F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Max blijft buiten, is dat de goede keuze?

Ik loop een aantal minuten achter met kijken, maar ik denk niet dat Verstappen er mee had verloren als hij het voorbeeld had gevolgd. Dus het leek mij een veiligere keuze. Maar een 1 stopper versus een 2 stopper van de rest kan ook werken.
 

JMD

Well-known member
Ik loop een aantal minuten achter met kijken, maar ik denk niet dat Verstappen er mee had verloren als hij het voorbeeld had gevolgd. Dus het leek mij een veiligere keuze. Maar een 1 stopper versus een 2 stopper van de rest kan ook werken.
Denk niet dat Verstappen een eenstopper gaat doen. Maar hij wint het toch wel op snelheid van Ferrari. Tenzij er gekke dingen gebeuren gaat Verstappen gewoon weer winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Denk niet dat Verstappen een eenstopper gaat doen. Maar hij wint het toch wel op snelheid van Ferrari. Tenzij er gekke dingen gebeuren gaat Verstappen gewoon weer winnen.

Dan is het wat mij betreft geen goede tactiek. Als je toch een tweestopper gaat doen kun je beter een goedkope meepakken.
 

JMD

Well-known member
Dan is het wat mij betreft geen goede tactiek. Als je toch een tweestopper gaat doen kun je beter een goedkope meepakken.
Vraag is wel hoe het gaat qua lengte... Ferrari stopte wel erg vroeg, kan op het eind problemen geven...

Zelfs Toto Wolff is nu klaar met het gezeur van Hamilton. Dat heeft 10 jaar geduurd...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vraag is wel hoe het gaat qua lengte... Ferrari stopte wel erg vroeg, kan op het eind problemen geven...

Zelfs Toto Wolff is nu klaar met het gezeur van Hamilton. Dat heeft 10 jaar geduurd...

Ja en ik zie dat Verstappen er nu toch al langs is. Waarschijnlijk krijgt Verstappen straks een gratis pitstop om 100% zeker te zijn van het snelste rondje.
 

JMD

Well-known member
Ja en ik zie dat Verstappen er nu toch al langs is. Waarschijnlijk krijgt Verstappen straks een gratis pitstop om 100% zeker te zijn van het snelste rondje.
Precies. Volgens mij heeft Verstappen als enig ook een setje rood over. Door later te stoppen kan hij (i.t.t. Ferrari) nog naar rood, en Ferrari moet nog naar hard.
 

JMD

Well-known member
Verstappen gaat nu mee met Ferrari qua stops. Heeft op zijn harde banden de voorsprong vergroot van 16 (voor stop 1) naar 30 (voor stop2) op Leclerc
 

JMD

Well-known member
Verstappen wil het nog even spannend maken en maakt een extra stop om zo meteen de snelste ronde te kunnen aanvallen... Houdt nog 4 sec over.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, dit is wel pijnlijk. Sainz wel lekker gereden. Jammer van zijn penalty.
 

Mommiej

Well-known member
De stewards zijn vergeten nog een paar straffen uit te delen. Die komen nu alsnog. Dit zijn ze:

wijzigingen top-10:
Sainz 4 --> 6
Norris 5 --> 4
Alonso 6 --> 5
Hamilton 7 --> 8
Russell 8 --> 7
Stroll 10 --> 9
Gasly 9 --> 10

The Stewards very strongly recommend that a solution be found to the track limits situation at this circuit (hoe komen ze erbij he)
 

JMD

Well-known member
Vorig seizoen lagen er die gele broodjes om track limits te voorkomen, dat was ook niet ideaal... Misschien dan toch maar weer terug naar de grindbakken?
 

gevegt

Well-known member
Vorig seizoen lagen er die gele broodjes om track limits te voorkomen, dat was ook niet ideaal... Misschien dan toch maar weer terug naar de grindbakken?
Hopelijk gaan de topteams na de dood van Dilano van ’t Hoff niet meer uitgaan van hun eigengewin maar kiezen voor de natuurlijke limieten.
 
Bovenaan