Je kunt direct tijdstraffen geven als je buiten de baan komtDat laatste zie ik dit weekend ook nog wel iemand gebeuren.
Ik snap je punt hoor, maar er moeten toch andere manieren zijn dan deze ondingen.
De wedstrijdleiding heeft gisteren al gezegd dat ze er niets aan doen. De coureurs moeten gewoon accepteren dat ze dan te ver van de baan afwijken.
Je kunt direct tijdstraffen geven als je buiten de baan komt
Leg toch niet alles buiten de coureurs. Die zitten aan het stuur en weten donders goed hoe ver ze kunnen gaan.Aha, dus de wedstrijdleiding wil graag vooral zware crashes... Er moet blijkbaar spanning gecre?erd worden.
Doet me denken aan Monza 1996, toen de wedstrijdleiding op de apexen van de eerste 2 bochten (toen had je vlak na start/finish nog die links/rechts/links/rechts combinatie) een set bandenstapels neerzetten... Want ja, er werd afgesneden... Daar onstonden een hoop uitvallers door...
Leg toch niet alles buiten de coureurs. Die zitten aan het stuur en weten donders goed hoe ver ze kunnen gaan.
In Canada in die laatste bocht mist men soms het rempunt, dat houdt de wedstrijdleiding in de gaten. 1 of 2x rechtdoro daar mag, daarna wordt er gestraft. Waarom kan dat daar wel, en hier niet??
Tja, dat is nu echt een onderdeel van de sport.Dat weten ze ook, want anders zouden ze er elke ronde over heen gaan. Maar je kan ook gewoon je rempunt missen, of er blokkeert iets...
Die crash van Kvyat is dat ook, hij verremt zich, krijgt overstuur. Was normaal weinig aan de hand geweest (alleen platte kanten op de banden), nu is er een Red Bull afgeschreven.
Ze zouden daar sowieso wat consequenter kunnen zijn, Vettel ging 4 keer in dezelfde bocht buiten de baan (dacht in Spanje) zonder straf
Crashes zijn een inherent onderdeel aan de sport ja, maar het opzoeken van crashes is wat anders...Tja, dat is nu echt een onderdeel van de sport.
Met als resultaat dat je de tijdstraffen om de oren vliegen en de race niet meer te volgen is en de uitslag achter de tafel plaatsvind.Laten ze zich daar dan mee bezig houden bij de WL ipv dit soort dingen neerleggen.
Dus leggen we dingen vlak naast de baan neer zodat een coureur direct uitvalt en er zometeen nog maar 6 coureurs meerijden??Met als resultaat dat je de tijdstraffen om de oren vliegen en de race niet meer te volgen is en de uitslag achter de tafel plaatsvind.
Nee, dank u.
Dat was toen in Brazili? door regen ook het geval. Mooie race was dat.Dus leggen we dingen vlak naast de baan neer zodat een coureur direct uitvalt en er zometeen nog maar 6 coureurs meerijden??
Nee dank u.