Eredivisie: Speelronde 34

fr-keff

Active member
Zondag voor de laatste keer een bomvol programma in de Eredivisie. Waar speelronde 34 op voorhand nergens meer om leek te gaan kan het nu nog erg spannend worden.

Wedstrijden zonder belang:

De drie wedstrijden hier onder zullen nergens meer om gaan. ADO is veilig en PSV is en weken kampioen en de selectie heeft zichzelf naar Ibiza verplaats om in alle rust te kunnen toeleven naar het laatste potje van het seizoen. FC Dordrecht is al weken zeker van een terugkeer naar de Jupiler League waar Ajax volgend seizoen gaat beginnen in de voorronde van de Champions League. De wedstrijd tussen Cambuur en Willem II heeft misschien nog een klein doel. De winnaar zal 9de worden en dus in het linker rijtje eindigen.


ADO Den Haag - PSV
FC Dordrecht - Ajax
SC Cambuur - Willem II


De strijd om plek 3:

Door de winst van Vitesse in Rotterdam is de strijd weer helemaal open. Op de laatste wedstrijddag van het seizoen kunnen nog drie clubs de belangrijke derde plek pakken. Feyenoord heeft op dit moment de beste papieren met een beter doelsaldo dan AZ dat wel evenveel punten heeft. Vitesse staat daar twee punten achter.

PEC Zwolle - Feyenoord
Excelsior - AZ
Vitesse - FC Utrecht


6de of 7de plek:

Een 6de of 7de plek is een heel verschil voor de start van de play-offs. De nummer 6 neemt het op tegen de nummer 5 (Vitesse) en de nummer 7 tegen de club op plek 4 (AZ). PEC Zwolle en Heerenveen zullen het liefst Vitesse dat al weken op oorlogssterkte is willen ontlopen in de halve finale. Beide clubs hebben 50 punten alleen het doelsaldo zorgt ervoor dat PEC op dit moment Vitesse zal treffen.

PEC Zwolle - Feyenoord
SC Heerenveen - FC Twente


16de op 17de plek:

Ongeveer hetzelfde verhaal voor de nummers 16 en 17 van de ranglijst. De nummer 16 zal tegen de winnaar van FC Oss - VVV spelen en de nummer 17 gaat het opnemen tegen de winnaar van De Graafschap - Almere. In een volgende ronde zal het voor de nummer 16 op papier gunstiger zijn. Dan treft het de winnaar van Emmen - Roda JC waar de nummer 17 zal spelen tegen de winnaar van Volendam - Eindhoven. Eindhoven is misschien wel de ploeg die op papier de meeste kans maakt op promotie.

NAC Breda - FC Groningen
Heracles Almelo - Go Ahead Eagles
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
6de of 7de plek:

Een 6de of 7de plek is een heel verschil voor de start van de play-offs. De nummer 6 neemt het op tegen de nummer 5 (Vitesse) en de nummer 7 tegen de club op plek 4 (AZ). PEC Zwolle en Heerenveen zullen het liefst Vitesse dat al weken op oorlogssterkte is willen ontlopen in de halve finale. Beide clubs hebben 50 punten alleen het doelsaldo zorgt ervoor dat PEC op dit moment Vitesse zal treffen.

PEC Zwolle - Feyenoord
SC Heerenveen - FC Twente
Wordt natuurlijk wel lastig om Vitesse expres te ontlopen voor Zwolle en Heerenveen, omdat ze geen idee hebben of Vitesse 5e blijft of toch nog misschien 4e wordt.

Zwolle kan natuurlijk wel van Feyenoord winnen zodat ze zelf zeker zijn van plek 6 en Vitesse de kans geven Feyenoord voorbij te gaan. Dan treft Zwolle in ieder geval niet Vitesse in de play-offs.
 

zwammy

Well-known member
Laten we hopen dat NAC gewoon wint. Moet er toch niet aan denken om tegen Eindhoven te moeten.
 

delmaestro

Well-known member
Keff, er zit een foutje in je opening. Vitesse speelt niet tegen Groningen, maar tegen Utrecht...
 

delmaestro

Well-known member
Laten we hopen dat NAC gewoon wint. Moet er toch niet aan denken om tegen Eindhoven te moeten.

Als je 16e wordt speel je eerst een tweeluik tegen VVV, en daarna tegen Roda JC. Als je 17e wordt speel je tegen Graafschap/Almere, en daarna tegen FC Eindhoven. Ik zou voor die laatste reeks gaan...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie: Speelronde 34

Wordt natuurlijk wel lastig om Vitesse expres te ontlopen voor Zwolle en Heerenveen, omdat ze geen idee hebben of Vitesse 5e blijft of toch nog misschien 4e wordt.

Zwolle kan natuurlijk wel van Feyenoord winnen zodat ze zelf zeker zijn van plek 6 en Vitesse de kans geven Feyenoord voorbij te gaan. Dan treft Zwolle in ieder geval niet Vitesse in de play-offs.

Als PEC van Feyenoord verliest, dan is de kans groot dat SC Heerenveen over ze heen gaat en dat AZ op plaats vier blijft. Als PEC wint, dan is de kans groot dat ze Feyenoord treffen.
 
Laatst bewerkt:

fr-keff

Active member
Elke Eredivisie ploeg kan het gewoon lastig hebben in de play-offs. Sparta stond ook 16de en kwam ineens tot leven en gooide NEC met 0-3 eruit.
 

delmaestro

Well-known member
Eindhoven lijkt mij toch een stuk sterker dan Roda JC of Emmen.

