F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is wat ze normaal doen met 'lapped cars' vooral om ervoor te zorgen dat de lapped cars niet in de weg zitten van de gevechten vooraan. Dat achterblijvers tussen de nr 1 en 2 zitten bijv.. Dus ik denk dat in het geval wat jij schetst dat Perez achteraan aan had mogen sluiten met 1 ronde minder achterstand dus

Geen ronde achterstand toch? Dan had hij dus met zijn gerepareerde RBR wellicht nog een punt kunnen pakken. Al hoewel hij dan wel weer iemand anders had aangereden.
 

JMD

Well-known member
Geen ronde achterstand toch? Dan had hij dus met zijn gerepareerde RBR wellicht nog een punt kunnen pakken. Al hoewel hij dan wel weer iemand anders had aangereden.
O ja tuurlijk, toen bij de SC was hij nog 'gewoon' in de race, en niet al opgegeven... Ja, dan had hij idd achteraan kunnen aansluiten. Ik zag 'rentree' staan en dacht dat je bedoelde dat hij na tig rondes weer de baan opkwam...
 

Max

Administrator
Forumleiding
O ja tuurlijk, toen bij de SC was hij nog 'gewoon' in de race, en niet al opgegeven... Ja, dan had hij idd achteraan kunnen aansluiten. Ik zag 'rentree' staan en dacht dat je bedoelde dat hij na tig rondes weer de baan opkwam...

Wat hij deed was ook een soort van rentree, maar als dan de safetycar komt mag je toch unlappen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, alleen wel maar 1x, niet als je iets van 10 ronden achterstaat dat je die allemaal kan unlappen.

Aha, ik heb altijd begrepen dat je je volledig mocht unlappend ook twee of drie laps. De lui bij F1 TV stelde zichzelf ook die vraag of Perez in deze situatie helemaal er gunstig uit zou kunnen komen met een SC.
 

JMD

Well-known member
Aha, ik heb altijd begrepen dat je je volledig mocht unlappend ook twee of drie laps. De lui bij F1 TV stelde zichzelf ook die vraag of Perez in deze situatie helemaal er gunstig uit zou kunnen komen met een SC.
Nee, die regel is met name gekomen omdat het weleens voorkwam dat de achterblijvers tussen de nr 1 en 2 reden, waardoor de nummer 1 na de safetycar snel weg kon rijden en de nummer twee eerst nog een aanta, achterblijvers voorbij moest.

Overigens zou wat jij aangeeft ook qua tijd niet kunnen, want dat unlappen mag nooit direct bij een sc fase, en daarna unlap je ook niet zo snel, want je mag bv niet op volle snelheid over dat circuit als achterblijver. Vaak laten ze het veld alweer los voordat de achterblijvers zijn aangesloten (tenminste als de baan weer veilig is natuurlijk)
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Sainz en Perez die Q3 niet halen (Bottas in de Alfa Romeo wel)

Stroll die zich laat gaan tegen zijn eigen team na uitschakeling in Q1 waar Alonso meedoet om de voorste plekken.
 

JMD

Well-known member
Perez gaat weer lekker.
Zelfs als een wereldtitel niet meer kan, als de 2e plek in de WK-stand al zo goed als zeker is (zeker nu Hamilton een DNF heeft vandaag) en er dus bijna geen druk meer is stapelt hij fout op fout.
 
Bovenaan