F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Mijn hemel, wat een baggerrace, gebeurt bijna niks. Men rijdt hier voor het elfde jaar, en de keren dat het echt een spannende race was, was omdat er een WK beslist moest worden (2010, 2016)... Deze GP mag wat mij betreft echt van de kalender af.
 

JMD

Well-known member
Verstappen verlengt tot 2023 bij Red Bull.

Verrassend, en dan doel ik meer op het tijdstip dan dat hij bij Red Bull blijft. Seizoen 2020 moet nog beginnen. Wat nou als RB het niet voor elkaar blijkt te hebben??
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar heb je clausules voor. Verder is de spoeling natuurlijk dun. Ferrari is geen optie omdat die n hebben gezet op Leclerc die tot 2024 vast ligt en bij Mercedes gaan ze voor Hamilton. Mocht die vertrekken/stoppen over 2 jaar dan zou het me niet verbazen als ze er als team mee stoppen in de F1 en vol gaan voor de elektrische autotjes.
 

JMD

Well-known member
GP China is uitgesteld vanwege het corona-virus. Men zegt dat het later in het jaar geplaatst gaat worden, maar vraag me af wanneer, want na Monza beginnen de "verre" races (op Sochi na) en die zitten ook echt heel dicht op elkaar. De enige beetje logische plek zou zijn tussen Rusland en Japan in, maar dan zouden er 4 weken op rij een race zijn. De week na Monza kan niet, want dan zouden het er 5 op rij zijn. Na Suzuka zouden het er 4 op rij zijn. 8 november idem (en onlogisch zo tussen USA/Mex en Bra in), dan blijft eigenlijk alleen 22-11 over. Want Abu Dhabi sluit het seizoen af, is volgens mij ook contractueel zo geregeld.

In 2011(?) werd de eerste GP van het seizoen (Bahrein) afgelast, wegens de Arabische lente. Daarvan werd ook gezegd dat die zou worden ingehaald, maar dat ging uiteindelijk ook niet door vanwege planningsproblemen.
 

JMD

Well-known member
Mercedes de snelste bij de eerste testen. Nou kan je daar nog niets aan aflezen, want er is niks bekend over hoeveel benzine enz er in de auto zat.

Wel viel op dat Hamilton iets met zijn stuur deed waardoor de stand van de wielen veranderde op het rechte stuk. Ben benieuwd of dit toegestaan wordt door de FIA of dat dit een maas in de regels is dat snel gedicht wordt. Slim bedacht overigens.
 

Pascallovic

Well-known member
Vorig jaar reed Ferrari iedereen aan gort tijdens de tests. We hebben gezien hoe dat is afgelopen. We merken het wel als het om de knikkers gaat. Dat trucje met die banden moeten we maar eerst zien of het een voordeel oplevert en als het werkt is het gewoon knap gedaan van Mercedes. Geef ze dan gewoon de credits in plaats van zo snel mogelijk verbieden.
 

gevegt

Well-known member
Mercedes de snelste bij de eerste testen. Nou kan je daar nog niets aan aflezen, want er is niks bekend over hoeveel benzine enz er in de auto zat.

Wel viel op dat Hamilton iets met zijn stuur deed waardoor de stand van de wielen veranderde op het rechte stuk. Ben benieuwd of dit toegestaan wordt door de FIA of dat dit een maas in de regels is dat snel gedicht wordt. Slim bedacht overigens.

Ik hou niet van dit soort snufjes en het is nu al volgend jaar verboden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De overige teams gaan veel tijd steken in een trucje dat straks amper verschil maakt en Mercedes gaat volle bak door met ontwikkelen voor 2021. Slim gedaan.
 
Bovenaan