FC Twente Nieuws topic

Forza AZ

Well-known member
Dit kun je geen wanbeleid noemen, maar pure oplichting. Volgens mij hebben we dat deze eeuw niet bij een andere Nederlandse club meegemaakt.
Die 3 punten aftrek zijn ook niet voor deze "oplichting", maar voor het niet volgen van het plan van aanpak (voor de 4e keer op rij nu, bij een 5e keer wordt de licentie ingetrokken!). Voor de "oplichting" kan nog een aparte straf worden uitgesproken.
 

ALenstra

Well-known member
Een eventuele intrekking van de licentie heeft toch gevolgen voor de promotie/degradatiestrijd? Of heeft de eredivisie dan 17 teams?
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zou betekenen dat (met de huidige stand) De Graafschap en Cambuur play-offs spelen. Lijkt mij.

Dat is wel het geval als Twente de competitie niet zou afmaken.
Maar maken ze de competitie wel af, dan vraag ik het me af. Bij de amateurs wordt in zulke gevallen de opengevallen plek verdeeld via extra wedstrijden in de nacompetitie. Passen ze dit ook toe op de Eredivisie dan degradeert de nummer 18 dus gewoon direct en spelen de nummers 16 en 17 gewoon nacompetitie. De verliezers van de 3e ronde van de nacompetitie zouden dan tegen elkaar moeten spelen voor de laatste plek in de Eredivisie.

Maar zover ik weet staat over deze situatie niets in de reglementen, dus het zou ook zomaar anders opgelost kunnen worden (geen directe degradatie van de nummer 18; of extra promotie vanuit de Eerste Divisie). Dit hangt natuurlijk ook af van de datum waarop de licentie eventueel definitief ingetrokken wordt. Is dat voor 9 mei dan is er een keuze. Is dat pas later dan is de nacompetitie al begonnen (met de nummers 16 en 17) en blijft dus eigenlijk alleen de optie over van een extra ronde in de nacompetitie.
 

SuikerBrood

Well-known member
Als het na 9 mei is, kan die extra JL-club ook nog een optie zijn inderdaad. Ik denk dat de degradanten dan wel witheet zijn. En terecht.
 

de waan

Well-known member
Als je gemiddeld krap een half punt per wedstrijd haalt heb je wat mij betreft niet al te veel recht van spreken.
 
Bovenaan