EURO 2021

Batigoal

Well-known member
Mooi man die playoffs met zoveel spanning en drama! Cool dat uitgerekend de ouwe krijger Pandev degene is die zijn land voor het eerst naar een eindtoernooi schiet.

En ik heb vaker gemeld dat ik fan ben van die jongen, maar dat uitgerekend Szoboszlai in de slotminuut Hongarije naar het EK schiet is ook gaaf. Hele goeie voetballer die via RB Leipzig ongetwijfeld de stap gaat maken naar de absolute top.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de UEFA zijn er 4 scenario's voor het aanstaande EK:
1. met 100% publiek
2. met 50 tot 100% publiek
3. met 30-50% publiek
4. zonder publiek.
 

JMD

Well-known member
Ga er maar van uit van niet. De UEFA wil het toernooi persé afwerken.
En waarom ook niet? De kans is vrij groot dat in juni het vaccin toch al flink uitgerold is, dus een helemaal normaal toernooi gaat er niet komen, maar dat het gehouden kan worden lijkt me zeker.
 

JMD

Well-known member
Als er met de huidige 2e golf CL en EL gespeeld kan worden met 80 clubs, dan moet een EK met 24 teams ook gewoon gespeeld kunnen worden. Lijkt me erg sterk dat de situatie in juni (veel) erger is dan nu.
Precies. Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat ze een aantal speelsteden veranderen...
 

ALenstra

Well-known member
UEFA houdt nog steeds vast aan het format van 12 speelsteden. In april wil men beslissen hoeveel publiek toegelaten kan worden.
 

Forza AZ

Well-known member
UEFA houdt nog steeds vast aan het format van 12 speelsteden. In april wil men beslissen hoeveel publiek toegelaten kan worden.
Ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen, aangezien er ook gewoon clubs door Europa reizen voor de CL en EL nu.

Qua toeschouwers lijkt het me wel verstandig om alleen mensen uit het land toe te laten waar de wedstrijden gespeeld worden, tenzij de Corona-situatie ineens heel erg verbeterd is tegen die tijd.
 

Mario

Well-known member
Plaatsen we ons eindelijk weer eens voor een eindtoernooi, krijg je dit. Allemaal binnen zitten en tv kijken.
 

JMD

Well-known member
Ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen, aangezien er ook gewoon clubs door Europa reizen voor de CL en EL nu.
Ik snap het probleem idd ook niet. Temeer we tegen die tijd ook 4 maanden vaccinatie verder zijn én dat het voorjaar/zomer is... Het aantal besmettingen zal tegen die tijd echt vrij laag zijn.
 

ALenstra

Well-known member
UEFA overweegt bij toelating publiek geen buitenlandse fans toe te laten bij de groepswedstrijden.
 

JMD

Well-known member
Meer gaan we er ook niet thuisspelen, want als NL doorkomt spelen we in ieder geval niet in Amsterdam
 
Bovenaan