Fijn dat ze het probleem gevonden hebben. Nu knallen morgen en hopelijk alsnog wat puntjes. Misschien voor ons tv kijkers juist wel gunstig dat hij wat verder naar achter start. Al had hij op P6 gestart, hadden er een paar achter gezeten die tijdens de race sneller zijn, waardoor hij vooral moet verdedigen. Nu kan hij er misschien juist wel weer een paar inhalen. En dat blijft het leukste van F1.
Inmiddels bekend dat het een kapotte stabilisatorstang was, nog een wonder dat hij Q2 heeft gehaald.
Had Max dit zelf kunnen constateren en aangeven aan zijn crew? Iets dat 'm dus werd verweten door oa Coulthart.
Het grote verschil zit hem in de afstand. Niet elke auto kan langere tijd op topsnelheid rijden. Meestal komt dat door de combinatie van banden, afstelling van de auto en rijgedrag.Dit snap ik nooit zo goed, tenzij er mensen zijn die hun kwalificatie hebben verkloot en dus onder hun kunnen hebben gepresteerd, maar als je op bijvoorbeeld plaats 8 kwalificeert, dan is dat toch ook zo?n beetje waar je in de race thuishoort. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar snap het niet helemaal. Of heeft het te maken dat je zoveel meer kan geven in een paar rondjes kwalificaties zonder de boel kapot te rijden en dat je in een race rustiger aan moet doen.
Dat lijkt me dan toch ook voor allemaal te gelden en tegenwoordig zijn die kwalificaties ook halve races met die verschillende kwalificatie rondes? Bovendien doen ze het allemaal met dezelfde motor, daar bedoel ik mee dat ze niet meer van die opblaasmotoren hebben puur en alleen voor het kwalificeren.
Dat lijkt me toch iets wat je direct kunt zien aan je data ivm met het vermogensverlies.Nu officieel bevestigd op de site van Verstappen dat het de wastegate was. Inmiddels vervangen.
Dat lijkt me toch iets wat je direct kunt zien aan je data ivm met het vermogensverlies.
Een gebrek aan vermogen is toch heel wat anders dan een gebrek aan tractie.Maar wat Max zelf niet had kunnen weten dus laat die Coulthard maar weer een paar jaar z'n klep houden :duim:
Een gebrek aan vermogen is toch heel wat anders dan een gebrek aan tractie.
Mooie beelden nu op BBC 2.
Net legde Jos uit dat de onderstuur veroorzaakt werd door dit mankement. Een probleem met de wastegate betekent niet altijd vermogensverlies, wel een andere opbouw van de turbodruk.
Dat lijkt me toch iets wat je direct kunt zien aan je data ivm met het vermogensverlies.