SanMark.
Well-known member
Zou wat zijn, Verstappen in een team met zijn grote vriend Grosjean.
Ik denk dat die botsing langer op Dvk door ettert dan bij de rijders zelf.
Zou wat zijn, Verstappen in een team met zijn grote vriend Grosjean.
Ik denk dat die botsing langer op Dvk door ettert dan bij de rijders zelf.
Gelukkig maar.
Ferrari zal toch echt serieus moeten dokken wanneer RB blijft en ze willen hem nu al hebben; dat zou ze dan wel een 2016 motor kosten maar zelfs dat zal RB niet snel overhalen denk ik.Mercedes en Ferrari lonken naar Max Verstappen
Door Andr? Venema
12-10-15 - 09:35
Mercedes
Manager Raymond Vermeulen schaakt de laatste weken op meerdere borden. Zaterdag sprak de Limburger samen met Jos Verstappen in Mercedes' motorhome uitgebreid met teambaas Toto Wolff. Misschien om over het weer te praten, maar waarschijnlijk om eventuele interesse van de Duitse autofabrikant te peilen. Die is er ongetwijfeld. Mercedes wilde de tiener vorig jaar al contracteren, maar kon hem alleen geen stoeltje in de Formule 1 aanbieden. Red Bull wel.
Wolff is een toegewijd fan van Max Verstappen en herkent net als zijn collega's het zeldzame talent van de Limburger. Met Lewis Hamilton en Nico Rosberg is Mercedes in 2016 voorzien van twee piloten. Toch is een overgang van Verstappen volgend jaar niet uitgesloten. Mocht Red Bull beide teams terugtrekken, dan bestaat de kans dat de vier belangrijkste spelers in de Formule 1 (Mercedes, Ferrari, Williams en McLaren) een derde auto inzetten. Daarvoor zou de Duitse fabrikant Verstappen op het oog hebben. De tiener kan bij een vertrek van Red Bull gaan en staan waar hij wil en is niet meer gebonden aan een contract. En bij het beste team kan Verstappen meteen laten zien wat hij ten opzichte van collega's als Hamilton en Rosberg in huis heeft.
Ferrari
Het is slechts ??n van de drie scenario's die klaarliggen. Want ook Ferrari lonkt naar de debutant. De Italiaanse renstal heeft voor 2016 Vettel en Kimi R?ikk?nen onder contract. Ook hier zal Verstappen meer dan welkom zijn als derde rijder. Daarnaast heeft Ferrari wellicht nog een andere troef in handen: een plekje bij het Amerikaanse Team Haas, dat volgend jaar met motoren van Italiaanse makelij zijn entree maakt in de Formule 1.
Haas legde Romain Grosjean onlangs vast en Esteban Gutierrez is de gedoodverfde kandidaat voor het tweede stoeltje. Die benoeming laat echter al een tijd op zich wachten. Misschien omdat Ferrari, dat uiteindelijk bepaalt wie er naast Grosjean komt, Verstappen naar voren wil schuiven. Hij zou bij Haas nog een jaar kunnen rijpen en in 2017 als opvolger van R?ikk?nen kunnen doorschuiven naar de Scuderia.
Red Bull
Binnen twee weken wil Red Bull-topman Dietrich Mateschitz weten of zijn teams over competitieve motoren kunnen beschikken en of het voor hem zin heeft door te gaan in de Formule 1. Dan zal er ook snel duidelijkheid komen omtrent Verstappens toekomst. Nu nog onzeker, maar desondanks al goudgerand.
www.ad.nl
Voor mijn gevoel is de overheersing van Mercedes nu ook groter als die er eerder was bij Renault en Ferrari bijvoorbeeld. Ik denk dat het spelletje nu wel begint te komen tot het all-in gedeelte maar dat RB er toch wel een dealtje uitsleept; Williams doet het ook prima met een B-spec Mercedes nu en RB heeft wel een veel beter chassis staan dus ook met een B-spec Mercedes of Ferrari gaan ze regelmatig podium kunnen spelen.Ik lees net dat het er voor Red Bull niet goed uitziet. Donkere wolken passen zich samen.
Dit gedoe krijg je automatisch wanneer de sport wordt geregeerd door maar 3 motorleveranciers.
Die zal ook niet gelijk competitief zijn, zie Honda dit jaar. Of zou Bernie dat al een tijd in gedachten hebben en ligt die al op de plank?Horner zij gisteren nog dat Renault weldegelijk nog steeds een optie is. RB speelt weer eens hoog spel.
Anders moet Cosworth maar weer eens een goede motor bouwen.
Ik begreep dat Honda een exclusief contract had, maar aan de andere kant zal zowel Honda als McLaren geen problemen hebben met een handjevol miljoenen.Haha, nee ik denk niet dat ze het werkelijk gaan doen, veel te duur door al die batterijen en elektronica.
Honda zal volgend jaar beslist een betere motor hebben, dat is ook nog een optie.
Dat laten de betere teams nooit toe, laat staan dat hij er uit noodzaak zelf voor zou kiezen. Zijn vader heeft daar genoeg leergeld voor betaald.Mij maakt het eerlijk gezegd allemaal niet zoveel uit, als Max maar een stoeltje krijgt in een redelijk goede auto. Niet dat hij net als de Manors dit jaar alleen maar hopeloos achteraan rijdt.
Wat voor onzekerheden?Verstappen gaat echt niet naar Haas, dat zou vergeleken met TR toch echt een stap terug zijn. Veel te veel onzekerheden.
Volgens mij hebben ze een chassis van een bouwer die nu niet echt een rookie is. Komt bij dat ze juist om die reden er dit jaar niet zijn ingestapt.Ontwerp van een goed chassis en bijbehorende a?rodynamica bijvoorbeeld, met de beperkte testmogelijkheden tegenwoordig, zal dat niet mee gaan vallen, alleen de windtunnel levert je veel te weinig data op.
Volgens mij hebben ze een chassis van een bouwer die nu niet echt een rookie is. Komt bij dat ze juist om die reden er dit jaar niet zijn ingestapt.