Eredivisie: Speelronde 34

Eresd?g?

Banned
FC Twente heeft geen zin in een verstoorde voorbereiding. Dat is namelijk altijd de veelgehoorde klacht van clubs die veel voorrondes in Europa moeten spelen.

Het leven van een profvoetballer is ook zwaar hoor. Je moet inderdaad begin juli al aan de slag, echt niet te doen. Ik zou bijna de arbeidsinspectie erop af sturen....

Max

Administrator
Forumleiding
Het leven van een profvoetballer is ook zwaar hoor. Je moet inderdaad begin juli al aan de slag, echt niet te doen. Ik zou bijna de arbeidsinspectie erop af sturen....

De spelersgroep is juist pissig om de beslissing van de clubleiding. Iig dat de clubleiding de beslissing heeft genomen zonder de spelersgroep vooraf te informeren.

Maasveld

Well-known member
Wellicht dat de premie van de UEFA op basis van de begroting gaat. Dat er van clubs met een hogere begroting een (grotere) eigen bijdrage wordt verwacht. Zo kan het voor Twente financieel gezien wel nadelig uit kunnen pakken.

Forza AZ

Well-known member
Zij geven aan dat dat wel de reden is, bang voor te hoge kosten, maar ook bang dat ze vanwege regels uitgesloten worden. Dat laatste lijkt me onzin.
Wat ze zelf als reden gaven is dat het onzeker is of ze wel een licentie zouden kunnen krijgen, en mocht dat niet het geval zijn, dat ze dan voor een periode uitgesloten zouden kunnen worden van Europees voetbal.
Verstoorde voorbereiding lijkt me onzin, aangezien de spelers en trainers niet blij zijn met het besluit om die plek te weigeren. Die hadden dus wel zin in Europese wedstrijden, ook al vallen die midden in de voorbereiding.
De vorige keer dat Twente de Fair Play plek kreeg in 2012 bleek ook weinig van een verstoorde voorbereiding. Ze haalden toen de groepsfase en in de competitie eindigden ze op 62 punten en een 6e plaats, wat voor Twente toch een normale klassering is.

Max

Administrator
Forumleiding
FC Twente beschouwde zichzelf als het top drie club, dus een zesde plaats zal een tegenvaller zijn geweest.

Mr. Wrong

New member
Wat ze zelf als reden gaven is dat het onzeker is of ze wel een licentie zouden kunnen krijgen, en mocht dat niet het geval zijn, dat ze dan voor een periode uitgesloten zouden kunnen worden van Europees voetbal.

Maar waarom dan vooraf al de handdoek in de ring gooien? Je kunt toch gewoon het oordeel afwachten en het beste er van hopen?

Forza AZ

Well-known member
Maar waarom dan vooraf al de handdoek in de ring gooien? Je kunt toch gewoon het oordeel afwachten en het beste er van hopen?
Blijkbaar achten ze de kans om die licentie te krijgen erg klein. Vorig seizoen schijnen ze ook al met moeite de Europese licentie te hebben gekregen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jelle in de basis, aldus VI. Even snel inzetten op Groningen :rumcolaa:

Bestaat niet meer

Well-known member
De afgelopen 2x won PEC idd, 2 jaar geleden 3-2 met o.a. eigen goal Pelle en vorig jaar aan het begin 2-1 met natuurlijk Fernandez in laatste minuut.

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig krijgt Hahn een mooie premie als Feyenoord zich voor Europees voetbal kwalificeert.

De Wolf

Well-known member
Het zijn gewoon (oud) Feyenoorders die de boel verzieken. Moge Hahn een totale off day hebben.

Miramar

Well-known member
Feyenoord wint altijd als ik een re?nie heb met familie. Vandaag is het weer zover..............:duim:

Keyser S?ze

New member
Als Feyenoord vandaag de 3e plaats niet haalt dan voorzie ik weer een mooie scene bij de Kuip. Boze Feyenoord supporters die de spelersbus opwachten om verhaal te halen en Rutten die met overslaande stem probeert de meute toe te spreken. Alleen de greppel ontbreekt.

Max

Administrator
Forumleiding
Rutten is dan gewoon exit. Die woont vast in het oosten van het land en kan beter gewoon de bus maar Rotterdam laten gaan en een andere bus naar zijn huis pakken.

Bovenaan