F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als ze het nou een paar ronden eerder deden, had ik het nog begrepen. Bleek al een tijdje dat Max het niet zou redden t.o.v. Perez. Dan kan je het nog met Sainz en zijn minder versleten banden proberen. Maar in de laatste ronde is bullshit.
 

JMD

Well-known member
Als ze het nou een paar ronden eerder deden, had ik het nog begrepen. Bleek al een tijdje dat Max het niet zou redden t.o.v. Perez. Dan kan je het nog met Sainz en zijn minder versleten banden proberen. Maar in de laatste ronde is bullshit.

Precies
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Dat verzoek had dan makkelijk 5/6 ronden eerder gekund, dan was het nog lichtelijk te begrijpen geweest. Maar Sainz ook nooit echt op minder dan 0.5 van Max gezeten, dus ook die kon niet veel meer.
 

Ska P 187

Well-known member
Er wordt hier verteld, door een pitspoes, dat ze al 15 rondes aan Max aan het zeggen waren dat hij Sainz voorbij moest laten gaan. (?)
Verder snappen ze het hier ook niet, mocht het echt alleen de laatste ronde zijn geweest dat die order binnen kwam.
Hoeft denk ik geen favours van Sainz meer te verwachten. Ik weet niet of Sainz sneller was overigens.
 

Ivanhoe

Active member
Toro Rosso ging voor die 2 extra WK punten. Banden van Sainz waren duidelijk beter, sowieso 5 ronden jonger en hij liet duidelijk een gat van 3.5 tot 4 sec vallen op Max om banden te sparen nadat Max en hij Grosjean voorbij waren en hij kon vrij makkelijk weer naar Max toerijden toen die werd 'opgehouden' door Perez. Sainz had kennelijk het gevoel dat hij Perez kon pakken, mocht van het team Max natuurlijk niet aanvallen en dus gaf het team orders aan Max om Sainz voorbij te laten gaan. Kan de actie van Max wel waarderen, maar daar gaat nog wel een woordje over worden gesproken denk ik
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Toro Rosso ging voor die 2 extra WK punten. Banden van Sainz waren duidelijk beter, sowieso 5 ronden jonger en hij liet duidelijk een gat van 3.5 tot 4 sec vallen op Max om banden te sparen nadat Max en hij Grosjean voorbij waren en hij kon vrij makkelijk weer naar Max toerijden toen die werd 'opgehouden' door Perez. Sainz had kennelijk het gevoel dat hij Perez kon pakken, mocht van het team Max natuurlijk niet aanvallen en dus gaf het team orders aan Max om Sainz voorbij te laten gaan. Kan de actie van Max wel waarderen, maar daar gaat nog wel een woordje over worden gesproken denk ik

Maar waarom dan pas in de laatste 2 ronden? Want als dat 10 ronden voor het eind is snap ik het wel.
 

Ska P 187

Well-known member
Er wordt hier dus gemeld dat dit al langer aan de hand was.
De NO van Verstappen klonk ook niet alsof het de eerste keer was dat ze het vroegen cq de order gaven.
 

Ivanhoe

Active member
Ik snap Max wel, die reed eigenlijk de hele race top 4 rondetijden, dan laat je niet even je teamgenoot voor gaan die aantoonbaar langzamer was de hele race
 

gevegt

Well-known member
Op het niet volgen van teamorders staan hoge straffen.
Max kan zomaar een wedstrijd aan de kant worden gezet.
 

Fabian

Active member
Tost meldt dat Verstappen gelijk had. Hij zat fout met deze teamorder. Hij had alleen niet verwacht dat Verstappen zo snel bleef op die banden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan