Europa League 2022-2023

Kielse Rat

Well-known member
Ik zit daar zondag als ze tegen KV Mechelen spelen. De eerste keer dat ik ze op het hoogste niveau zie. De vorige keer dat ik daar was speelden ze nog derde klasse.
Ik ben gisteravond gaan kijken. Union speelde bij momenten heel goed voetbal, de Duitse naamgenoot kwam er niet aan te pas. Als je de overgebleven deelnemers bekijkt, zijn ze nu wel echt het kleine broertje. Benieuwd wat ze nog kunnen brengen, ze krijgen sowieso een topaffiche.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik ben gisteravond gaan kijken. Union speelde bij momenten heel goed voetbal, de Duitse naamgenoot kwam er niet aan te pas. Als je de overgebleven deelnemers bekijkt, zijn ze nu wel echt het kleine broertje. Benieuwd wat ze nog kunnen brengen, ze krijgen sowieso een topaffiche.
Met Leverkusen loten ze dan op papier net de minst aantrekkelijke tegenstander. Sportief gezien wel een gunstige: als je de nummer vier van de Bundesliga vlot kan kloppen, dan ben je niet kansloos tegen de nummer negen. Ik duim mee voor Union-Feyenoord in de halve finale.
 

Batigoal

Well-known member
Union SG speelt ook heel goed en verzorgd voetbal, zeer knappe scouting die allerlei onbekende spelers opvist, zelfs soms uit lagere divisies. Gekoppeld aan uiteraard financiële middelen die worden verzorgd door de eigenaren van Brighton. Ze konden ook moeiteloos belangrijke spelers die zijn vertrokken, zoals Undav, Nielsen en Vanzeir, opvangen. Nu weer met Boniface en Adingra wat twee geweldige talenten zijn. Echt zeer knap.

Waren afgelopen donderdag ook duidelijk veel te sterk voor Union Berlin en dan vraag je je af waarom Ajax daartegen het zo moeilijk had. Maar petje af voor Union SG.
 

De Wolf

Well-known member
Union staat voor tegen Leverkusen. Winnaar mag tegen Feyenoord of Roma dus kans is zelfs aanwezig op een halve finale tussen de lage landen.
 

JMD

Well-known member
Dat zou wel gaaf zijn...

En met Gent, Anderlecht en Union heeft België nog 3 ijzers in het vuur en een gerede kans op een eerste Belgische finalist sinds 1993 in een Europees toernooi.
 

Batigoal

Well-known member
Bizar dat Man Utd in de slotfase Sevilla nog langszij laat komen, nadat ze een veel ruimere voorsprong hadden moeten pakken. Malacia met niet zo'n beste beurt. Maar Sevilla blijft een toernooiploeg dat zich niet zo snel laat uitschakelen blijkt maar weer. Gaat nog een flinke kluif worden voor de mannen van Ten Hag.

Er zullen hier best een paar zich om verkneukelen, maar Sporting dat zich ondanks een optisch overwicht nog laat verrassen door Juve zal ook wel hard zijn aangekomen bij Sporting. Ze hadden in de slotfase trouwens gewoon nog moeten scoren. Wel schrikken het moment met Szczesny, hopelijk valt dat mee.

Union blijft ook prima presteren.
 

U.G.

Well-known member
Kan me niet voorstellen dat iemand daaraan twijfelt. Daarentegen vind ik Sporting wel een mooie club, in tegenstelling tot vele anderen.

Ik heb anders wel gewoon een grafhekel aan Sporting.

De boys hebben wel behoorlijk gespeeld, maar staan aan het eind wel met lege handen. Juve stelt eerlijk gezegd ook niet veel voor ( dat ik dit nog ooit zou zeggen ), maar het resultaat is wat telt. En omdat wij niet kunnen scoren - het afwerken bij ons begint nu wel creepy vormen aan te nemen - omdat we om te beginnen geen scorende spits hebben omdat onze coach al twee jaar koppig blijft hangen aan z’n dure miskoop Paulinho. Ik mis op dit punt zelfs Sporar en Tomas die voor hem weg moesten. En dat pikkie die hem gister verving is een talentje maar nog zo groen als gras.

Maar dit is nog niet voorbij hoor, we hebben nog Alvalade.
 

U.G.

Well-known member
Juve is toch gewoon bewezen een veel misselijker clubje dan Sporting?

Dat Sporting niet populair is in dit land,.ja lekker boeien toch. En als je verder bekijkt waardoor dat komt, ik had ooit begrepen dat Sporting in de Europese competities als club de meeste eredivisie clubs ooit heeft uitgeschakeld in the history of mankind. En dat is niet lief natuurlijk maar die hekel is ook wel een verdienste. Ik hou hiervan.
 

JMD

Well-known member
2 kwartfinales zijn wel beslist, Leverkusen 1-4 voor bij Union en Sevilla 3-0 voor tegen Man United (heenduels waren gelijkspel). Zowel Juve als Feyenoord staan na een 1-0 thuiszege nu 1-1 gelijk buitenshuis. Maar Sporting en Roma staan bekend om hun goals vlak voor tijd, dus daar nog lang niet beslist.
 
Bovenaan