Conclusie uit al die woorden hierboven is in ieder geval wel dat het echt een belachelijk idee was om een EK te organiseren door half Europa.
Deze landen kunnen elkaar ook treffen op Euro 2020.
En uiteindelijk levert de NL eventueel PO tickets op voor het EK, indien deze landen zich niet op de normale manier kwalificeren ... dus het heeft zeker wel een connectie met het EK.
De tactiek heeft gewerkt. De Schotten waren verward omdat ze dachten dat ze in Astana moesten spelen. Vindt de wedstrijd plotseling plaats in Nursultan.De eerste kwalificatiewedstrijd is inmiddels gespeeld: 3-0 nederlaag voor Schotland in en tegen Kazachstan.
Als ik de namen zo zie, kan ik niet zeggen dat ze zoveel beter materiaal dan Kazachstan hebben.Toch best een prestatie van het Schotse team. Zelfs met deze extreem lage verwachtingen, presteren ze nog ruim beneden verwachting.
Veel geblesseerden op dit moment, maar dan nog is dit een wanprestatie van formaat.Als ik de namen zo zie, kan ik niet zeggen dat ze zoveel beter materiaal dan Kazachstan hebben.
Johnny Russell in de spits zetten, Greame Shinnie als linksback, David Bates centraal, Mcnulty op het middenveld en Scott Bain op doel. Dan gaan spreken van een wanprestatie. Dat zijn net zulke nietszeggende namen als die bij de tegenstander op het veld stonden.Veel geblesseerden op dit moment, maar dan nog is dit een wanprestatie van formaat.
De selectie van de Alex McLeish (en zijn aanstelling) ben ik ook niet over te spreken. Maar dan nog is dit een selectie waarvan vrijwel iedereen in de Engelse Championship of top Schotland Premiership speelt, met een paar in de Engelse PL. Met die ploeg wordt kwalificatie natuurlijk erg moeilijk, maar dan is 3-0 tegen Kazakhstan nog steeds een wanprestatie.Johnny Russell in de spits zetten, Greame Shinnie als linksback, David Bates centraal, Mcnulty op het middenveld en Scott Bain op doel. Dan gaan spreken van een wanprestatie. Dat zijn net zulke nietszeggende namen als die bij de tegenstander op het veld stonden.
De ploeg van Kazachstan bestaat voor een groot deel uit spelers van Astana. Die boekten in de EL vergelijkbare resultaten als Celtic en Rangers. De linksback van Aberdeen zal echt niet beter zijn dan de linksback Kairat Almaty en een middenvelder van Hibernian ook niet. De 3e keeper van Celtic die er nu stond heb ik ook niet veel verwachtingen bij. Ik vind dit echt geen wanprestatie, maar een logisch gevolg van als je een niks selectie hebt.De selectie van de Alex McLeish (en zijn aanstelling) ben ik ook niet over te spreken. Maar dan nog is dit een selectie waarvan vrijwel iedereen in de Engelse Championship of top Schotland Premiership speelt, met een paar in de Engelse PL. Met die ploeg wordt kwalificatie natuurlijk erg moeilijk, maar dan is 3-0 tegen Kazakhstan nog steeds een wanprestatie.
Ik dacht op een of andere manier dat we al halverwege de kwalificatie waren maar we beginnen vandaag dus pas?
Opvallend overigens dat een aantal ploegen de eerste twee wedstrijden thuis spelen, waaronder Cyprus, Andorra, Nederland, Noord-Ierland en Kazachstan.