Ik moet zeggen, ik heb het eerste uur gezien en nu de slotfase, maar als Indy elke keer zo is, is het echt leuker dan F1. Het gaat harder en toch heb je meer inhaalacties voorin.
Van wat ik gezien heb is Indy 500 wel verreweg de leukste race in de IndyCar. Maar sowieso is het zo dat de auto's veel gelijkwaardiger zijn dan in de F1, wat het automatisch leuker maakt.
Onbegrijpelijk dat Bottas geen straf heeft gekregen, voor het expres langzaam gaan rijden in safetycar.
Van wat ik gezien heb is Indy 500 wel verreweg de leukste race in de IndyCar. Maar sowieso is het zo dat de auto's veel gelijkwaardiger zijn dan in de F1, wat het automatisch leuker maakt.
Dat duurde idd even ja, maar ook toen Hamilton er achter reed nam die vaak ver afstand.Ze reden nog niet eens achter de safetycar, die had de leider namelijk nog niet opgepikt.
Weet niet hoe het nu is op de 'stratencircuits' bij de Indy-series, keek vroeger regelmatig Indycar (nu eigenlijk alleen de Indy 500) maar daar is het net zoals bij de F1. Alleen is er een SC voor elk propje op de baan, wat het wel leuker maakt. Overigens zijn die Indy-auto's op stratencircuit niet zo snel als F1-auto's.
Die vond ik ook opvallend ja. En volgens mij moet je (als de lichten nog aan zijn) ook maximaal 5 lengtes van de SC blijven, dat gebeurde ook niet. Vettel kreeg daar in zijn RB-tijd (ik meen in Hongarije) ooit nog een straf voor.
Op een ovaal ook niet.
Ik denk dat de gemiddelde F1-auto de 400 km/u toch niet haalt...
Dat is geen enkel probleem.
Is echt Amerikaans. In alle sporten teams zoveel mogelijk gelijk. Net zoals in de NBA,NHL enzo met de salary cap en de draft. Eigenlijk wel merkwaardig, want je zou het recht van de sterkste verwachten. Maar sport in de VS is veel gelijkwaardiger dan in Europa.
Dank@JMD: ik heb vorig jaar, nadat ik erg enthousiast werd van de Indy 500, wat straatraces gekeken en dat is qua amusement inderdaad niet veel beter dan een gemiddelde F1 race. Die ovalraces zijn zeer de moeite waard. En zeker de Indy 500, omdat dat de belangrijkste is en dus iedereen tot het gaatje gaat. Daarom kijk ik ook elk jaar. 3,5 uur super amusement.
Kijk, zoals vandaag in de F1 is gewoon doodsaai, omdat je niet in kan halen in Monaco. Als dat de maatstaf is, dan is zo'n beetje elke racediscipline leuker dan de F1. Maar in principe zijn er ook in de F1 genoeg circuits waar je wel gewoon kan inhalen. En ze zijn, onder Amerikaanse invloed, ook maatregelen aan het invoeren om het inhalen makkelijker te maken. Maar het grootste probleem wat de F1 nu heeft is de dominantie van Mercedes en in mindere mate Ferrari en Red Bull. In het middenveld zit het dicht op elkaar en zijn er doorgaans ook echt wel inhaalacties. Maar die zijn veel minder prominent in beeld, omdat de regie zich met name op de koplopers richt, wat op zich wel logisch is.
Het record staat volgens mij op 365 km/u. Dat is nog wel even tot de 400 km.u
Enig idee wat het verschil is tussen de Indy en F1?
In welk opzicht? In topsnelheid (en daar hadden we het over) is Indy gewoon beter. Op alle andere vlakken qua aerodynamica, bochtensnelheid enz is F1 veel en veel verder.