FC Twente Nieuws topic

De Groene Scout

Well-known member
Kasper Kusk is verkocht aan FC Kopenhagen. Ze hebben er maar liefst een miljoen euro voor over. Dat is dus nog een paar ton winst ook voor Twente. :duim:
Hij zou voor 5 jaar hebben getekend.
 

Eresd?g?

Banned
Kijk! Nog maar 7 te gaan. Het ging om totaal 8 miljoen toch wat er moest "binnen komen" komende transferperiode?
 

De Groene Scout

Well-known member
Voornaamste is nu nog Castaignos en Bjelland slijten. Dat is echt noodzaak, de rest (2 of 3 spelers) is mooi meegenomen.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens ad.nl wordt trainer Alfred Schreuder ontslagen bij FC Twente. Probleem is echter dat men niet de financiele middelen heeft om zijn tot 2019 durende contract af te kopen. Voorzitter Aldo vd Laan hoopt dat de trainer zich mild zal opstellen bij zijn vertrek.
 

Pascallovic

Well-known member
De stelligheid waarmee het AD het brengt en dan de zinsnede "Alfred Schreuder zal begin volgende week, in een evaluatiegesprek, op de hoogte worden gesteld van de onheilstijding." Ik denk dat Alfred het inmiddels wel weet en dat het gesprek niet door hoeft te gaan. Hij kan wel lekker cashen.
 

gevegt

Well-known member
Tot nu toe heeft Schreuder zich heel netjes opgesteld naar Twente toe.
Ik ben er dan ook van overtuigt dat ze er wel uit komen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Al enkele weken is bekend dat ze volgend jaar niet verder gaan / kunnen met Schreuder. Het moet alleen nog even leuk worden ingepakt en het financi?le platje moet nog even geregeld worden achter de schermen. Ik geloof niet dat Schreuder zoveel clubliefde kent en erg veel water bij de wijn doet, zal dus een duur grapje worden voor Aldo en zijn rijke zakenvriendjes.

edit: Rutten is al gesignaleerd in het Twentse land.
 

gevegt

Well-known member
Al enkele weken is bekend dat ze volgend jaar niet verder gaan / kunnen met Schreuder. Het moet alleen nog even leuk worden ingepakt en het financi?le platje moet nog even geregeld worden achter de schermen. Ik geloof niet dat Schreuder zoveel clubliefde kent en erg veel water bij de wijn doet, zal dus een duur grapje worden voor Aldo en zijn rijke zakenvriendjes.

edit: Rutten is al gesignaleerd in het Twentse land.

Als het om een platje gaat, hoop ik dat Schreuder ze het vel over de oren haalt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik Schreuder was, dan zou ik hoog inzetten wat betreft afkoopsom.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ted van Leeuwen nieuwe technisch manager FC Twente

Ted van Leeuwen gaat met ingang van 1 juni de functie van technisch manager vervullen. De Apeldoorner komt over van het Cyprotische Anorthosis Famagusta en tekent in Enschede een contract voor drie jaar. Van Leeuwen wordt verantwoordelijk voor het voetbalbedrijf.

Na een carri?re als journalist werd Ted van Leeuwen in 2002 algemeen directeur van AGOVV. Kort daarop nam hij bij de Apeldoornse club ook de rol van technisch directeur op zich om in 2003 met AGOVV terug te keren in het betaald voetbal. Na zes seizoenen werkzaam te zijn geweest bij AGOVV, maakte Van Leeuwen in de zomer van 2008 de overstap naar Vitesse. Bij de Arnhemmers werd Van Leeuwen hoofd scouting en in 2010 volgde hij Marc van Hintum op als technisch directeur. Aan het begin van het seizoen 2013/2014 vertrok Van Leeuwen bij Vitesse. In januari 2014 ging hij aan de slag als technisch adviseur bij het Maltese Valletta FC. Daarna maakte hij de overstap naar Anorthosis Famagusta, waar hij tot dit seizoen als technisch directeur werkzaam was.

