Europa League 2016-2017

Fenerium

Member
Besiktas!!!:duim:
Mooiste shirt, mooiste stadion (Al zijn die van bursaspor en die club aan de zwarte zee ook niet verkeerd) op de allermooiste locatie.
Vlieg adelaars, vlieg!

Besiktas is ook een mooie club hoor, van oudsher de club van de middenklasse. Tegenwoordig het symbool van de onderdrukte onderklasse (Besiktas wordt heel vaak benadeeld door de scheidsrechters)

Fenerbahce is van oudsher de club van de bourgeoisie en Galatasaray de club van de aristocraten.

Om voorzitter te worden bij Galatasaray of om ?berhaupt bij deze club een functie als bestuurslid te bekleden moet je afgestudeerd zijn aan het lyceum van Galatasaray. De club heeft de meeste aanhangers in Turkije maar staat nog steeds te ver van het volk af. Veel bestuursleden van Galatasaray inclusief veel voormalige voorzitters spreken vloeiend Frans. Wie een beetje de Turkse geschiedenis kent weet ook waarom.

Bursaspor en Trabzonspor zijn typische regionale clubs.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ken die geschiedenis niet zo goed. Toevallig een linkje naar een leesbare uitleg?
 

Fenerium

Member
De Ottomanen in de 19e eeuw waren itt hoe Erdogan ze inbeeld heel progressief en stonden open voor verwestering, ruim 100 jaar voor het Ataturk tijdperk. Erdogan is een slap aftreksel van een Saoedische leider, regressief en dus primitief.
 

Fenerium

Member
Ach ja we zijn weer terug bij Erdogan, je kan er na alle recente gebeurtenissen natuurlijk niet meer omheen, ik vergeef het hem niet nadat hij mijn geboorteland zo heftig heeft gestigmatiseerd. Ik heb geen Turks paspoort anders had ik zonder na te denken NEE gestemd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2016-2017

Daar ligt natuurlijk wel het probleem. De Erdogan fanboys die ruimen wel een dagje in om gezellig naar de stembus te gaan. De gewone Nederlander, die neemt liever niet een vrije dag op voor die ongein of heeft allang dat Turkse paspoort verbrand.
 

Fenerium

Member
Wat mij dus het meest stoort is het feit dat die fanboys dus gaan bepalen hoe de toekomst van bepaalde familieleden van mij die daar leven eruit gaat zien. Ik vind het een egocentrische daad, je denkt dan totaal niet na.

Dat Nederland het toelaat dat er vanuit hier gestemd kan worden gaat overigens mijn petje te boven. We gaan trouwens teveel offtopic, ik hoop dat Ajax de finale haalt, dat zou misschien een boost zijn voor het Nederlandse voetbal.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
We gaan inderdaad erg off topic. Nederlanders in den vreemde mogen overigens ook vanuit het buitenland stemmen. Alleen zijn dat over het algemeen expats met de concrete intentie om terug te keren. Dat je stemt terwijl je niet eens geboren bent in het land en het meer dat je ouders ook niet in Turkije zijn geboren vind ik absurd. Nederland moet sowieso stoppen met het klikken van geboortes van Nederlandse kinderen aan buitenlandse overheden.

On topic: Ajax mag in de EL blijven zolang ze nog meedoen in de titelrace. Als ze zondag de klassieker verliezen, dan mogen ze van mij van Schalke verliezen.
 

Ska P 187

Well-known member
Off topic, ik kan volgens mij geen Nederlands ?n Spaans paspoort hebben. Ik zal moeten kiezen. Dat is voor mij het verschil.
On topic, hup Ajax? :cab:
 

Batigoal

Well-known member
Waarom kunnen Zuid-Amerikaanse voetballers dan zo eenvoudig een Spaans paspoort erbij krijgen? Of is dat alleen in de sport?
 

erka

Well-known member
Besiktas is ook een mooie club hoor, van oudsher de club van de middenklasse. Tegenwoordig het symbool van de onderdrukte onderklasse (Besiktas wordt heel vaak benadeeld door de scheidsrechters)

Fenerbahce is van oudsher de club van de bourgeoisie en Galatasaray de club van de aristocraten.

Om voorzitter te worden bij Galatasaray of om ?berhaupt bij deze club een functie als bestuurslid te bekleden moet je afgestudeerd zijn aan het lyceum van Galatasaray. De club heeft de meeste aanhangers in Turkije maar staat nog steeds te ver van het volk af. Veel bestuursleden van Galatasaray inclusief veel voormalige voorzitters spreken vloeiend Frans. Wie een beetje de Turkse geschiedenis kent weet ook waarom.

Bursaspor en Trabzonspor zijn typische regionale clubs.

Trabzonspor is toch zo'n beetje de best of the rest (buiten Istanbul)? Die werden in de jaren 70-80 nog regelmatig kampioen.
 

Fenerium

Member
Trabzonspor is toch zo'n beetje de best of the rest (buiten Istanbul)? Die werden in de jaren 70-80 nog regelmatig kampioen.

Klopt, alhoewel ze geloven dat ze ook in 2011 kampioen zijn geworden maar daar denkt de Turkse voetbalbond anders over.
 

Batigoal

Well-known member
Klopt, alhoewel ze geloven dat ze ook in 2011 kampioen zijn geworden maar daar denkt de Turkse voetbalbond anders over.

Nu we toch flink offtopic zijn, wat is Istanbul Basaksehir voor ploeg? Kan me zo voorstellen dat die met veel geld naar boven zijn geklommen, maar leeft die club wel?
 

Fenerium

Member
Nu we toch flink offtopic zijn, wat is Istanbul Basaksehir voor ploeg? Kan me zo voorstellen dat die met veel geld naar boven zijn geklommen, maar leeft die club wel?

Die club wordt inderdaad gefinancierd door de AKP. Ik hoop daarom ook dat Besiktas het kampioenschap gaat pakken want mensen als ik en nog duizenden anderen zijn geen voorstander van politieke invloed in het betaalde voetbal.

Voetbal is de volkssport en ook dat hebben ze helaas volledig verkracht. In Turkije staan er moderne stadions die helaas nooit vol zitten. Mensen worden geweerd uit het stadion sinds het Passolig systeem is ingevoerd. Iets wat volledig mislukt is in Europa maar de Turken moeten dat nog achterhalen.
 

Batigoal

Well-known member
Die club wordt inderdaad gefinancierd door de AKP. Ik hoop daarom ook dat Besiktas het kampioenschap gaat pakken want mensen als ik en nog duizenden anderen zijn geen voorstander van politiek in het betaalde voetbal.

Ok, maar Kasimpasa is toch al de club van Erdogan?
 
Bovenaan