F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Geen idee. Ik was dit keer al bij de kwalificatie in slaap gevallen. Normaal gesproken is dat pas bij de race.

JMD

Well-known member
Vettel natuurlijk weer de faalhaas van de dag.
Klopt. Vettel probeert het gat naar Mercedes te dichten door op de rand te rijden, en daar valt hij (net als in Canada) dan vanaf.
Hamilton hoeft die rand niet op te zoeken, want de Mercedes is gewoon 3 klassen beter dan de rest. Verstappen accepteert het verschil en rijdt gewoon foutloos en ligt dus op koers voor zijn zoveelste top4-finish van dit seizoen.

Maar spannender wordt het er niet op zo.... Zouden we niet de wereldtitel al aan Hamilton en Mercedes kunnen geven voor dit seizoen onder voorwaarde dat ze niet meerijden? :p

JMD

Well-known member
Overigens: vanavond was de Formule E-Grand Prix in Bern. Ik viel in de race bij de opwarmronde en dacht al: 'zo, dat is een smal circuit'. Men ging van start en bij bocht 1 gebeurde er zoveel dat de weg al geblokkeerd was... Echt een idiote 1e bocht: midden in een recht stuk zet men dwars op de weg een flinke rij banden neer, zodat alle 22 auto's zich door 1 klein gaatje (breedte: 1 auto) moesten wurmen... :p

De beelden: https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/1142465916216758272

JMD

Well-known member
Ik kijk 25 jaar F1 maar kan me niet zo’n kutseizoen herinneren als dit.
Same here.

De dominantie van Mercedes is er eigenlijk sinds 2014, sindsdien is niemand meer echt (continu) in de buurt gekomen van de zilveren bolides. En omdat Hamilton veel beter is dan zijn teamgenoot hebben we ook niet echt strijd om de wereldtitel, behalve in 2016, toen Hamilton een paar keer pech had en ook wat foutjes maakte. Dat is dus nu al 6 seizoenen op rij, zelden vertoond zo'n lange dominantie van 1 team. Ook RedBull (2010 t/m 2013), Ferrari (2000,2001,2002,2004), Williams (1992, 1993), McLaren (1988, 1989) domineerden de laatste 30 jaar wel eens een tijd, maar nooit zo lang.

Janssen

Well-known member
Dominantie is niet vreemd in de sport maar gevoelsmatig waren de races ten tijde van pakweg Schumacher een stuk spannender. Ondanks dat de winnaar vaak dezelfde was.

Bovenaan