Eredivisie Speelronde 22

JPA

New member
Dat is toch gewoon een slager? Zeer beperkte voetballer die nog slechter uit Enschede terug keerde. De enige verdedigers met een beetje niveau hebben inmiddels weer geblesseerd het veld verlaten. Lijkt een structureel probleem te worden.

Het is hem gelukt.

stc

Well-known member
PSV heeft gelukkig gewonnen,maar het spel was echt dramatisch. Iedereen is door de ondergrens gezakt. Jorrit Hendrix voorop. Het leek of niemand er zin in had vandaag. Op dit moment vind ik Mauro Junior nog niet geschikt voor een basisplaats.

Daarnaast was het zeer koud in het stadion. Volgens mij hebben ze nog problemen met de verwarming.

Bonehead

Well-known member
Het wordt mij weer eens makkelijk gemaakt om te besluiten zaterdag weer niet naar het stadion te gaan. Dit gaat godverdomme nergens over. En nee de trainer is hier niet alleen schuldig aan, maar ik zou er geen traan om laten als hij optyft. Ik heb me maar heel weinig wedstrijden vermaakt onder hem. Vroeger verloren we ook wel eens en ruim. Toen werden we een andere keer weer vermaakt. Dat is onder Stegeman niet het geval.

gevegt

Well-known member
PSV heeft gelukkig gewonnen,maar het spel was echt dramatisch. Iedereen is door de ondergrens gezakt. Jorrit Hendrix voorop. Het leek of niemand er zin in had vandaag. Op dit moment vind ik Mauro Junior nog niet geschikt voor een basisplaats.

Daarnaast was het zeer koud in het stadion. Volgens mij hebben ze nog problemen met de verwarming.

Is JMD familie van je?
De verwarming mag van de gemeente nog steeds niet aan.

JMD

Well-known member
Gat tussen PSV en Ajax blijft dus 7 punten.
Komend weekend gaat PSV op bezoek bij Sparta en ontvangt Ajax FC Twente. Moet normaal gesproken een zege worden voor beide.
De week daarna is het zeker met PEC - Ajax niet zeker dat Ajax wint, PSV ontvangt Heerenveen dat weekend. Vroeger een angstgegner in eigen huis, de laatste jaren vooral in Heerenveen.
Eind februari is het dan Feyenoord - PSV en Ajax - ADO Den Haag.

zwammy

Well-known member
Bizar inderdaad. Hopelijk houdt Vreven nu de 4 4 2 aan. Wat heerlijk om te zien dat er doorgejaagd wordt. 6 1. Concurrenten verloren, mooie avond.

stc

Well-known member
Is JMD familie van je?
De verwarming mag van de gemeente nog steeds niet aan.

Nee JMD is geen familie van mij. Ik constateer alleen. De resultaten zijn er. Het spel niet. Het gaat uiteindelijk om het resultaat. Maar het spel kan beter. Er is veel werk aan de winkel voor Cocu. Met name in de afwerking, positiespel, overspelen, teamspel etcetera etcetera.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zaterdag naar Sparta - PSV. Sparta speelt kut, PSV speelt kut, het wordt superkoud en Spartanen zijn irritant. Zin in!

gevegt

Well-known member
Nee JMD is geen familie van mij. Ik constateer alleen. De resultaten zijn er. Het spel niet. Het gaat uiteindelijk om het resultaat. Maar het spel kan beter. Er is veel werk aan de winkel voor Cocu. Met name in de afwerking, positiespel, overspelen, teamspel etcetera etcetera.
We kunnen er inderdaad niet veel van.
Kampioen van de armoede?

stc

Well-known member
We kunnen er inderdaad niet veel van.
Kampioen van de armoede?

