Europa League 2019-2020

Reinoud

Well-known member
Nigel Hasselbaink? Is dat die speler van Excelsior van een paar jaar terug?

Geen slechte NL avond dus. Feyenoord is wel door en AZ en PSV komen met een resultaat terug uit een uitwedstrijd, net als Ajax dinsdag. Gezien de resyultaten van NL ploegen de laatste jaren moet je eigenlijk nooit te optimistisch zijn, maar dat zou toch 4x doorgaan moeten zijn.

PSV mag dit ook nooit meer weg geven.

Begreep dat AZ beter was, maar 0-0 vind ik een gevaarlijke uit uitslag.

Batigoal

Well-known member
Norrkoping staat 8e in Zweden en bij Beer Sheva speelt Nigel Hasselbaink in de basis. Mag beiden dus totaal geen probleem worden.

N?rrkoping heeft bovendien vorige week zijn topscorer Jordan Larsson (inderdaad, de zoon van die mislukt is bij NEC) verkocht aan Spartak Moskou. Daar spelen trouwens verdediger Larsen (ex-Groningen) en Thern (ex-Heerenveen).

Batigoal

Well-known member
Overigens ook een eervolle vermelding voor Racing Strasbourg; 8 jaar geleden dood en begraven en naar de amateurs. Nu sinds deze zomer weer in Europa. Leuke ploeg en grote club, maar wel jammer dat ze volgende ronde (waarschijnlijk) uitgeschakeld zullen worden door Eintracht Frankfurt.

Atreides

Well-known member
Klopt, daarom moet Stam voorlopig de tijd krijgen. We gaan met deze groep echt nog genoeg slechte wedstrijden spelen en punten laten liggen. Maar na Gio had ik wel enorm behoefte aan een trainer van wie je het tactische plan terug kunt zien en die er een beetje voetbal in probeert te krijgen. Stam doet dat. En ik vind hem voor de camera ook een verademing.

Het is eindelijk weer om aan te gluren. We speelde zondag gelijk, maar er gebeurde eindelijk wel weer wat op het veld.

Kortom hup Stam! Ook wel leuk (al is het grotendeels gedwongen) dat er nu gewoon weer jonge frisse jeugdspelers en talenten op het veld staan. Het ontbreken van echte doorstroom was toch ook wel een zwak punt van GIO.

Max

Administrator
Forumleiding
Vooralsnog inderdaad wel tevreden. Een beetje leuk voetbal waarin jonge spelers zich ontwikkelen, een top vijf kwalificering in de eredivisie en de groepsfase EL bereiken en het is voor mij wel een geslaagd seizoen.

Atreides

Well-known member
Lijkt me een prima visie.

Wat mij betreft gaan ze nog even verder met het Berghuis als valse 9. Als bonus dat Berghuis wel centraal speelt vergelijkbaar met de '10', maar zonder defensieve arbeid. Plus dat die Vente echt te kort komt voor Feyenoord.

Gaan we Tapia trouwens vaker zien in Feyenoord 1? Lijkt helemaal niet verkeerd om hem het vuile werk te laten opknappen en Fer en Kokcu lekker te laten focussen op het voetbal gedeelte.

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2019-2020

Lijkt mij wel. Het middenveld gisteren klopte prima en Fer vind ik nog steeds teveel concentratie problemen hebben om echt als meest defensieve middenvelder te spelen. Als Stam er een basisspeler in ziet, dan zie ik niet in waarom je niet alsnog probeert zijn contract te verlengen.

Abubakari

Well-known member
Nou nou wat een optimisme ineens. De hele voorbereiding en belabberde start op slag verdwenen na een zege op Tblisi?

Max

Administrator
Forumleiding
Nou nou wat een optimisme ineens. De hele voorbereiding en belabberde start op slag verdwenen na een zege op Tblisi?

Top vijf is toch niet extreem optimistisch? We concurreren met AZ, Vitesse en FC Utrecht om de derde plaats. Dan mag je er toch eentje onder je houden. Verder was het spel tijdens de voorbereiding al vermakelijker dan vorig jaar, maar was het centraal achterin zo lek als een mandje.

Abubakari

Well-known member
Als Feyenoord geen derde wordt moeten ze zich doodschamen.

Ik bedoel meer de overgang van vrij negatief naar vrij positief (blij met een plekje bij de eerste 5 daargelaten).
Benieuwd wat er over Gio gezegd was als hij zondag had gezegd dat je nu eenmaal niet moet verwachten dat Feyenoord thuis zomaar even van Sparta wint en dat ie best tevreden is met een puntje thuis tegen Sparta.

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2019-2020

Dat heeft Stam gezegd? Dat is niet zo handig. Onder Van Bronckhorst wonnen we overigens ook zelden van promovendi. Dieptepunt qua uitspraken was de trots van dat gelijkspel tegen Trencin. Daarna kun je eigenlijk vrijwel niets ergers meer zeggen. Maar goed, ik zie dat extreme optimisme niet zo.

Atreides

Well-known member
Als Feyenoord geen derde wordt moeten ze zich doodschamen.

