F1, IndyCar, Nascar Topic

Janssen

Well-known member
Wat is er bezwaarlijk aan een Grand Prix in Zandvoort?

Het circuit is doodsaai. Tenzij ze de race in november plannen met hopelijk wind en regen is het een garantie voor een slaapverwekkende race.

Daarnaast komt Zandvoort dan waarschijnlijk in de plek van Barcelona, wat ik persoonlijk dan weer een mooi circuit vind.

JMD

Well-known member
Het circuit is doodsaai. Tenzij ze de race in november plannen met hopelijk wind en regen is het een garantie voor een slaapverwekkende race.

Daarnaast komt Zandvoort dan waarschijnlijk in de plek van Barcelona, wat ik persoonlijk dan weer een mooi circuit vind.

Mag ik vragen waarom jij het circuit van Barcelona zo mooi vindt? Ik persoonlijk vind het een van de minste. Vandaar mijn vraag.

Janssen

Well-known member
Ik vind het gewoon een mooie race-flow hebben. Bocht 3 is gewoon cool, het oploopje richting bocht 9 ook, dan tegen het einde die hogesnelheidsbocht richting de haarspeld waarna je vervolgens licht bergaf in de chicane valt. Het heeft wel wat vind ik.

JMD

Well-known member
Ik vind het gewoon een mooie race-flow hebben. Bocht 3 is gewoon cool, het oploopje richting bocht 9 ook, dan tegen het einde die hogesnelheidsbocht richting de haarspeld waarna je vervolgens licht bergaf in de chicane valt. Het heeft wel wat vind ik.
Oke, duidelijk. Dank.
Ik vind het juist een beetje steriele baan. Die bocht 3 vind ik eigenlijk niet zo veel, is gewoon volgas (mecaniciens zien dat ook als een recht stuk). Dan vond ik die oude doordraaier op het circuit van Istanbul veel mooier.
Maar goed, smaken verschillen.

Ska P 187

Well-known member
Waarom zit Max op een andere strategie? Hopen ze Mercedes en hak te zetten ofzo, beetje ambitieus of niet?
Voor de rest lijkt het me dat je alleen kan verliezen met deze strategie of het ging simpelweg niet meer op dat eerste setje rode?

Jamel

Administrator
Forumleiding
De strategie van Max was prima. Zonder die SC had hij wellicht nog dicht bij de Mercedessen kunnen komen. Desondanks een keurige 3e plaats.

gevegt

Well-known member
Grosjean maakte het nog en beetje leuk. Voor de rest is dit het meest saaie seizoen sinds jaren.

BlauwVinger

Well-known member
De eerst Grand Prix van Zandvoort werd in 1939 verreden op een stratencircuit waarvan de Vondellaan, de Van Lennepweg en de Dr Mezgerstraat deel uitmaakten.

Het ?authentieke? circuit werd in haar oorspronkelijke lay-out aangelegd tijdens de oorlogsjaren in het kader van een werkverschaffingsproject. Het werd uiteindelijk voltooid in 1948 en geopend op 7 augustus ban dit jaar.

Op ??n van de luchtfoto?s zijn de rudimentaire tribunefaciliteiten te zien met daartegenover de toen nog Spartaans aandoende pits en een marquee die dienst deed als ?restaurant?.

De ?eerste bocht? droeg vanaf dag ??n de naam Tarzan, zo ook verderop ?Het Bos in en Uit?. Onder andere de Gerlach en Hugenholtz worden in een later stadium als zodanig benoemd. De eerste bocht is het d?cor van onze trouwfoto?s uit 1984.

Ik zag er tussen 1978 en 1985 vanuit de paddock en boben op de pitsstraat the likes? of Andretti, Lauda, Fittipaldi, Reutemann, Hunt, Scheckter, Ickx, Villeneuve, Arnoux, Rosberg, Pironi, Senna en Prost.

0HlMiwQ.jpg

P4g60qu.jpg

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat is er bezwaarlijk aan het 'gegeven' dat het een 'randstadproject' is en wat houdt dat in? Wat houdt 'een optocht' in?

Waarom sluit dit antwoord aan op de opmerking van Janssen dat sprake zou zijn van 'doffe ellende'?

1. Er is in Nederland een beter alternatief, maar dat ligt op meer dan 10 minuten rijden van de Randstad en dus is het ver weg. En dan is het niks. Zandvoort, Amsterdam Beach bedoel ik, heeft nog allerlei aanpassingen en geld nodig (Bernard Jr heeft niks?)

2. Kijk even de race van vandaag terug. Op de start na was er in de top 0,0 actie en reden Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel en Leclerc w??r naar de finish. Dat er schommelingen waren, kwam door pitstops. Vandaag was er dan iig nog een beetje actie van de Ferrari's, die elkaars rondetijden verknoeiden met een poging tot inhalen.

3. Dat is doffe ellende, je wilt toch inhaalacties zien van iig de top teams? Baku was ook al klote. Monaco volgende keer. Spannend! Kwalificatie is daar bijna 1 op 1 met de race uitslag.

BlauwVinger

Well-known member
1. Er is in Nederland een beter alternatief, maar dat ligt op meer dan 10 minuten rijden van de Randstad en dus is het ver weg. En dan is het niks. Zandvoort, Amsterdam Beach bedoel ik, heeft nog allerlei aanpassingen en geld nodig (Bernard Jr heeft niks?)

2. Kijk even de race van vandaag terug. Op de start na was er in de top 0,0 actie en reden Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel en Leclerc w??r naar de finish. Dat er schommelingen waren, kwam door pitstops. Vandaag was er dan iig nog een beetje actie van de Ferrari's, die elkaars rondetijden verknoeiden met een poging tot inhalen.

3. Dat is doffe ellende, je wilt toch inhaalacties zien van iig de top teams? Baku was ook al klote. Monaco volgende keer. Spannend! Kwalificatie is daar bijna 1 op 1 met de race uitslag.

1. Welk alternatief in Nederland is beter en op grond van welke aannames?

2. Ik kijk de voorbeschouwing op de race en Doornbos in zijn simulator en vervolgens de start. Daarna zap ik weg. Ik kijk geen F1 meer. Het roept beelden op van snookeren met de keu nog in het foedraal of van tennissen met het hoes nog om de racket.

Zandvoort is romantiek. Het is mijn second home in Nederland en verblijf er met (on)regelmaat.

Bovenaan