Kampioen is kampioen en dat is terecht. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van sommige ploegen te wensen overlaat. Het is gewoon bezopen, dat een Mauro Junior, Rosario en Gudmundsson normaliter spelend in de subtop van de eerste divisie moeiteloos overeind blijven tegen de middenmoot/subtop van de eredivisie (Excelsior, PEC). Dit zegt meer over de eredivisie dan PSV. Moet wel zeggen dat deze 3 heren nog veel beter kunnen worden.

gevegt

Well-known member
Kampioen is kampioen en dat is terecht. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van sommige ploegen te wensen overlaat. Het is gewoon bezopen, dat een Mauro Junior, Rosario en Gudmundsson normaliter spelend in de subtop van de eerste divisie moeiteloos overeind blijven tegen de middenmoot/subtop van de eredivisie (Excelsior, PEC). Dit zegt meer over de eredivisie dan PSV. Moet wel zeggen dat deze 3 heren nog veel beter kunnen worden.
Ben ik met je eens. Komt bij dat van Ginkel wel heel belangrijk is. Dat is misschien wel de achilleshiel van PSV.

stc

Well-known member
Ben ik met je eens. Komt bij dat van Ginkel wel heel belangrijk is. Dat is misschien wel de achilleshiel van PSV.

Dat van Ginkel niet speelde, dan merkte PSV direct vandaag. Al moet ik zeggen dat van de 3 middenvelders Ramselaar het beste was en Hendrix heel slecht. Waarschijnlijk trekt Hendrix zich op aan het goede niveau van van Ginkel. Maar van Ginkel moet er gewoon staan tegen Feyenoord. Tot die tijd moet de rest het kunnen overnemen.

gevegt

Well-known member
Dat van Ginkel niet speelde, dan merkte PSV direct vandaag. Al moet ik zeggen dat van de 3 middenvelders Ramselaar het beste was en Hendrix heel slecht. Waarschijnlijk trekt Hendrix zich op aan het goede niveau van van Ginkel. Maar van Ginkel moet er gewoon staan tegen Feyenoord. Tot die tijd moet de rest het kunnen overnemen.
Prima verwoordt en helemaal mee eens.
Samen met de beste keeper van Nederland moet het gewoon lukken.

Joost

Well-known member
Naar behoren gespeeld en verloren van een beter team. Die knal van Ziyech was wel heel fraai, niet eens in de kruising maar wat een poeier.

Heb me in de slotfase wel kapot ge?rgerd aan het biergooien en de oerwoudgeluiden.

ElSimao

Active member
We zitten nog niet in de Bundesliga, maar we spelen al wel in Duitsland :)

Matige wedstrijd verder. Die Kristensen is defensief behoorlijk matig (net als Tagliafico trouwens), maar is wel lekker aanvallend en levert goede voorzetten af. Taglia ook weer behoorlijk bezig en eerlijk is eerlijk, Ziyech speelde een sterke eerste helft met een prima goal. Hoe hij zijn goal dan viert..volgens mij denkt ie dat het badass over komt maar ik zag daar echt een verongelijkte kleuter die elk moment in huilen uit kon barsten. Het begint een beetje lachwekkend te worden, maar goed, goede wedstrijd van hem.

Die Schone moet wel zsm eruit gehaald worden. Vertraagt het spel en is defensief simpelweg niet bij de les. In alles is duidelijk dat Ziyech-vd Beek-FdJ het middenveld moet worden en dat de Ligt en Wober centraal achterin moeten. Frenkie is incidenteel leuk centraal achterin maar structureel hoort hij daar niet te spelen.

Prima verwoordt en helemaal mee eens.
Samen met de beste keeper van Nederland moet het gewoon lukken.

Verwoord.

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Die Schone moet wel zsm eruit gehaald worden. Vertraagt het spel en is defensief simpelweg niet bij de les. In alles is duidelijk dat Ziyech-vd Beek-Schone het middenveld moet worden en dat de Ligt en Wober centraal achterin moeten. Frenkie is incidenteel leuk centraal achterin maar structureel hoort hij daar niet te spelen.

Dus eerst moet Sch?ne wieberen en dan toch op het middenveld en De Jong eruit?

Bovenaan