F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Volgens mij niet, maar JMD denkt er anders over.
Hoho, DGS (?) ging los op RedBull, dat Verstappen daar weg moet omdat ze lopen te kloten. Ik denk dat het misschien iets beter had gekund vandaag, maar verder geen opmerkingen op RB. En als de banden op zijn, dan houdt het idd op.
 

Ivanhoe

Active member
Sainz inderdaad weer goed. Lees net dat Max inderdaad zijn banden spaarde in de 1e stint (hij had niet de snelheid van HAM en VET) en een gat trok toen de 'team order' kwam (was ook duidelijk te zien op live timing)
 

gevegt

Well-known member
Hoho, DGS (?) ging los op RedBull, dat Verstappen daar weg moet omdat ze lopen te kloten. Ik denk dat het misschien iets beter had gekund vandaag, maar verder geen opmerkingen op RB. En als de banden op zijn, dan houdt het idd op.
Wat had dan beter gekund?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik had niet in de gaten dat ze alleen nog maar US over hadden. Die switch vond ik wat vreemd, omdat met zoveel rondes nog te gaan softs meer voor de hand lag. Dan was hij misschien nog wat dichter op Bottas gekomen. Maar ja, die waren er niet. En dus is het prima zo. Max is zelf ook erg tevreden. Dat zegt bij die jongen wel genoeg, want hij zegt het echt wel als er meer in had gezeten. Het zegt ook wel genoeg dat Ricciardo, volgens iedereen een uitstekende coureur, met hetzelfde materiaal uiteindelijk 7e wordt. Zonder dat die nou echt tegen hele noemenswaardige incidenten aan is gelopen, op dat ene missertje na.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waar Vettel, Ricciardo, Rosberg en Raikkonen foutjes en fouten maakten, is Max foutloos gebleven. Gewoon dikke prima!
 

SanMark.

Well-known member
Rosberg reed op zijn 'gemakkie' Ric en Raikkonen voorbij en dacht hetzelfde even te doen de eerste keer bij MV , maar die verdedigede zijn lijnen net wat strakker dan die andere twee.

En dat hij daar spint is puur omdat MV hem tot de MAX:oops: drijft. De rondes ervoor had hij ook al blokkeerde wielen om goed in positie te komen zodat hij goed zou komen te zitten voor het rechte stuk.

Wat een rijder. Het is echt bijna elke race genieten hoe hij de wedstrijd 'maakt'.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Prachtig idd! Terwijl er na Monaco toch wel wat druk op stond.

Diezelfde druk die Vettel toch nekt dit jaar. Als hij normaal en straks was blijven rijden, had hij heel dichtbij Hamilton kunnen komen, maar hij was 4 keer aan het knoeien. Raakt ook vaak in paniek over de boardradio. Zo ken ik Vettel niet.
 

Ivanhoe

Active member
Geweldig inderdaad, max zei dat hij bocht 14 al helemaal op de limliet aanremde en toen hij zag dat Rosberg 20 meter later remde dat hij dacht 'what the **** gaat die doen" :)
 

JMD

Well-known member
Wat had dan beter gekund?

Met de wetenschap dat er geen 'hardere' banden meer waren niet veel idd. Maar ik plaatste mijn oorspronkelijke post toen dat nog niet bekend was. Als er hardere banden beschikbaar waren geweest had een 1-stopper i.m.o. echt gekund.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees dat het rechte stuk in Baku 2,2 km lang is. Hebben ze het dan over het totaal aan rechte stukken of een stuk van 2,2 km? Wat inmens lang anders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
F1 en andere motorsport

Dat wordt dan een taaie tosti voor Max. Mercedes en Ferrari zullen daar een behoorlijk voordeel hebben lijkt mij.
 

Ska P 187

Well-known member
Voordeel ouds dat het een nieuw circuit voor iedereen is. Dan moet klasse toch ook een beetje boven komen drijven?
 

JMD

Well-known member
Dat wordt dan een taaie tosti voor Max. Mercedes en Ferrari zullen daar een behoorlijk voordeel hebben lijkt mij.

Christian Horner heeft gezegd dat dat rechte stuk de Red Bull's 1,2 sec kost tov Mercedes....

Dat is niet niks.
 

Ivanhoe

Active member
Pirelli heeft de Mediums, Softs en Supersofts geselecteerd voor Baku. Supersofts verplicht voor Q3, 1 stint op medium of soft verplicht voor de race.

Bandenkeuzes voor Baku:

CkRfV_AUkAAGHi8.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan