F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Klopt. Maar dat is sowieso het geval met klantenmotoren.

Maar liever een doorontwikkelde Ferrarimotor dan een nieuwe Renault die continu ploft.
De Renault ploft bijna niet meer. Komt bij dat RB mede bepaalt hoever die ontwikkelt gaat worden als ze verder met Renault gaan ( lees hoeveel geld ze willen investeren ).
Ferrari heeft alleen toegezegd dat als TR verbeteringen wil, ze hun zullen helpen.
 

JMD

Well-known member
Hoezo Texas draait de kraan toch dicht ?

Ja, klopt.

Maar Ecclestone wil zo'n grote hoeveelheid geld vangen om een race te mogen organiseren. De N?rburgring kon dat niet ophoesten, daarom was er dit jaar geen GP van Duitsland. Hetzelfde dreigt te gebeuren met Silverstone en Monza.

Een hoop van dat geld van Texas gaat linea recta in de zakken van Ecclestone, net als het TV geld.

De goede man heeft een geschat vermogen van 3,5 miljard dollar en gaf zijn ex 740 miljoen pond mee...
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ja, klopt.

Maar Ecclestone wil zo'n grote hoeveelheid geld vangen om een race te mogen organiseren. De N?rburgring kon dat niet ophoesten, daarom was er dit jaar geen GP van Duitsland. Hetzelfde dreigt te gebeuren met Silverstone en Monza.

Een hoop van dat geld van Texas gaat linea recta in de zakken van Ecclestone, net als het TV geld.

De goede man heeft een geschat vermogen van 3,5 miljard dollar en gaf zijn ex 740 miljoen pond mee...

Tja als er andere circuits wel zo gek zijn om 25 miljoen plus neer te leggen lijkt me het logisch dat hij dat ook vraagt bij dit circuit.

Stukje marktwerking.
 

Ska P 187

Well-known member
Stukje wel natuurlijk en zoals de beste circuiteigenaar zelf al aangeeft het is de staat Texas die de boel naait, al zullen zij er misschien er een andere berekening op los kunnen laten. Vind het wel een mooi circuit daar niet van, maar daar zijn er in de US wel meer van. Was een stratencircuit in New Jersey/York niet een natte droom van de beste Ernie.
Met circuits als Monza, Silvestone en bijvoorbeeld ook Spa vind ik het toch wat anders. Dit zijn circuits met historie die ook weer glamour en dus waarde aan de F1 zelf geven. Het is dus altijd zoeken naar een balans. Een beetje het idee (beetje gevoelsmatig) waarom Ajax meer tv geld krijgt als de Graafschap.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanavond op Ziggo Sport in Pep Talk Max Verstappen. Volgens mij begint dat programma om 20.00. Voor alle Ziggo kijkers te zien op kanaal 14.
 

JMD

Well-known member
Stukje wel natuurlijk en zoals de beste circuiteigenaar zelf al aangeeft het is de staat Texas die de boel naait, al zullen zij er misschien er een andere berekening op los kunnen laten. Vind het wel een mooi circuit daar niet van, maar daar zijn er in de US wel meer van. Was een stratencircuit in New Jersey/York niet een natte droom van de beste Ernie.
Met circuits als Monza, Silvestone en bijvoorbeeld ook Spa vind ik het toch wat anders. Dit zijn circuits met historie die ook weer glamour en dus waarde aan de F1 zelf geven. Het is dus altijd zoeken naar een balans. Een beetje het idee (beetje gevoelsmatig) waarom Ajax meer tv geld krijgt als de Graafschap.

Precies. Monaco is trouwens het enige circuit dat geen geld hoeft te betalen aan Bernie. Voor de rest zouden een aantal klassieke circuits ook minder moeten betalen: bv Suzuka, Interlagos, Silverstone, Spa, Monza, Hockenheim/N?rburg, Canada

Bernie wil idd graag New York/New Jersey, het circuit is ontworpen en ligt er, maar toch gaat het steeds maar niet door. Nu op zijn vroegst 2017, terwijl die oorspronkelijk voor 2013 al genoemd werd.
 

gevegt

Well-known member
Ik vind het geweldig hoe ver je interesse gaat. Ik zag je laatst ook reageren op dat filmpje.

Laatst nog even naar de loopbaan van Luyendijk gekeken. Geweldig wat die man heeft gepresteerd, en ik kreeg weer kippenvel zodra hij Jim Clark ter sprake bracht.
 

Ivanhoe

Active member
Ik vind het geweldig hoe ver je interesse gaat. Ik zag je laatst ook reageren op dat filmpje.

Laatst nog even naar de loopbaan van Luyendijk gekeken. Geweldig wat die man heeft gepresteerd, en ik kreeg weer kippenvel zodra hij Jim Clark ter sprake bracht.
�� Volg je Indycars? Was ongelooflijk spannend tot de laatste race dit jaar, Scott Dixon en JPM allebei evenveel punten, maar Scott Dixon 1 overwinning meer dan JPM en daarmee kampioen.
 

gevegt

Well-known member
�� Volg je Indycars? Was ongelooflijk spannend tot de laatste race dit jaar, Scott Dixon en JPM allebei evenveel punten, maar Scott Dixon 1 overwinning meer dan JPM en daarmee kampioen.

Eerlijk gezegd de laatste paar jaar niet meer zo. Wel volg ik nog steeds de ontwikkeling van de techniek.

De laatste race heb ik natuurlijk wel even bekeken op YT. Persoonlijk vind ik ze allebei geweldige coureurs met een lichte voorkeur voor Dixon.
 

Ska P 187

Well-known member

Valt toch wel mee?

https://en.wikipedia.org/wiki/Port_Imperial_Street_Circuit

Maakt gebruik van veel wegen die er al liggen idd, vandaar dat het een beetje lijkt op wat gevegt post.

Okay en bedankt, dan is het niet verandert met wat ik al gezien heb.

Weer zo'n saai klotecircuit.

Volgens mij valt het wel mee, ook veel hoogte verschil dacht ik me te herinneren en qua bochten bepaald geen Singapore zie ik nu op google maps. Laat maar komen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan