F1, IndyCar, Nascar Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als Ferrari en Mercedes hun tijd in Q2 op de mediums gaan zetten, dan zou ik als Red Bull zijnde altijd m'n tijd op softs neerzetten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Magnussen knalt eraf en onze grote vriend Max haalt daardoor Q3 niet.

Dombo's bij Red Bull, echt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tja, niet snel genoeg op de mediums.

Dat konden ze van tevoren ook wel weten. En al waren ze snel genoeg, dan hadden ze alsnog beter gelijk al op softs kunnen rijden. Je komt toch tekort in de kwalificatie ten opzichte van Mercedes en Ferrari, dan kan je beter op een andere strategie in de race rijden, zodat je ze wellicht kan verrassen in de openingsfase van de race.
 

gevegt

Well-known member
Dat konden ze van tevoren ook wel weten. En al waren ze snel genoeg, dan hadden ze alsnog beter gelijk al op softs kunnen rijden. Je komt toch tekort in de kwalificatie ten opzichte van Mercedes en Ferrari, dan kan je beter op een andere strategie in de race rijden, zodat je ze wellicht kan verrassen in de openingsfase van de race.

Met mediums kun je beter de race starten. Dat was de bedoeling. Wat nu ook het geval is.
 

Ska P 187

Well-known member
Wat een onzin allemaal, prima circuit om in te halen, bovendien kan je nu echt op een andere strategie gaan gokken. Er is nog niets verloren, bovendien is Canada vaak wel een leuke race, fijn tijdstip ook vooral.
Wel een beetje verontrustend of leuk wanneer je niet alleen voor Max zit te kijken, zoals de meeste haha stumpers hier, dat Renault de Honda motor toch wel een pakje slaag heeft gegeven hier.
Als de betrouwbaarheid (...) ook zo'n zelfde stap heeft gemaakt dan wordt het misschien nog wat met Renault en ik denk met name McLaren.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat een onzin allemaal, prima circuit om in te halen, bovendien kan je nu echt op een andere strategie gaan gokken. Er is nog niets verloren, bovendien is Canada vaak wel een leuke race, fijn tijdstip ook vooral.
Wel een beetje verontrustend of leuk wanneer je niet alleen voor Max zit te kijken, zoals de meeste haha stumpers hier, dat Renault de Honda motor toch wel een pakje slaag heeft gegeven hier.
Als de betrouwbaarheid (...) ook zo'n zelfde stap heeft gemaakt dan wordt het misschien nog wat met Renault en ik denk met name McLaren.

Wat leuk voor Renault dat ze een keer wat rondjes v??r Max mogen rijden voordat ze wegzakken in het middenveld.
 

Ska P 187

Well-known member
Het is wel Renault he, zowel positief als negatief.
Maar voorlopig staan ze op het powercircuit van Montreal voor de Honda's, gemiddeld genomen dan en absoluut ook overigens , met 4 auto's in de laatste 10.
Opzich is dat alleen maar mooi natuurlijk, maar vandaag de race dus misschien gaat het wel weer plof plof.
Ben benieuwd hoe "gemakkelijk" Max er 4 voorbij blaast op het rechte end.
Misschien voor de zekerheid gelijk maar bij de start doen.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er staan ook drie Honda's in de top-10. Max lag 2/10e voor op Gasly toen Magnussen crashte, dus die was gewoon boven Ricciardo gekomen en misschien wel voorbij Leclerc. Maar goed, Ricciardo was 8/1000e sneller dan Gasly, dus het lek is boven...
 

JMD

Well-known member
Magnussen knalt eraf en onze grote vriend Max haalt daardoor Q3 niet.

Dombo's bij Red Bull, echt.

Ik heb de training niet gezien, maar ze hadden Verstappen dus op mediums de baan op gestuurd in eerste instantie, en dat bleek dus niet snel genoeg waardoor hij 11e stond??? Dat is echt dom.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kijk dan eerst de training maar eens terug.

Het enige verwijtbare hier vind ik dat RB te lang wachtte met die laatste run op soft. Overigens had ik het denk ik nog eens op medium geprobeerd en dan in een stukje met minder verkeer, zoals Mercedes bewust koos. De soft is een heel slechte keuze voor de race. Dan sta je na 6 rondjes binnen en kom je ergens achterin het veld terecht.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb de training niet gezien, maar ze hadden Verstappen dus op mediums de baan op gestuurd in eerste instantie, en dat bleek dus niet snel genoeg waardoor hij 11e stond??? Dat is echt dom.

Hij had tijd zat, zeven minuten, om nog een keer te gaan. Echter, Max wachtte tot het allerlaatste moment. Vergeet ook niet dat hij twee keer in de drukte kwam en toch gewoon 6e stond met de gele band. Daarna gingen er een paar voorbij Max en moest hij dus nog een keer.

Zonder traffic had hij met geel Q3 gehaald.
 
Bovenaan