F1, IndyCar, Nascar Topic

Eef de Kip

Well-known member
Hopelijk is er bij Max wat aan de hand met zijn auto.
Iets met zijn stuur hoorde ik maar als de MB de rest van het seizoen net zo veel sneller is als vandaag dan wordt het een kansloos verhaal.
Maar goed, zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de circuits.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iets met zijn stuur hoorde ik maar als de MB de rest van het seizoen net zo veel sneller is als vandaag dan wordt het een kansloos verhaal.
Maar goed, zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de circuits.

RedBull had toch ook gewoon problemen met de afstelling van de auto het hele weekend? Verder krijgen we ook nog een Mexico die Verstappen zelfs won in het tijdperk dat RedBull gewoon het derde team was.
 

Eef de Kip

Well-known member
Denk ik ook hoor maar ik vond het verschil in snelheid dit weekend wel heel groot terwijl het mn begin van dit seizoen leek alsof RB minimaal gelijkwaardig was.
Volgende GP is Austin, staat ook bekend als een MB circuit dus mij benieuwen.
 

JMD

Well-known member
Nog 6 GP's te gaan, eens even kijken hoe het er daar de laatste jaren voor stond:
Austin 24-10: 2020 niet gereden, de jaren daarvoor bijna altijd Mercedes-zeges, op 2018 (Räikkönen in een Ferrari) na
Mexico 7-11: 2020 niet gereden, 2019 won Hamilton, de 2 jaar daarvoor Verstappen, de 2 jaar daarvoor een Mercedes (Hamilton/Rosberg)
Brazilië 14-11: 2020 niet gereden, 2019 won Verstappen, 2018 Hamilton, 2017 Vettel in een Ferrari
Qatar 21-11: voor de eerste keer, geen idee hoe het er daar voor staat qua verhouding Mercedes/RB
Saoedi Arabië 5-12: idem
ABu Dhabu 12-12: 2020 won Verstappen, maar de jaren ervoor Mercedes

Mexico zou normaal gesproken (wat Max hierboven al zegt) een zege voor RB moeten opleveren, maar Austin weer meer voor Mercedes. Brazilië en Abu Dhabi zou je (gezien de laatste resultaten in jaren waarin RB niet een zelfde auto had als Mercedes) als licht favoriet voor RB kunnen zien. Blijft over Qatar en Saoedi Arabië. Daar zal ook veel afhangen van hoe snel je de juiste setup kan vinden, er zijn immers geen gegevens van eerdere jaren. De laatste 3 races zullen in ieder geval geen regen geven. :)

Het wordt overigens sowieso voor het eerst sinds 2012 een echte titelstrijd tussen 2 teams die hopelijk tot de laatste race duurt. Sinds 2012 was het eerst RB met Vettel en daarna 7 jaar Mercedes die onbedreigd de kampioen afleverden. Alleen in 2016 ging het tot de laatste race door, maar duels tussen teamgenoten vind ik altijd minder spannend. Overigens was 2010 natuurlijk de mooiste met 4 coureurs die in de laatste race nog kampioen konden worden en Alonso die het verspeelde door een foute call van Ferrari.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat ik begrepen heb is dat Qatar en vooral SA snelle banen zijn en die liggen MB vaak wat beter.
Gaat erom dat RB weer het momentum moet zien te vinden want ik heb het idee dat ze een beetje blijven hangen.
Het blijft iig erg spannend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij goed om een snelheidsbegrenzer in te voeren voor MB. Het moet wel veilig blijven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Horner is heel verbaast dat MB 15kmh op het rechte stuk sneller was dan RB.
Verhaal is nu dat MB de motor wellicht opschroeft voor de laatste 6 GP's.


Mocht dit zo zijn dan kun je alleen nog maar hopen dat ze een ploffer krijgen want anders wordt Hamilton lachend kampioen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook beetje jammer dat de FIA nog weinig heeft gehapt op de RedBull suggesties en wel trek heeft in MB suggesties. Hopen dat een motor klapt en/of Perez gaat bowlen (grapje).
 

delmaestro

Well-known member
Mwoah, de mazzel (die een kampioen af en toe moet hebben) trekt in de tweede seizoenshelft gelukkig wel iets meer richting Max. De bonuspunten van Spa, de regen in de laatste rondes in Sochi en nu weer de verkeerde bandentactiek van MB bij Hamilton in Turkije. Dit waren de banen waar Mercedes het eigenlijk zou moeten gaan doen, en ze falen. Dat wordt een steeds zenuwachtigere Hamilton de komende races. Zin an!
 

JMD

Well-known member

Kalender van 2022.
Geen China opnieuw, vanwege de pandemie, wel Imola.
Seizoen eindigt bijna 1 maand eerder dan dit jaar, op 20 november, maar staat ongeveer op hetzelfde moment.
Voeg daaraan toe dat we 23 races hebben en het wordt weer een druk jaar...
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou, mij benieuwen komend weekend.
Ik ben een beetje bang dat de MB motoren flink worden opgeschroefd de rest van het seizoen dus dat de kansen voor Verstappen als een nachtkaars uit gaan. Of er moet wat gaan ploffen bij MB.
 

Eef de Kip

Well-known member
Jawel, die hebben en motor van Honda maar als het gaat om dat topvermogen dan kun je er op wachten dat de motor een keertje plof zegt en ik vrees dat de motor van MB net iets betrouwbaarder is maar goed, dat ik mijn gevoel hoor.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gridstraf Bottas vijf plaatsen. Toch weer iets van zijn motor moeten vervangen. Dat biedt wel perspectief.
 
Bovenaan