F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Maar als het tegen de regels is was hij toch wel voor bestraft geworden? Overigens heb ik het moment van slingeren niet gezien hoor, alleen dat Verstappen 1 keer van zijn lijn ging om 'm te blocken maar dit is volgens mij gewoon binnen het toelaatbare.
 

gevegt

Well-known member
Verder deed zijn uitspraak na de wedstrijd hem natuurlijk ook geen goed dat hij de Ferrari 's desnoods van de baan zou rijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar als het tegen de regels is was hij toch wel voor bestraft geworden? Overigens heb ik het moment van slingeren niet gezien hoor, alleen dat Verstappen 1 keer van zijn lijn ging om 'm te blocken maar dit is volgens mij gewoon binnen het toelaatbare.

Precies. Hij ging een keer van zijn lijn en dat was het. Ook die andere was op het randje.

Hij had dat alleen na afloop niet moeten zeggen. Leermomentje.


Ik word trouwens wel een beetje moe van dat gezeur van Ferrari. Kijk even wat Kimi bij Grosjean deed en hoe idioot Vettel reed.

Max had gister dat gaatje gezien, maar was m.i. te gretig om z'n start te compenseren. Een race kun je niet winnen in de 1e ronde, maar wel verliezen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me nog steeds af, maakte Max nu zijn tweede stop vlak na die crash of niet? Mol zei dat hem dat de aansluiting met Vettel kostte en dat het pech was, omdat gelijk erna rood gevlagd werd.
 

Janssen

Well-known member
Ik vraag me nog steeds af, maakte Max nu zijn tweede stop vlak na die crash of niet? Mol zei dat hem dat de aansluiting met Vettel kostte en dat het pech was, omdat gelijk erna rood gevlagd werd.

Volgens mij ging hij pas weer in ronde 28.
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies. Hij ging een keer van zijn lijn en dat was het. Ook die andere was op het randje.

Dus toch, ik heb dat hele slingeren niet gezien eerlijk gezegd, me dunkt dat de wedstrijdleiding daar wel voor in grijpt. Verder heb ik gewoon de indruk dat Verstappen gewoon op de grens van het toelaatbare rijdt en zolang hij geen penaltys krijgt lijkt me dat voldoende bewijs. Dat hij er wellicht geen vrienden mee maakt lijkt me al helemaal niet relevant in dit wereldje.

Ik vraag me nog steeds af, maakte Max nu zijn tweede stop vlak na die crash of niet? Mol zei dat hem dat de aansluiting met Vettel kostte en dat het pech was, omdat gelijk erna rood gevlagd werd.

Ik zat daar ook al naar te kijken, volgens mij was het bij die SC dat hij net achter Vettel zat. Vervolgens kwamen er een paar Pit stops van voorliggers en lag hij opeens 2 plekken achter Vettel. Volgens mij reed hij die ronde van de SC gewoon te langzaam en mistte hij de aansluiting, ik begreep er iig niets van want volgens mij is het daar niet naar binnen gegaan, dat was pas veel later zoals Janssen al aan geeft.


Meest frustrerende voor 'm was natuurlijk dat hij per rondje ruim een seconde verloor doordat z'n bodemplaat verrot was bij die aanrijding.
 

Janssen

Well-known member
Bij een pitstop was hij nog veel verder teruggevallen, zat zo dicht op elkaar. Hij liet een gat vallen van 20 seconden naar Vettel ofzo. Wat daar precies gebeurde geen idee. Gedoe met de bodemplaat?
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan had hij natuurlijk gewonnen.

Dat was lastig geweest maar in de punten had hij zeker gereden. Hij eindigt nu op 71 seconden dus laat het een seconde per rondje zijn geweest wat hij verloor door die bodemplaat, dan had hij denk ik toch een seconde of 35 sneller kunnen zijn.
 

gevegt

Well-known member
Dat was lastig geweest maar in de punten had hij zeker gereden. Hij eindigt nu op 71 seconden dus laat het een seconde per rondje zijn geweest wat hij verloor door die bodemplaat, dan had hij denk ik toch een seconde of 35 sneller kunnen zijn.

Dan had hij Raikkonen moeten inhalen en dat was hem nooit gelukt.
 

Jozsef

New member
Dus toch, ik heb dat hele slingeren niet gezien eerlijk gezegd, me dunkt dat de wedstrijdleiding daar wel voor in grijpt. Verder heb ik gewoon de indruk dat Verstappen gewoon op de grens van het toelaatbare rijdt en zolang hij geen penaltys krijgt lijkt me dat voldoende bewijs. Dat hij er wellicht geen vrienden mee maakt lijkt me al helemaal niet relevant in dit wereldje.

I hate to say it maar gevegt heeft in deze wel gelijk. Hier had Max wel degelijk een penalty verdient. Raikkonen had hier absoluut een punt. Dit gaat een keer gigantisch fout.
Die actie in de 1e bocht was ook niet slim, maar hoort wel bij het leerproces. Zo'n gehaaste en oliedomme fout maakt ie denk ik niet snel meer. Hij moet leren geduld te bewaren.
 

Eef de Kip

Well-known member
I hate to say it maar gevegt heeft in deze wel gelijk. Hier had Max wel degelijk een penalty verdient. Raikkonen had hier absoluut een punt.

Waarom dan, hij wijkt 1 keer van zijn lijn af, precies zoals het mag. Dat blijkt ook wel want hij is hier ook niet voor bestraft. Zou het niet kunnen dat de stewards/marshals er iets meer kijk op hebben dan wij? Nogmaals, hij rijdt gewoon binnen de grenzen van het toelaatbare en dat dat wrevel wekt bij de gevestigde orde is hun probleem.
 

gevegt

Well-known member
Waarom dan, hij wijkt 1 keer van zijn lijn af, precies zoals het mag. Dat blijkt ook wel want hij is hier ook niet voor bestraft. Zou het niet kunnen dat de stewards/marshals er iets meer kijk op hebben dan wij? Nogmaals, hij rijdt gewoon binnen de grenzen van het toelaatbare en dat dat wrevel wekt bij de gevestigde orde is hun probleem.
Dit weekend was er iemand die nu niet al te veel ervaring had ( ik ben zijn naam zelfs even kwijt ). Komt bij dat de regels het hele seizoen over blokken in de remzone al discutabel zijn.

Als ik zin heb ga ik deze week nog even op zoek naar de actie waar ik op doel.

Edit: Eigenlijk gaat het niet om de actie, maar om het rijgedrag van Max. Je kon duidelijk zien dat hij niet in zijn hum was.
Zoals Janssen ook al terecht zei: het leek wel of Jos reed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan