Even oefenen

de waan

Well-known member
Advocaat heeft op 1 wedstrijd na (tegen een veel sterkere ploeg) alles gewoon gewonnen dus.

Onvergeeflijk dat ie de boel helemaal open gooide toen Nederland met tien man kwam te staan tegen Frankrijk, waardoor het van 0-1 nog 0-4 werd. Daar is het doelsaldo vergooid.

Ophoepelen, dus.
 

vakx2.0

Banned
"Laten we hopen dat hij dit voortzet bij PSV" Aldus de verslaggever over de goal van De Jong.
Nou, ik dacht het dus niet!

Voor de goede hoop hebben we Lozano. Niet De Jong.
Al is het natuurlijk handig dat hij alw??r scoort... 38 minuten na z'n vorige goal.
PEC is gewaarschuwd. :)
 

Pascallovic

Well-known member
Blijf het mooi vinden dat men zeurt over dat Dick niet naar de toekomst heeft gekeken en onvoldoende aandacht voor het doelsaldo had. Met 3 tegentreffers minder hadden we het nog steeds niet gered en was het ook niet spannend geworden. Dick heeft gewoon maximaal gespresteerd qua resultaat. Dat we er nu niet bij zijn is totaal niet aan hem te wijten.
 

vakx2.0

Banned
Blijf het mooi vinden dat men zeurt over dat Dick niet naar de toekomst heeft gekeken en onvoldoende aandacht voor het doelsaldo had. Met 3 tegentreffers minder hadden we het nog steeds niet gered en was het ook niet spannend geworden. Dick heeft gewoon maximaal gespresteerd qua resultaat. Dat we er nu niet bij zijn is totaal niet aan hem te wijten.

+1

Blind is to blame.
 

de waan

Well-known member
Blijf het mooi vinden dat men zeurt over dat Dick niet naar de toekomst heeft gekeken en onvoldoende aandacht voor het doelsaldo had. Met 3 tegentreffers minder hadden we het nog steeds niet gered en was het ook niet spannend geworden. Dick heeft gewoon maximaal gespresteerd qua resultaat. Dat we er nu niet bij zijn is totaal niet aan hem te wijten.

Met drie tegentreffers minder was de uitgangspositie voor de wedstrijden daarna ook anders geworden en is het maar de vraag of die wedstrijden (van Zweden en Nederland) ook waren ge?indigd zoals nu. En als 4-0 genoeg was geweest tegen Zweden had het met een 2-0 ruststand in de laatste wedstrijd nog kunnen gaan spoken, terwijl het nu uitdoofde na die eerste helft.

Maar al met al van Advocaat niet zo veel te verwijten inderdaad. Was een prima tussenpaus, maar wel ophoepelen nu.
 

JMD

Well-known member
Maar al met al van Advocaat niet zo veel te verwijten inderdaad. Was een prima tussenpaus, maar wel ophoepelen nu.
Met terugwerkende kracht denk ik dat de keuze voor Advocaat de beste geweest is. Ideale tussenpaus. Had je Ten Cate gehad dan had die ook weer verder gewild t/m 2020 lijkt me (want je laat je eerste termijn als BC niet beperken tot zeg maar een maand of 8). En het lijkt me nu echt tijd voor 'de nieuwe generatie'.
 

JMD

Well-known member
Maar laten we nou niet doen alsof we ons met een andere BC wel geplaatst hadden.

Niet vanaf het moment dat Advocaat instroomde nee. Maar het halen van de 2e plaats in de groep was wel degelijk haalbaar. Dus dan heb je kans op het WK.
 

Eef de Kip

Well-known member
Niet vanaf het moment dat Advocaat instroomde nee. Maar het halen van de 2e plaats in de groep was wel degelijk haalbaar. Dus dan heb je kans op het WK.

Uiteraard maar dat heb ik continu geroepen. Die uitpot in Bulgarije gewoon spelen zoals je de rest hebt gespeeld en je wordt lachend 2e. Of je je dan in het tweeluik tegen Itali? had geplaatst vraag ik me af maar dat is wat anders.
Onder Dickie die de gehele kwalificatie had gedaan was je gewoon 2e geworden.
 

JMD

Well-known member
Uiteraard maar dat heb ik continu geroepen. Die uitpot in Bulgarije gewoon spelen zoals je de rest hebt gespeeld en je wordt lachend 2e. Of je je dan in het tweeluik tegen Itali? had geplaatst vraag ik me af maar dat is wat anders.
Zeker. En voor hetzelfde geld loot je niet Itali? maar een ander land.

Overigens vond ik Itali? nou ook niet zo goed dat Nederland daar per definitie kansloos tegen zou zijn geweest.
 
Bovenaan