Europa League 2022-2023

JMD

Well-known member
Juventus, Sevilla, Leverkusen en Roma vormen het kwartet van de 1/2 finale EL, de paring is Juventus - Sevilla en AS Roma - Bayer Leverkusen
 

Raul

Well-known member
Ik zet mijn geld op Xabi Alonso, sinds hij het heeft overgenomen doet hij het fantastisch. Het is ook lang geleden dat Bayer zo ver is geraakt. Puik werk van Xabi.
 

erka

Well-known member
Ook hier even de Elo-ratings

Juventus 2113
Bayer Leverkusen 2079
AS Roma 2057
Sevilla 2013
 

Batigoal

Well-known member
Wat een geschutter achterin bij United, twee enorme blunders en nog een blunder is 3 tegentreffers.
Ze missen Martinez nu al! Zonder gein, het was echt dramatisch verdedigen bij alle goals.

Ik zie in de EL en de Bundesliga wekelijks beide vleugelverdedigers van Bayer Leverkusen uitblinken; Bakker en Frimpong. Die mag Koeman toch niet meer negeren? Beste backs die we hebben op dit moment. En inderdaad, Xabi Alonso heeft er een lekker draaiende ploeg van gemaakt. Leuk om te zien.
 

Batigoal

Well-known member
Dat zou zomaar kunnen, want de heenwedstrijd wisten ze op z'n Mourinho's te winnen met 1-0. Frimpong had wel op het eind meer mogen doen met zijn kans.

In de andere halve finale leek Sevilla als EL-expert op weg naar de zege na een goal van En-Nesyri. Maar Juventus maakte in blessuretijd nog de gelijkmaker, dus dat is nog niet beslist.
 

Raul

Well-known member
EUROPA LEAGUE FINALE 2022-23:

Sevilla: Zes UEFA Cup finales gespeeld en alle zes gewonnen. Mourinho: Vijf europese competitiefinales als coach en alle vijf gewonnen. Iemand gaat over een aantal dagen zijn maagdelijkheid verliezen in Boedapest.
 

Batigoal

Well-known member
Bizar dat Sevilla het weer flikt. Zelfs in een seizoen waarin ze zo wisselvallig zijn. En waar Leverkusen-Roma vakkundig dood werd gemaakt door de mannen van Mourinho, maakten Sevilla en Juventus er wel een mooie pot van. Echte toernooiploeg dat Sevilla. Waar Ajax-flop Ocampos gewoon weer meedraait. Blijf erbij dat hij te weinig kansen heeft gehad, maar goed.

Zou niet durven te gokken wie er het toernooi gaat winnen. Mourinho die het weer op minimalistische wijze weet te winnen of Sevilla dat het als ervaringsdeskundige gewoon weer doet. Mooie finale!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul
Bovenaan