Ted van Leeuwen: "Ik heb erg veel zin om bij FC Twente aan de slag te gaan. Na het kampioenschap in 2010 en de tweede plaats het jaar erop waren de prestaties minder, maar ik beschouw de club als een van de grootste van Nederland, bovendien een zeer sympathieke club. In de gesprekken zaten we al vrij snel op ??n lijn. Ik realiseer me dat de club momenteel een zware periode doormaakt en dat de mogelijkheden beperkt zijn. In dit soort situaties is het eerst zaak om te overleven, vervolgens proberen te stabiliseren en daarna kun je weer denken aan uitbouwen. Die complexiteit beschouw ik als een geweldige uitdaging en daar wil ik me samen met de gehele club keihard voor gaan inzetten.?

Aldo van der Laan: "We hebben de afgelopen periode diverse gesprekken met Ted van Leeuwen gevoerd en zijn blij dat hij naar FC Twente komt. Met hem halen we een zeer capabele technische bestuurder binnen die leiding zal geven aan het voetbalbedrijf. Bovendien heeft hij veel ervaring op het gebied van scouting. Hij heeft bijvoorbeeld bij AGOVV aangetoond met weinig middelen goede en creatieve spelers te kunnen halen. In die periode was hij onder andere verantwoordelijk voor het aantrekken van Huntelaar, Chadli, Mertens en Verhaegh."
 

miklo

Member
Ondanks dat hij vaak overkomt als een clown in de pers is hij volgens mij wel een goede in zijn werk. Wel verrassend, had verwacht dat Rutten dit zou worden. Zal die dan als trainer komen en hoeveel gaan deze twee man verdienen. Zeker van Leeuwen is niet iemand die dit gratis zou doen lijkt me.
 

Eresd?g?

Banned
Ondanks dat hij vaak overkomt als een clown in de pers is hij volgens mij wel een goede in zijn werk. Wel verrassend, had verwacht dat Rutten dit zou worden. Zal die dan als trainer komen en hoeveel gaan deze twee man verdienen. Zeker van Leeuwen is niet iemand die dit gratis zou doen lijkt me.

Misschien is het verstandig als Rutten naar Duitsland verkast. Heeft in Nederland niet een al te best imago meer... Misschien leuk clubje in de tweede bundesliga?
 

De Groene Scout

Well-known member
Volgens de lezers van TCTubantia zijn dit de beste spelers van FC Twente aller tijden. Theo dus de allerbeste, dat is best vreemd voor iemand die maar een paar jaartjes heeft rond gelopen. Verder blijkt dat clubliefde ook erg gewaardeerd wordt, anders zou je Heubach en Brama natuurlijk nooit in een top 10 terug mogen vinden.

Top 50-spelers op volgorde van aantal stemmen:

1 Theo Janssen
2 Bryan Ruiz
3 Blaise Nkufo
4 Douglas
5 Epy Drost
6 Sander Boschker
7 Jeroen Heubach
8 Roberto Rosales
8 Wout Brama
9 Kenneth Perez​
10 Fred Rutten

Frans Thijssen
Dusan Tadic
Piet Schrijvers
Spira Grujic
Nacer Chadli
Ronald de Boer
Felipe Gutierrez
Arnold M?hren
Jan Jeuring
Peter Wisgerhof
Eljero Elia
Kick van der Vall
Kees van Ierssel
Nico Jan Hoogma
Eddy Achterberg
Willem de Vries
Edson Braafheid
Jan van Halst
Jan S?rensen
Theo Pahlplatz
Manuel Sanchez Torrez
Paul Bosvelt
Cheick Tiot?
Theo Snelders
Daniel Majstorovic
Andreas Bjelland
Ronnie Stam
Hallvar Thoresen
Kalla Oranen
Luke Wilkshire
Leroy Fer
Jan Vennegoor of Hesselink
Luuk de Jong
Piet Wildschut
Marko Arnautovic
Rob McKinnon
Andr? Karnebeek
John Bosman
Karim El Ahmadi

Trainers top 5
1 Fred Rutten
2 Steve McClaren
3 Michel Preud?homme
4 Kees Rijvers
5 Spitz Kohn
 
Bovenaan