F1, IndyCar, Nascar Topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Mag je dan nog meer onderdelen wisselen aan de motor als hij toch al achteraan moet starten? Nee toch gezien de auto al onder park fermee valt?
Nee. Betekent start uit de pits en regels volgens parc fermee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

SanMark.

Well-known member
Sprint race lijkt mij. Bij de echte race kan hij daarna vijf plekken naar achteren. Dus dan start hij zondag niet zomaar in de top tien.
Ja heb het al opgezocht.

Voor de gokkers, je krijgt 3x je geld terug als je op MV gokt voor de sprintrace winst.

9x Bottas en 17x Perez.

Dat is bij Toto.
 

gevegt

Well-known member
Gijs is toch wel een echte held. Hij zit zelfs in een normale stoel alsof hij in een raceauto zit. (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Eef de Kip

Well-known member
Ah, Verstappen heeft na afloop van de kwali de auto van Hamilton aangeraakt (mag niet dus niet slim) dus die moet zich nu ook verantwoorden bij de stewards.
De hete aardappel over de DRS van Hamilton is doorgeschoven.
Zou wat worden als Ham er mee weg komt en Ver een straf krijgt. Zou wel in de lijn van dit seizoen liggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarschijnlijk heeft Verstappen van Mercedes gesloopt, dus dat lijkt mij wel terecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Lijkt me toch zeer sterk dat Verstappen hier een straf voor gaat krijgen.

Geldboete of punten op licentie wellicht, maar hier kun je toch moeilijk een grindstraf voor geven. Bij een normaal verloop start Hamilton uit de pitstraat en krijgt Verstappen een tik op de vingers in de zin van een boete en/of punten op zijn licentie. Iedere andere uitkomst zou de FIA zich weer eens volstrekt belachelijk maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Geldboete of punten op licentie wellicht, maar hier kun je toch moeilijk een grindstraf voor geven.
Ja precies. Het is officieel tegen de regels, dus geef hem dan inderdaad maar een boete ofzo. Maar alle hoop vanuit de Mercedes fanboys dat Max achteraan moet starten, lijkt me vooral ijdele hoop.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind het trouwens vooral echt extreem knullig van Mercedes. Dit is geen 'bewussie' natuurlijk, zo dom zijn ze niet. Dus dan zal het een menselijke fout zijn geweest, met waarschijnlijk heel dure gevolgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja precies. Het is officieel tegen de regels, dus geef hem dan inderdaad maar een boete ofzo. Maar alle hoop vanuit de Mercedes fanboys dat Max achteraan moet starten, lijkt me vooral ijdele hoop.

Als je de Britse commentaren leest, dan leven ze echt in een ander universum.

Ik vind het trouwens vooral echt extreem knullig van Mercedes. Dit is geen 'bewussie' natuurlijk, zo dom zijn ze niet. Dus dan zal het een menselijke fout zijn geweest, met waarschijnlijk heel dure gevolgen.
Het is wel de sport om de grenzen op te zoeken en er soms overheen te gaan. RedBull heeft eerder volgens mij al over de achtervleugel van Mercedes geklaagd en toen heeft FIA niet gehapt. In die zin zouden ze best de grens op kunnen hebben gezocht en er iets overheen zijn gegaan. Ze moesten en zouden natuurlijk vandaag vooraan starten en finishen zodat Hamilton zondag van plaats zes iedereen kan wegblazen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je de Britse commentaren leest, dan leven ze echt in een ander universum.


Het is wel de sport om de grenzen op te zoeken en er soms overheen te gaan. RedBull heeft eerder volgens mij al over de achtervleugel van Mercedes geklaagd en toen heeft FIA niet gehapt. In die zin zouden ze best de grens op kunnen hebben gezocht en er iets overheen zijn gegaan. Ze moesten en zouden natuurlijk vandaag vooraan starten en finishen zodat Hamilton zondag van plaats zes iedereen kan wegblazen.
Mja tuurlijk zoeken ze allemaal de grenzen op. Was in het begin van het seizoen natuurlijk ook zo met Red Bull. Dat moet ook als het allemaal zo dicht bij elkaar zit. Maar wat ik bedoelde met 'bewussie' is dat ik me niet kan voorstellen dat ze bij Mercedes bewust over de grens zijn gegaan, en dan hopen dat de FIA het niet doorheeft. Dus is het een fout en een dure ook.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het trouwens vooral echt extreem knullig van Mercedes. Dit is geen 'bewussie' natuurlijk, zo dom zijn ze niet. Dus dan zal het een menselijke fout zijn geweest, met waarschijnlijk heel dure gevolgen.
Ook extreem knullig van Verstappen natuurlijk. Als in de regels staat dat je niet aan andere auto's mag zitten moet je dat ook niet doen.

Ik denk wel dat dit bewust is, de ruimte tussen de vleugels wordt niet zo maar uit het niets groter. De vraag is komen ze er mee weg. Ferrari kreeg het ooit voor elkaar dat bij hermeting de barge boards toch goed bleken te zijn omdat ze de reglementen uitlegden...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook extreem knullig van Verstappen natuurlijk. Als in de regels staat dat je niet aan andere auto's mag zitten moet je dat ook niet doen.

Ik denk wel dat dit bewust is, de ruimte tussen de vleugels wordt niet zo maar uit het niets groter. De vraag is komen ze er mee weg. Ferrari kreeg het ooit voor elkaar dat bij hermeting de barge boards toch goed bleken te zijn omdat ze de reglementen uitlegden...
Volgens mij raakt Max die auto niet eens echt aan, maar meet hij met zijn vingers de afstand. Inderdaad ook dom hoor, daarom zou een reprimande en wellicht een boete ook prima zijn. Maar het is natuurlijk absurd om een gridstraf te verwachten.

Nou ja, ik denk dus dat ze inderdaad de grenzen hebben opgezocht, maar zich hebben vergist in de daadwerkelijke ruimte. Maar goed, vooralsnog is het allemaal gissen. Zal spoedig wel wat bekend worden, want VT2 is over een uurtje.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mercedes zegt, volgens Helmut Marko, dat Verstappen met die actie op die video de achtervleugel van Hamilton heeft beschadigd. :LOL::ROFLMAO:
 
Bovenaan