F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
De Spaanse combine dus. Marquez moet z'n ogen uit z'n kop schamen.

Inderdaad. Dit zal nog lang in het geheugen van de Italianen blijven staan.
Net zo dat ik nog steeds die Italianen het kwalijk neem dat ze Spaan van de titel afhielden.
De klootzakken.
 

gevegt

Well-known member
Een hevig teleurgestelde Valentino Rossi stelde zondag na de afsluitende race in de MotoGP dat Marc Marquez bewust geen poging ondernam om de uiteindelijke wereldkampioen Jorge Lorenzo aan te vallen.
Door de triomf van Yamaha-coureur Lorenzo en de vierde plaats van Rossi legde de Spanjaard beslag op de titel in Valencia.

Marquez (Honda) reed de hele tijd op de tweede plek zonder een aanval te lanceren op de koppositie van zijn landgenoot.
"Iedereen kon het plan zien dat ze hadden bekokstoofd", meldde een furieuze Rossi in gesprek met Motorsport.com. "Dit stemt me triest, het is slecht voor onze sport. Ik snap niet waarom een Honda-coureur toestaat dat iemand van Yamaha een race wint."

"Lorenzo is een heel goede coureur, het zou mooi zijn geweest als we met dezelfde wapens hadden kunnen strijden. Ik denk niet dat hij er blij mee is om zo te winnen."

Rossi, die de race in Valencia achteraan moest beginnen na zijn aanvaring met Marquez in Maleisi?, omschreef Marquez als de "bodyguard" van Lorenzo.

"Ze hebben onder ??n hoedje gespeeld. Het doet me denken aan het EK 2004 toen Itali? werd uitgeschakeld door een 2-2 gelijkspel tussen Zweden en Denemarken. Dit heb ik niet verdiend."
NU.NL
Hij heeft hier een heel goed punt.
 

Ska P 187

Well-known member
Rossi is een jankbal. Ik snap niet dat een Yamaha coureur hoopt dat een Honda coureur wint. Het wordt nu zielig.
 

gevegt

Well-known member
Rossi is een jankbal. Ik snap niet dat een Yamaha coureur hoopt dat een Honda coureur wint. Het wordt nu zielig.

Onzin, hij hoopt niet dat hij wint, maar dat hij niet eens aanvalt, terwijl het toch heel duidelijk was dat hij sneller was.
Alle spanjolen zijn klootzakken, zoveel is wel duidelijk.
 

Ska P 187

Well-known member
Gaan we deze week eindelijk naar Brazili?. Jammer dat het niet meer de laatste race is, want daar kan je w?l een echt feestje vieren.
Op de PS vond ik het altijd wel een leuk baantje, beetje kort, maar wel van alles wat, wat jij Jansen?
 

Janssen

Well-known member
F1 en andere motorsport

Gaan we deze week eindelijk naar Brazili?. Jammer dat het niet meer de laatste race is, want daar kan je w?l een echt feestje vieren.
Op de PS vond ik het altijd wel een leuk baantje, beetje kort, maar wel van alles wat, wat jij Jansen?

Saai circuit, geen interessante bochten. Kom in de TR niet verder dan plek 8 en in de Mercedes rij je alles op een hoop.

In het echt is de sfeer daar wel leuk natuurlijk.
 

Ivanhoe

Active member
Sowieso bijzonder circuit omdat je hem linksom rijdt. Verder is de Senna-S aan het eind van het rechte stuk een leuke maar lastige bocht (beetje aflopend en als een kurketrekker) en zitten er nog twee snelle 5G 5e versnellingsbochten in. Verder weinig bochtencombinaties en natuurlijk een relatieve korte baan. Wel altijd mooie sfeerbeelden, vind het altijd een leuke GP.
 

JMD

Well-known member
Saai circuit, geen interessante bochten. Kom in de TR niet verder dan plek 8 en in de Mercedes rij je alles op een hoop.

In het echt is de sfeer daar wel leuk natuurlijk.

Denk dat de TR hier best wel goed zou kunnen zijn hoor... Je hebt ook wel een goede balans nodig in dat langzame stuk in het midden, en er zijn wat snelle bochten.

Verder is er (zoals altijd in Brazili?) kans op regen... Een herhaling van 1993 en 2003 zou mooi zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Da's 1 x in de 10 jaar.
Okay we hebben er toch nog wel eentje te goed dit seizoen en Qatar gaat daar denk ik niet voor zorgen.
Brazil dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan