Europa League 2024-2025

Batigoal

Well-known member
Ik vond die omhaalgoal van Samu wel cool. Sowieso een zeer goede spits nu al. Ben benieuwd welke topclub hem komende zomer gaat halen. Chelsea wilde hem al afgelopen zomer, maar hij koos verstandig voor een tussenstap bij FC Porto.

Wel een paar spectaculaire potjes met veel goals. Bij FC Midtjylland spelen een aantal interessante jonge Zuid-Amerikanen. Die Osorio is al vaker positief opgevallen.

Wie is er volgens de kenners hier favoriet voor de eindzege? Volgens mij nog niet zo gemakkelijk om te bepalen. Ik vond Lazio wel een goeie indruk maken in de groepsfase. Maar ik zou het stabiele Frankfurt ook niet wegstrepen. Ten zij die er tegen Ajax uitvliegen.

JMD

Well-known member
Lazio staat 1-1 in Plzen, speelt al met 10, komt zelfs in blessuretijd met 9 man te staan, maar maakt dan alsnog de 1-2...

ALenstra

Well-known member
Typisch een club waarvan je denkt dat ze weinig voorstellen. Maar de werkelijkheid is anders.

Kielse Rat

Well-known member
Typisch een club waarvan je denkt dat ze weinig voorstellen. Maar de werkelijkheid is anders.
Ze laten zich nu toch al enkele jaren positief opmerken in de Europa League en Conference League. Hopelijk kunnen ze de stap naar de Champions League-groepsfase eens maken.

erka

Well-known member
Ik vind dat wel grappig, het ligt ontzettend noordelijk maar voor de rest heeft Bodo gewoon een zeeklimaat net als bij ons. Het is er gemiddeld ietsje kouder maar niet veel.

Forza AZ

Well-known member
Ik vind dat wel grappig, het ligt ontzettend noordelijk maar voor de rest heeft Bodo gewoon een zeeklimaat net als bij ons. Het is er gemiddeld ietsje kouder maar niet veel.
Ze spelen natuurlijk wel op kunstgras, wat veel clubs niet gewend zijn.

erka

Well-known member
En Bodo schakelt Olympiakos uit en gaat naar de kwartfinale.
Dat haalden ze 21-22 ook, maar toen in de Conference League.

De laatste Noorse kwartfinalist daarvoor in een Europees toernooi was Valerengen in de (laatste en vrij zwakke) Europacup 2 van 98-99. Daarvoor was het Rosenborg in de Champions League van 96-97.

Kortom: best wel uniek. Beste prestatie van een Noorse ploeg sinds 96-97 dus.

JMD

Well-known member
Man United op 2-1 tegen Sociedad, alle drie de doelpunten uit strafschoppen en ook nog een rode kaart van Sociedad

JMD

Well-known member
Rangers kon de 3-1 zege in Turkije niet afmaken, het werd 0-2 op Ibrox, dus nu verlenging.

De kwartfinales:
Bodo Glimt - Lazio
Tottenham - E. Frankfurt
Olymp. Lyon - Man Utd
Fener/Rangers - Athletic Bilbao

Bovenaan