divisie geen club neer die eigenlijk te groot is voor dat niveau met allerlei problemen van dien.

Met een hele grote kans dat ze dat sowieso niet overleven gezien de kosten.

Er schijnt ook een plan in de maak te zijn om dit aan te passen in het licentiereglement en daarover wordt eind mei gestemd. Ik kan me zo voorstellen dat ze aan de andere clubs willen voorleggen om FC Twente al vast onder die nieuwe regels te laten vallen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Reactie van de directie van FCT: Degradatie is niet mogelijk.

Storm in een glas water dus; om 17.00 uur de mededeling dat we vrolijk verder kunnen.
 
Bovenaan