Ik bedoel meer de overgang van vrij negatief naar vrij positief (blij met een plekje bij de eerste 5 daargelaten).
Benieuwd wat er over Gio gezegd was als hij zondag had gezegd dat je nu eenmaal niet moet verwachten dat Feyenoord thuis zomaar even van Sparta wint en dat ie best tevreden is met een puntje thuis tegen Sparta.

Het maakt denk ik heel weinig uit of Feyenoord nu derde wordt of vijfde. Het halenvan de EL lijkt me honderd keer belangrijker.Scheelt een bak met duiten, tenminste 10 leuke internationale duels en de kans om ervaring op te doen en te werken aan de uitstraling van de club.

Verder denk ik niet dat Feyenoord en Az elkaar niet zoveel ontlopen.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, bij Studio Sport na de samenvatting.

Even via de app teruggekeken. Gewoon een tikkeltje onhandig uitspraak in een verder geen gek interview. In de context van de voorbereiding en het bouwen van een nieuw elftal niet heel gek allemaal.

Pascallovic

Well-known member
Het maakt denk ik heel weinig uit of Feyenoord nu derde wordt of vijfde. Het halenvan de EL lijkt me honderd keer belangrijker.Scheelt een bak met duiten, tenminste 10 leuke internationale duels en de kans om ervaring op te doen en te werken aan de uitstraling van de club.
O ja, want als je 5e wordt hoef je geen playoffs te spelen om je te kwalificeren voor de 2e voorronde EL in 20/21, terwijl als je 3e wordt je met een beetje mazzel rechtstreeks geplaatst bent voor de groepsfase EL 20/21.

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e voorronde returns:

13 augustus
1800 N?mme Kalju FC(Est)-F91 Dudelange(Lux) (1-3)
2045 Linfield FC(NIe)-FK Sutjeska(Mon) (2-1)
2100 Dundalk FC(Ier)-?K Slovan Bratislava(Slw) (0-1) *
14 augustus
1800 FC Saburtalo Tbilisi(Geo)-FC Ararat-Armenia(Arm) (2-1)
1800 Atromitos FC(Gri)-Legia Warszawa(Pol) (0-0)
1800 Vit?ria SC Guimar?es(Por)-FK Ventspils(Let) (3-0)
15 augustus
1800 HJK Helsinki(Fin)-Riga FC(Let) (1-1)
1830 FC Dinamo Tbilisi(Geo)-Feyenoord(Ned) (0-4)
1845 FC Spartak Moskva(Rus)-FC Thun(Zwi) (3-2)
1900 FK Sūduva(Lit)-Maccabi Tel-Aviv FC(Isr) (2-1)
1900 FC BATE Borisov(WRu)-FK Sarajevo(Bos) (2-1)
1900 AIK(Zwe)-FC Sheriff Tiraspol(Mol) (2-1)
1900 FC Shakhtyor Soligorsk(WRu)-Torino FC(Ita) (0-5)
1900 Apollon Limassol FC(Cyp)-FK Austria Wien(Oos) (2-1) **
1900 FK Mlad? Boleslav(Tsj)-FCSB(Roe) (0-0)
1900 Yeni Malatyaspor(Tur)-FK Partizan(Ser) (1-3)
1900 H?K Zrinjski(Bos)-Malm? FF(Zwe) (0-3)
1900 FC Zorya Luhansk(Oek)-PFC CSKA-Sofia(Bul) (1-1)
1900 Bnei Yehuda Tel-Aviv FC(Isr)-Neft?i PFK(Aze) (2-2)
1930 The New Saints FC(Wal)-PFC Ludogorets 1945(Bul) (0-5)
1930 Hapoel Beer-Sheva FC(Isr)-IFK Norrk?ping(Zwe) (1-1) ***
1930 Trabzonspor AŞ(Tur)-AC Sparta Praha(Tsj) (2-2)
2000 Valletta FC(Mal)-FC Astana(Kaz) (1-5)
2000 FC Viktoria Plzeň(Tsj)-Royal Antwerp(Bel) (0-1) ****
2000 AEK Athens FC(Gri)-U Craiova 1948 Club Sportiv(Roe) (2-0)
2030 Aris Thessaloniki FC(Gri)-Molde FK(Noo) (0-3)
2030 RC Strasbourg(Fra)-PFC Lokomotiv Plovdiv(Bul) (1-0)
2030 AZ Alkmaar(Ned)-FC Mariupol(Oek) (0-0)
2030 KAA Gent(Bel)-AEK Larnaca FC(Cyp) (1-1)
2030 PSV Eindhoven(Ned)-FK Haugesund(Noo) (1-0)
2030 Eintracht Frankfurt(Dui)-FC Vaduz(Lie) (5-0)
2045 SC Braga(Por)-Br?ndby IF(Den) (4-2)
2045 Wolverhampton Wanderers FC(Eng)-FC Pyunik(Arm) (4-0)
2045 Rangers FC(Sch)-FC Midtjylland(Den) (4-2)
2045 Aberdeen FC(Sch)-HNK Rijeka(Kro) (0-2)
2100 RCD Espanyol(Spa)-FC Luzern(Zwi) (3-0)

*: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen Ajax
**: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen PSV
***: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen Feyenoord
****: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen AZ

Bovenaan