Even oefenen

Pascallovic

Well-known member
Ik zou alleen Vilhena ipv Van Aanholt doen, die heeft meer voetballend vermogen.
Kan ook. Linksback is de enige positie waar ik over twijfel. Het moet in elk geval iemand zijn met snelheid, aangezien hij tegen Mbappe speelt. Daar is Blind niet geschikt voor. Los van het feit dat hij het na gisteren niet verdiend om te spelen.
 

Fregge

Well-known member
Ik zie in Blind nog steeds de meest ideale controleur op 't middenveld. Als je dan het centrum hebt van Pascallovic, backs hebt die de flank kunnen bestrijken, heb je best een aardig elftal hoor.
 

Janssen

Well-known member
Even oefenen

Ik zie in Blind nog steeds de meest ideale controleur op 't middenveld. Als je dan het centrum hebt van Pascallovic, backs hebt die de flank kunnen bestrijken, heb je best een aardig elftal hoor.

De beste positie voor Blind is lekker thuis op de bank met een zak chips.

Verder uiteraard eens met Pascallovic, dat is de enige achterhoede die te rechtvaardigen is momenteel. Al ben ik wel benieuwd hoe Karsdorp zich ontwikkelt bij Roma en hoeveel beter Dumfries nog kan worden.

Centraal achterin hoeven we ons dat niet te schamen lijkt me. We missen wel echt een aanvallende middenvelder van topniveau.
 

Atreides

Well-known member
Oke, en nu ga jij beweren dat De Jong een aanvallende middenvelder is.

Geen klassieke luie tien als Sneijdertje natuurlijk. Ik denk dat De Jong vooral heel veelzijdig is en niet op het veld staat voor zijn defensieve kwaliteiten. maar als Peter Bosz dat beweert, wie ben ik dan om het tegendeel te beweren?
Peter Bosz zei:
Frenkie is een hele moderne middenvelder, die je ook kan laten draaien. Dat hij begint op de 6, op de 8 uitkomt en vervolgens op de 10. Maar dat hij heel veel kwaliteiten heeft, dat ziet iedereen.’’
 

Hankie

Well-known member
De beste positie voor Blind is lekker thuis op de bank met een zak chips.

Verder uiteraard eens met Pascallovic, dat is de enige achterhoede die te rechtvaardigen is momenteel. Al ben ik wel benieuwd hoe Karsdorp zich ontwikkelt bij Roma en hoeveel beter Dumfries nog kan worden.

Centraal achterin hoeven we ons dat niet te schamen lijkt me. We missen wel echt een aanvallende middenvelder van topniveau.

Hebben we die wel nodig? de buitenste 2 middenvelders zullen de lopende mensen moeten zijn die ook voor de creativiteit moeten zorgen.
 

Janssen

Well-known member
Geen klassieke luie tien als Sneijdertje natuurlijk. Ik denk dat De Jong vooral heel veelzijdig is en niet op het veld staat voor zijn defensieve kwaliteiten. maar als Peter Bosz dat beweert, wie ben ik dan om het tegendeel te beweren?


Sneijder lui?

Iedere leek ziet dat De Jong moet ?komen? vanuit de defensieve middenveld positie en vanuit daar kan opschuiven. Beetje de Pirlo rol om het zo maar te zeggen.

Blijf dus staan dat je nog steeds een aanvallende middenvelder a la Sneijder/Van Der Vaart mist en gaat missen straks.
 

Janssen

Well-known member
Hebben we die wel nodig? de buitenste 2 middenvelders zullen de lopende mensen moeten zijn die ook voor de creativiteit moeten zorgen.

Tegen ploegen die beter zijn heb je die nodig ja. Dan zullen ze meer back zijn dan middenvelder.
 

Janssen

Well-known member
Ik bedoel de middenvelders niet de backs vanuit de lijn van 5

Ah op die fiets. Ik vind een echte spelverdeler in elk systeem onmisbaar. Je moet iemand hebben die zich vooral kan concentren op de laatste pass. Van buitenspelers kun je hooguit verwachten dat ze de bal voor de pot slingeren.
 

Maasveld

Well-known member
Ah op die fiets. Ik vind een echte spelverdeler in elk systeem onmisbaar. Je moet iemand hebben die zich vooral kan concentren op de laatste pass. Van buitenspelers kun je hooguit verwachten dat ze de bal voor de pot slingeren.

Iemand die zich vooral concentreert op de eindpass is geen echte spelverdeler.
 

Janssen

Well-known member
Ja goed, dat ziet zelfs een meisje dus zo spannend is dat niet.

Niet je mening als feit presenteren, dat doen ze in de Randstad.

Je weet natuurlijk wel wat ik bedoel. Feit is dat we een aangever missen. De hoop dat we in Nederland de komende 25 jaar een nummer 10 kweken in de categorie Maradona, Zico, Hagi, Zidane, Rui Costa etc., zeg maar die mannen die in aanvallende zin alles kunnen, heb ik wel opgegeven.
 

Fregge

Well-known member
Waarom kijken naar de aanvallende middenvelder, als je eigenlijk meer hebt aan een creatieve? Dat is alleen Frenkie.
 

Janssen

Well-known member
Waarom kijken naar de aanvallende middenvelder, als je eigenlijk meer hebt aan een creatieve? Dat is alleen Frenkie.

Waarom zou het of of moeten zijn? Ik zie De Jong veel meer als een verbindingsspeler zoals bijvoorbeeld Cocu dat ook was.

In 2006 kon je mooi zien wat er gebeurt als je van dat soort spelers de meest vooruitgeschoven middenvelders maakt (toen Van Bommel en Cocu met Sneijder erachter), namelijk spitsen die verzuipen.

Kijk als je Kevin De Bruyne hebt maakt het niet uit, die lopen dat wel dicht. Maar die hebben we niet.
 
Bovenaan