F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Nogmaals, Max had nog een contract voor 2017, dus Max kon helemaal niet weggekaapt worden...

Nou ik denk wel dat het meegespeeld heeft. Nu hij bij RB zit hebben ze zijn contract opgewaardeerd en verlengd tot 2019. Dus ze waren ongetwijfeld ook wel bang dat hij tegen het eind van het seizoen met andere teams zou gaan praten.
 

JMD

Well-known member
Nou ik denk wel dat het meegespeeld heeft. Nu hij bij RB zit hebben ze zijn contract opgewaardeerd en verlengd tot 2019. Dus ze waren ongetwijfeld ook wel bang dat hij tegen het eind van het seizoen met andere teams zou gaan praten.

Dat laatste hadden ze kunnen voorkomen door hem in 2017 gewoon een plek in die RB te geven, iets wat zeker ook gebeurd zou zijn.
 

Janssen

Well-known member
Nu zou ik hier wel weer tegenin kunnen gaan maar ik ben echt te nuchter om me er wat van aan te trekken.
 

SanMark.

Well-known member
Dat laatste hadden ze kunnen voorkomen door hem in 2017 gewoon een plek in die RB te geven, iets wat zeker ook gebeurd zou zijn.


Hoezo als op dat moment Mercedes met een geweldig voorstel zou komen dan hoeft hij natuurlijk niet bij te tekenen. Op deze manier hebben ze dat zeer handig ondervangen.
 

Ivanhoe

Active member
Dit had natuurlijk niet alleen te maken met de fouten van Kvyat in Sochi, alhoewel de Rus Ricciardo vorig jaar op punten versloeg, was Ricciardo duidelijk de snellere coureur, die wat meer te lijden had van de onbetrouwbare Renault PU. Alhoewel Kvyat zich vorig seizoen na een slechte start redelijk herstelde, is hij dit seizoen weer slecht begonnen. Zijn podium in China kwam behoorlijk gelukkig tot stand (2 Ferrari's er uit en Ric een lekke band, die Kvyat ondanks een extra stop nog tot op 6 sec naderde) en had eigenlijk een P2 moeten zijn als hij het echt goed gedaan had.

Er waren al veel geruchten dat Kvyat vervangen zou worden door Max bij de GP van Spa, echter De damatische race van Kvyat gaf RB een uitstekend argument om dit te versnellen. Maar deze wissel is niet alleen toe te schrijven aan de slechte resultaten van Kvyat, maar (vooral) aan de uitstekende seizoenstart van Max. Met name zijn race in Sochi was ondanks de DNF van buitengewone klasse, zijn eerste stint van 22 ronden op de supersofts met een verval van slechts 6/10 was echt indrukwekkend. Verder heeft Marko aangegeven dat er spanningen waren tussen het kamp Sainz en het kamp Verstappen. De situatie bij TR was niet echt geschikt voor een jong talent om zich te ontwikkelen. Inmiddels zijn Verstappens race engineer Xevi Pujolar en zijn data engineer ontslagen en is er een nieuw race director aangesteld.

Al met al een uitstekende move voor Verstappen denk ik, hij kan de rest van het seizoen aan de RB12 wennen, al denk ik dat hij daar niet veel tijd voor nodig zal hebben, als je ziet hoe snel hij zich aanpaste van F3 naar F1 en van de 2015 STR naar de 2016 STR (bovendien zal hij deze week heel veel tijd in de simulator doorbrengen). 2017 moet dan zijn jaar worden. Verder erg interessant om de nieuwe raceparen te gaan volgen, hoe snel gaat Max Ricciardo benaderen/verslaan, hoe verhouden Sainz en Kvyat zich tot elkaar? Grote kans dat Max een podium gaat rijden dit seizoen (Monaco!) en dat zal het volgende record zijn dat hij pakt. Voor de GP van Canada (12 juni) heeft Renault een grote update aangekondigd die ze 35-40 pk moet gaan opleveren en waar ze bij RB veel van verwachten. Gezien de stilstand die bij STR zal gaan ontstaan in de loop van het seizoen, maakt deze wissel het F1 seizoen een stuk interessanter voor de Verstappen fans!
 

JMD

Well-known member
Waarom heeft TR Verstappen's race en data engineer ontslagen? Hebben die iets fout gedaan dan?
 

Ivanhoe

Active member
Verhaal is dat er sprake was van spanning tussen de crew van Sainz en van Verstappen en met name tussen Marco Matassa (race engineer Sainz) en Pujolar. Logisch dat de laatste dan het veld ruimt aangezien Sainz bij TR blijft.
 

Janssen

Well-known member
F1 en andere motorsport

Kan iemand SanMark vertellen dat-ie gelijk heeft dan houdt-ie misschien op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan