EURO2020: "Het Volksparkstadion is van Oranje" ... en Estland ook.

EURO2020: "Het Volksparkstadion is van Oranje" ... en Estland ook.

  • 2x winst

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1x winst, 1x verlies

    Stemmen: 2 22,2%
  • 1x winst, 1x gelijk

    Stemmen: 5 55,6%
  • 2x gelijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2x verliezen en tot ziens maar weer.

    Stemmen: 2 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Jij hebt echt nooit gevoetbald he?

Zeker wel.

Ik bedoel dat die bal lucky bij De Jong komt, die Duitser mist de bal volledig, die rost normaal die bal weg, maar lijkt weg te glijden. Daarna doet De Jong werkelijk alles goed en daar zit ook nergens geluk bij.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De UEFA gebruikt nooit de FIFA-ranglijst voor de potindeling voor het EK.
-Pot 1 zijn de beste 6 groepswinnaars
-Pot 2 de 7e-10e groepswinnaars + beste 2 nummers 2
-Pot 3 de 3e-8e nummers 2
-Pot 4 de 9e-10e nummers 2 + 4 winnaars play-offs

https://www.uefa.com/MultimediaFile.../Regulations/02/54/36/05/2543605_DOWNLOAD.pdf (artikel 18 en 23)
Aha, dan maakt het dus idd wel uit of je 1 of 2 wordt... :)

Is dat voor het eerst dat ze dat zo doen? Ik was er heilig van overtuigd dat het via de FIFA-lijst ging.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oef, deze was wel heel lekker hoor! Geweldige tweede helft. Daar heeft Koeman toch patent op lijkt het wel. Ik vond met name Babel en Wijnaldum echt heel erg goed spelen. Ook dikke voldoendes voor Memphis, De Jong en De Ligt.

Maar laat ik ook eens kritisch op Koeman zijn. Het is makkelijk om steeds maar weer naar Blind te wijzen, maar ik ben er nu toch wel een keer klaar mee. Zeker als je ziet hoe Ak? invalt. Onbegrijpelijk dat Blind nog steeds basisspeler is en Ak? wissel. Hopelijk heeft Koeman dat nu ook gezien en speelt vanaf maandag Ak? gewoon. En op rechts loopt Dumfries, die weliswaar ijverig en lichamelijk sterk is, maar totaal niet kan voetballen. Hoe hij steeds weer aardig kansrijke situaties hopeloos verprutst is g?nant. Helaas hebben we niet echt alternatieven, maar desnoods zet je Hateboer daar neer. Hopelijk is Karsdorp straks weer topfit en blijft hij dat ook voor een tijdje. Dan lijkt het mij verstandig om hem daar neer te gaan zetten.

Daarnaast denk ik dat je toch nog meer van eigen kracht uit mag gaan, ongeacht tegen wie je speelt. Tweede helft ging het tempo omhoog en speelden we een stuk aanvallender en prompt speel je Duitsland weg. Dat was denk ik ook in de eerste helft wel mogelijk, maar was het allemaal wat te voorzichtig naar mijn smaak. Wat dat betreft wordt het wel interessant als we straks tegen wat mindere tegenstanders spelen. Hopelijk dan wel vanaf minuut 1 op de aanval.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, volgens mij speelse oranje voor rust ook al op de aanval, Duitsland heeft continu countervoetbal willen spelen. Niet handig als je achterste linie verreweg je zwakste is.

Verder is dit wat mij betreft wel ongeveer net zo mooi als Real uit of Juve uit. Winnen in Duitsland heb ik nog niet veel mee gemaakt, deze is wel echt ongelooflijk mooi. Vooraf had ik er ook weinig vertrouwen in, maar ik kreeg voor rust al he gevoel dat dit Duitsland te pakken was. Na rust is Oranje onder Koeman altijd beter (net zoals ze vaak in de eerste 10 minuten een tegengoal krijgen), dus ik had er wel vertrouwen in ondanks dat het voor rust allemaal niet echt uit de verf kwam.

Maar wat een heerlijke avond zeg. En wil die VVV Duitser stoppen Frenkie uit te schelden voor van Bommel. Ga je verdriet maar in der fussbalkneipe.de verwerken.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat ik ook heel tof vind is dat het bij dit team amper gaat over Feyenoord, Ajax of PSV. Ik zie ook op het doorgaans nogal ongenuanceerde wereldwijde web alom complimenten voor bijvoorbeeld Wijnaldum, Memphis en De Jong. Overal vandaan. Zo hoort het naar mijn mening ook. Het Nederlands elftal is van ons allemaal.
 

Abubakari

Well-known member
De Duitsers vinden het een dikverdiende zege en zeggen dat met een var die penalty waarschijnlijk niet gegeven was.
 

Pascallovic

Well-known member
Heerlijke wedstrijd en fantastisch om er bij te zijn geweest. Voor rust al het overwicht, maar na rust dat je de Duitsers echt overklast. Zelfs een vervelende Portugese scheidsrechter kon het feestje niet verpesten. Echt een goede pot van de meeste Oranje spelers. De backs moeten we echt naar kijken bijvoorbeeld. Wel een leuke groep die er nu loopt. Echt een team en geen 11 bv'tjes.

Wat een mooi stadion overigens van binnen. Onbegrijpelijk dat als je als club daar speelt, je geen fatsoenlijke pot op de mat kunt leggen.
 

Maasveld

Well-known member
Maar wat een heerlijke avond zeg. En wil die VVV Duitser stoppen Frenkie uit te schelden voor van Bommel. Ga je verdriet maar in der fussbalkneipe.de verwerken.

Ik kan er niets aan doen dat ie constant loopt te huilen bij de scheids. Daarbij, welk verdriet?
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Aha, dan maakt het dus idd wel uit of je 1 of 2 wordt... :)

Is dat voor het eerst dat ze dat zo doen? Ik was er heilig van overtuigd dat het via de FIFA-lijst ging.

FIFA-lijst wordt alleen gebruikt voor de Pot-indelingen van de WK-kwalificatie. Voor EK-(kwalificatie) heeft de UEFA altijd z'n eigen lijst gebruikt.
 

Susa

New member
Een hele fijne zege tegen een zwak Duitsland!!

Dumpfries en de Roon de zwakste aan Nederlandse kant.

Tegen de Esten kunnen we wat mij betreft ook van Anholt (hij is goed in vorm!) op de linksback zetten.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Ben ik met je eens Susa.

Pr?pper voor De Roon, Van Aanholt voor Blind en Malen voor Dumfries.
 

erka

Well-known member
Ach ja, je speelt een van de beste helften van de laatste 5 jaar in een ?chte wedstrijd tegen ??n van de allerbeste ploegen ter wereld en je wisselt op 3 plekken. Zal wel aan mij liggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Estland is de zwakste van de poule, dus daar kun je offensiever tegen spelen.
 

Susa

New member
Ach ja, je speelt een van de beste helften van de laatste 5 jaar in een ?chte wedstrijd tegen ??n van de allerbeste ploegen ter wereld en je wisselt op 3 plekken. Zal wel aan mij liggen.

Duitsland is echt niet goed!!

Suhle en Tah :D top duo daar achterin

Tegen de Portugese defensie kon Nederland helemaal niks.
 

Mario

Well-known member
Geweldige 2e helft van Oranje, en dan ook nog eens winnen in Duitsland. Na die penalty voelde ik de bui alweer hangen, maar gelukkig heeft dit team behoorlijk veel veerkracht. Wat een metamorfose heeft Oranje in 1 jaar ondergaan, dit elftal kan gewoon weer een grote rol gaan spelen op een eindtoernooi.

Duitsland was trouwens ook niet al te best, die gaan het denk ik nog lastig krijgen in Belfast.
 
Bovenaan