F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Christian Horner heeft gezegd dat dat rechte stuk de Red Bull's 1,2 sec kost tov Mercedes....

Dat is niet niks.

Volgens mij was het Marko maar goed, doet er ook niet zo veel toe. Wat ik me wel af vraag is of ze het dan over puur topsnelheid hebben of inclusief op accelereren en remmen. Verder lijkt me dat de RB in de bochten weer iets terug kan pakken maar goed, als Rosberg net als afgelopen zondag achter Verstappen zit zal hij er wat makkelijker langs gaan, dat lijkt me wel duidelijk.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij was het Marko maar goed, doet er ook niet zo veel toe. Wat ik me wel af vraag is of ze het dan over puur topsnelheid hebben of inclusief op accelereren en remmen. Verder lijkt me dat de RB in de bochten weer iets terug kan pakken maar goed, als Rosberg net als afgelopen zondag achter Verstappen zit zal hij er wat makkelijker langs gaan, dat lijkt me wel duidelijk.

Klopt idd, het was Marko...

RB pakt naw wel iets terug in de bochten, maar niet die 1,2 sec.
 

Ska P 187

Well-known member
Underdog posities pakken is voor kleine mannetjes, hou ik niet van, mocht het niet absoluut duidelijk cq terecht zijn.
 

Ivanhoe

Active member
Het "rechte stuk" van 2,2 km is het deel van T16 tot T1, wat wel volledig vol gas is, maar waarvan de helft bestaat uit 4 snelle bochten. Het echte rechte stuk (waar ook de DRS zone is) is het stuk van T20 tot T1.

baku-circuit-2016-web.jpg
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Finish Le Mans zondag is tegelijk met start Formule 1. Helaas kwali F1 en start Le Mans zaterdag wel tegelijk... Gewoon kwali F1 nog ff uurtje naar voren halen.
 
Laatst bewerkt:

Bestaat niet meer

Well-known member
Wat ik zo lijk te zien verlies je veel tijd in de pits, omdat ze daar met hoogste snelheid over start-finish razen, met maar 1 drs detectiepunt heb je ook geen drs na 2e bocht als je uit pits komt.
 

JMD

Well-known member
Wat ik zo lijk te zien verlies je veel tijd in de pits, omdat ze daar met hoogste snelheid over start-finish razen, met maar 1 drs detectiepunt heb je ook geen drs na 2e bocht als je uit pits komt.

Ik vraag me vooral af hoe de uitgang van de pits gaat werken... Ze komen nu (volgens het kaartje) rond de apex van bocht 2 de baan op... Niet echt handig. Waarom niet de baan op net na bocht 2?
 

JMD

Well-known member
Denk dat exit hier zo'n Melbourne geval zal zijn (daar dan voor bocht 1), dus net voor de bocht in sturen je eruit komt

Met dit verschil dat je in Melbourne goed zicht naar achteren hebt (lange rechte stuk), en hier maar een kort stukje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan