Europa League 2014/2015

Kielse Rat

Well-known member
Leuke wedstrijd, viel beter mee dan ik had verwacht. Dnipro toonde zich de vorige ronde niet echt als de meest aanvallende ploeg, maar vooral in de eerste helft boden ze toch goed weerstand. Sevilla wel een stuk beter dus verdiend gewonnen. Tenslotte zou het mij verwonderen moest die Konoplyanka heel zijn leven in Oekra?ne voetballen. Lijkt mij toch dat die zich deze campagne bij een paar clubs in de kijker heeft gespeeld.
 
G

Gast

Guest
Mooie wedstrijd!
Opvallend meer strijdlust en duels dan in de CL. Komt ook door de erg goed fluitende scheids die veel liet doorspelen. Daardoor lag het spel weinig stil, en amper val partijen.
Met een dergelijke scheids maakt Juventus een grote kans om de CL nog te winnen haha.
 

Batigoal

Well-known member
De zoveelste keer dat Sevilla de Europa League wint. Het had leuk geweest om met Dnipro een andere winnaar te krijgen, maar knap van Sevilla is het zeker.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er is hier vast wel iemand die weet in welke CL pot de winnaar van de EL terecht komt? Of is dat afhankelijk van de club?
 

Forza AZ

Well-known member
Er is hier vast wel iemand die weet in welke CL pot de winnaar van de EL terecht komt? Of is dat afhankelijk van de club?
Ze starten in de groepsfase. In welke Pot ze bij de loting zitten hangt af van hun UEFA-co?fficient. De kampioenen van de top 8 landen zitten in Pot 1. De overige 24 clubs worden gewoon zoals altijd naar aanleiding van hun co?fficient ingedeeld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze starten in de groepsfase. In welke Pot ze bij de loting zitten hangt af van hun UEFA-co?fficient. De kampioenen van de top 8 landen zitten in Pot 1. De overige 24 clubs worden gewoon zoals altijd naar aanleiding van hun co?fficient ingedeeld.

Ok :duim:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toch mooi dat wij dit seizoen de enigen zijn die de winnaar verslagen hebben en zelfs voor hen ge?indigd zijn in de poulefase.
 

Marinos

Well-known member
Toch mooi dat wij dit seizoen de enigen zijn die de winnaar verslagen hebben en zelfs voor hen ge?indigd zijn in de poulefase.

Ik zat daar dus gister aan te denken, de twee finalisten zijn door Ajax en Feyenoord verslagen. De mogelijkheid om de Europa League finale te halen is dus zo maar aanwezig elk seizoen. Al moet er dan wel wat gebeuren met de instelling bij Ajax (en ook bij de andere Nederlandse deelnemers waarschijnlijk).
 

Eresd?g?

Banned
Ik vond Ajax zeker niet minder dan Dnjepr over twee wedstrijden. Alleen verwacht ik dat Napoli weer van Ajax had gewonnen.... Maar dit blijft natuurlijk koffiedik kijken.
 
Bovenaan