F1, IndyCar, Nascar Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hamilton ging inderdaad wel heel erg makkelijk door het veld. Makkelijker dan ik verwacht had.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hmm, als dit het voorland is voor de komende 4 races dan wordt het ongemeen spannend. Het is te bidden dat MB deze motorstand geen 4 races vol kan houden maar ik denk dat ze all in gaan en dan kan Ham de laatste 3 races zo maar winnen met die lange stukken waar het op power aan komt.
Verstappen kan morgen zo maar 2e worden en Ham 3, pak je 3 punten en kom je op 24 punten. Kan ham de laatste 3 races elke keer 7 punten pakken is 21 en dan moet Verstappen Bottas achter zich houden maar daar zal de motor ook wel vol open gaan.

Wordt billen knijpen tot het eind.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hamilton kan met de snelste ronde erbij acht punten per wedstrijd pakken. Dus als Verstappen nu idd op 24 punten zou komen, dan zouden ze met drie keer Hamilton 1 en Verstappen 2 gelijk eindigen. Dan wint Verstappen op basis van gewonnen races. Als Hamilton derde wordt en de snelste ronde pakt en Verstappen tweede wordt, dan heeft Hamilton wel genoeg aan drie keer de maximale score. Mercedes kan echter niet nog drie keer met deze motorstand rijden. Conclusie is wel dat Perez het vorige week heeft laten liggen en vandaag moet zorgen dat hij Hamilton achter zich laat of Hamilton meeneemt in een val. Spannend blijft het iig tot het einde. Zou wellicht helpen als de FIA toch nog wat met die flexwing van Mercedes doet.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat Bottas voor Verstappen staat vandaag, verkleint de kans op een bowlingongelukje zeg maar... :)

Verder idd eens met wat hierboven wordt gezegd. Het gaat nog zeer spannend worden. En aangezien de komende 3 races in de zandbak zijn weet je dat het normale races gaan worden, geen regen ofzo, dus het zal van vermogen moeten komen. Aan de andere kant won Verstappen vorig jaar wel 'gewoon' Abu Dhabi, terwijl de Merc toen echt beter was dan de RB over het jaar.
 

Ska P 187

Well-known member
Misschien omdat Lewis net uit de kroeg kwam... bwoah hoe Lewis door de boter sneed gisteren, wat een verschil met een perez of botas. Mooi om te zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien omdat Lewis net uit de kroeg kwam... bwoah hoe Lewis door de boter sneed gisteren, wat een verschil met een perez of botas. Mooi om te zien.

Wel met de nuance dat er geen punten waren te verdelen en dat de laatste coureurs wisten dat Hamilton toch nog vijf plekken naar achterin moet. Maar die auto was echt razendsnel. Dus ik denk dat Hamilton vandaag binnen tien ronde in de top vijf zit. Dan hangt het van Perez zijn start af of Hamilton derde of vierde gaat worden. Als Perez nog iemand tussen hem en Verstappen en Bottas in heeft, dan komt hij er weer niet langs en dan kan Hamilton er naartoe rijden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hamilton kan met de snelste ronde erbij acht punten per wedstrijd pakken. Dus als Verstappen nu idd op 24 punten zou komen, dan zouden ze met drie keer Hamilton 1 en Verstappen 2 gelijk eindigen. Dan wint Verstappen op basis van gewonnen races.
Heeft Max zoveel gewonnen dat Lewis met deze drie erbij nog achter staat?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heeft Max zoveel gewonnen dat Lewis met deze drie erbij nog achter staat?

Verstappen heeft negen keer gewonnen en Hamilton vijf keer. Verstappen draait echt een bizar seizoen op bowling Bottas Hongarije na is hij in iedere race waarin hij de finish haalde eerste of tweede geëindigd. Als hij op 24 punten staat van Hamilton, dan heeft Hamilton het niet meer in eigen hand.
 

Reinoud

Well-known member
Verstappen heeft negen keer gewonnen en Hamilton vijf keer. Verstappen draait echt een bizar seizoen op bowling Bottas Hongarije na is hij in iedere race waarin hij de finish haalde eerste of tweede geëindigd. Als hij op 24 punten staat van Hamilton, dan heeft Hamilton het niet meer in eigen hand.
Dat heeft hij in dat geval ook niet met 8 verschil toch? Bedoel als Max met een tweede plaats in de laatste GP kampioen wordt heeft Hamilton het niet in eigen hand. Of ik moet je niet goed begrijpen
 

Eef de Kip

Well-known member
Wel met de nuance dat er geen punten waren te verdelen en dat de laatste coureurs wisten dat Hamilton toch nog vijf plekken naar achterin moet. Maar die auto was echt razendsnel. Dus ik denk dat Hamilton vandaag binnen tien ronde in de top vijf zit. Dan hangt het van Perez zijn start af of Hamilton derde of vierde gaat worden. Als Perez nog iemand tussen hem en Verstappen en Bottas in heeft, dan komt hij er weer niet langs en dan kan Hamilton er naartoe rijden.
Ik denk dat Verstappen moet uitkijken dat Ham hem niet voorbij gaat en dan nog gaat winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat heeft hij in dat geval ook niet met 8 verschil toch? Bedoel als Max met een tweede plaats in de laatste GP kampioen wordt heeft Hamilton het niet in eigen hand. Of ik moet je niet goed begrijpen

Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Met 24 punten voorsprong van Verstappen met nog drie races te gaan, kan Hamilton per race op eigen kracht acht punten pakken op Verstappen. Drie races die acht punten pakken is genoeg om gelijk te komen. Dan geeft het aantal overwinningen de doorslag en dan legt Hamilton het af. Dus dan is Hamilton afhankelijk of iemand een wagen tussen hem en Verstappen insteekt. Met die dominantie van de Mercedes zou Bottas dat best kunnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Verstappen moet uitkijken dat Ham hem niet voorbij gaat en dan nog gaat winnen.

Met de overmacht van gisteren zou je er wel voor gaan vrezen. Alleen de temperatuur van de baan is warmer en meer benzine in de tank. Dus dan gaat slijtage ook meespelen. Laten we hopen op een fantastische start van Verstappen en Perez en dat Verstappen een grotere voorsprong pakt dan 24 punten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt zin weer in vanavond en de rest van het seizoen! Het belooft een fantastische ontknoping te worden. Gelet op de snelheid die Hamilton uit zijn Mercedes, inclusief verse motor, haalt is het voor Max absolute prioriteit om vandaag de race te winnen, zoals Max een paar posts hierboven ook al uitrekende.

Ik verwacht dat Bottas vandaag na de start de koppositie kan behouden, gelet op het snelheidsverschil op het rechte stuk. En dan is het voor Max zaak om hetzelfde te doen als in de sprintrace; het gat binnen de 2,5 seconden houden in de eerste stint. Dan kan hij, als Red Bull de pitstop en de invloed van het verkeer goed berekent, een undercut plaatsen en zo de wedstrijd winnen. Dan is het verder hopen dat Hamilton niet té snel door het veld snijdt, zodat Perez voldoende marge houdt om een undercut tussen die twee op te vangen.
 
Bovenaan