Over een gehele competitie is dat gebleken, maar Roda is wel een ploeg die zich kan opladen voor een tweeluik, zeker als het de beslissende is om wel of geen eredivisievoetbal spelen. En bovendien: als die het op de heupen hebben, wippen ze de kampioen uit de beker... Eindhoven is ook niet makkelijk, maar ik weet niet of die boven zichzelf uit kunnen stijgen.

Qua voetbal en selectie is alleen NEC eredivisiewaardig geweest in de JL... NAC is dus op papier minimaal gelijkwaardig aan zowel Eindhoven als Roda...
 

zwammy

Well-known member
Als je 16e wordt speel je eerst een tweeluik tegen VVV, en daarna tegen Roda JC. Als je 17e wordt speel je tegen Graafschap/Almere, en daarna tegen FC Eindhoven. Ik zou voor die laatste reeks gaan...

Goed, simpel gezegd moet je van alle 5 clubs 2x kunnen winnen anders verdien je het soeiweso niet. Zo'n nacompetite als in 2005 heb ik liever niet meer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich is NAC na de winterstop toch weer aan het voetballen geslagen. Enig punt van zorg is natuurlijk wel de keeper. Een blunderende keeper kan je de das om doen. Qua voetbal en materiaal zou het mij verbazen als NAC niet weet te overleven. Je wil alleen ten alle tijden de makkelijkste route naar lijfbehoud en dat is niet via FC Eindhoven.
 

Forza AZ

Well-known member
Als je 16e wordt speel je eerst een tweeluik tegen VVV, en daarna tegen Roda JC. Als je 17e wordt speel je tegen Graafschap/Almere, en daarna tegen FC Eindhoven. Ik zou voor die laatste reeks gaan...
Roda of Emmen. Dat is ook nog niet zomaar beslist in het voordeel van Roda. Eindhoven lijkt me wel sterker dan Volendam, al weet je natuurlijk nooit hoe het loopt in 2 wedstrijden.
 

Mr. Wrong

New member
Excelsior is nog steeds in de race voor het Europese Play Fair ticket en zal dus alles behalve er in vliegen. Ik verwacht dan ook een zeer makkelijke overwinning van AZ.
Competitievervalsing?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Excelsior is nog steeds in de race voor het Europese Play Fair ticket en zal dus alles behalve er in vliegen. Ik verwacht dan ook een zeer makkelijke overwinning van AZ.
Competitievervalsing?

Competitievervalsing zou juist niet sportief zijn en Excelsior niet helpen zou je zeggen.
 

Mr. Wrong

New member
Competitievervalsing zou juist niet sportief zijn en Excelsior niet helpen zou je zeggen.

:) Daar heb je een punt. Hopelijk willen ze hun grote broer een handje helpen.
Maar goed. Blijft wel een beetje vaag natuurlijk dat aparte PF ticket. Behalve een leuk uitje voor de club heeft niemand er wat aan.
Schijnt meer te kosten dan op te leveren en scheelt toch vooral punten voor het UEFA co?ffici?nt (meer clubs, dus een grotere deler)

Ik heb geen idee hoe de puntentelling hier werkt overigens, maar het zal wel iets met aantal kaarten en overtredingen te maken hebben. Dus lamzakken, verzakers en watjes klassement?
 

Forza AZ

Well-known member
Schijnt meer te kosten dan op te leveren en scheelt toch vooral punten voor het UEFA co?ffici?nt (meer clubs, dus een grotere deler)

Ik heb geen idee hoe de puntentelling hier werkt overigens, maar het zal wel iets met aantal kaarten en overtredingen te maken hebben. Dus lamzakken, verzakers en watjes klassement?

Het zal echt niet meer kosten dan opleveren, want anders zouden kleine clubs die ieder jaar in de 1e voorronde spelen uit landen als San Marino, Andorra e.d. het niet kunnen betalen.

En die puntentelling is inderdaad nogal vaag. Niet alleen kaarten tellen mee, maar ook de houding ten opzichte van tegenstander, gedrag van publiek e.d. Dat is allemaal natuurlijk erg subjectief en het hangt maar net ervan af wie de punten moet uitdelen of je een hoog of laag cijfer krijgt.
 

Mr. Wrong

New member
Het zal echt niet meer kosten dan opleveren, want anders zouden kleine clubs die ieder jaar in de 1e voorronde spelen uit landen als San Marino, Andorra e.d. het niet kunnen betalen.

En die puntentelling is inderdaad nogal vaag. Niet alleen kaarten tellen mee, maar ook de houding ten opzichte van tegenstander, gedrag van publiek e.d. Dat is allemaal natuurlijk erg subjectief en het hangt maar net ervan af wie de punten moet uitdelen of je een hoog of laag cijfer krijgt.

Klinkt als de beoordeling tijdens het songfestival.

Maar wat is dan de exacte reden dat Twente er van afziet? Ik dacht wegens kostenbesparing.
 

Eresd?g?

Banned
Klinkt als de beoordeling tijdens het songfestival.

Maar wat is dan de exacte reden dat Twente er van afziet? Ik dacht wegens kostenbesparing.

Zij geven aan dat dat wel de reden is, bang voor te hoge kosten, maar ook bang dat ze vanwege regels uitgesloten worden. Dat laatste lijkt me onzin. Ze zijn gewoon bang voor nog meer gezichtsverlies. Een leeggekocht Twente heeft mijn inziens nog steeds meer kans in Europa dan een Excelsior of GAE. Met alle respect voor Excelsior en GAE. Twente is tenminste geplaatst....
 

Max

Administrator
Forumleiding
FC Twente heeft geen zin in een verstoorde voorbereiding. Dat is namelijk altijd de veelgehoorde klacht van clubs die veel voorrondes in Europa moeten spelen.
 
Bovenaan