Eredivisie speelronde 2

Abubakari

Well-known member
1-0 Utrecht afgekeurd wegens buitenspel

Nou, dat leek me niet. De assistent vlagde ook niet.

Ook de VAR keurt de goal af. Nou.... Leek me gelijk te staan.
Bij de samenvatting op Studio Sport kwam er geen VAR aan te pas, gewoon afgekeurd omdat de grens zag dat Kerk in buitenspelpositie de bal van richting veranderde.

Is het korps nog niet klaar voor de VAR? Eerst was de scheids altijd de gebeten hond, nu de VAR. Eerst var-mannetjes opleiden en dan pas gebruiken. Of afschaffen.

Benieuwd waar je op doelt. VAR werkte goed dit weekend, alleen had die VVV'er net als van Overeem rood moeten hebben.

JMD

Well-known member
Bij de samenvatting op Studio Sport kwam er geen VAR aan te pas, gewoon afgekeurd omdat de grens zag dat Kerk in buitenspelpositie de bal van richting veranderde.
Ik heb live gekeken en toen werd er echt via de VAR gekeken.

Pascallovic

Well-known member
Benieuwd waar je op doelt. VAR werkte goed dit weekend, alleen had die VVV'er net als van Overeem rood moeten hebben.
Ben ik niet met je eens. Bij Ajax die VVV'er die rood had moeten hebben inderdaad, maar bij Heracles - ADO was de 4-2 gewoon buitenspel en de VAR grijpt niet in. Bij Fortuna - PSV was er delen van de wedstrijd niet eens VAR vanwege een verbindingsprobleem. Dat laatste mag helemaal niet gebeuren wat mij betreft. Of alles met VAR of niks met VAR. We hebben bij Ajax kunnen zien hoeveel invloed een VAR op een wedstrijd kan hebben als de scheidsrechter iets mist.

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie speelronde 2

Je kan moeilijk wedstrijden stil gaan leggen vanwege verbindingsproblemen.

JMD

Well-known member
Later werd uitgelegd dat de grens aan de scheids vroeg of de bal nog werd aangeraakt door Kerk. Was dat het geval dan was het buitenspel volgens die grens.

Aha. Thanks. Zat 3 dingen tegelijk te doen en ben op een gegeven moment ook even weggezapt.

JMD

Well-known member
Dat zeg jij er niet bij in je vorige stellige bewering.

Tijdens het duel is er tot de rust zeker niet over gesproken. Moet in de rust geweest zijn, die opmerking die jij aanhaalde, dat bedoelde ik (maar was ik er idd vergeten bij te zetten).

leo1949

Well-known member
Was toch terecht afgekeurd want je zag ook dat de bal van richting veranderde.
Maar we zullen het vanavond wel goed kunnen zien in Studio Voetbal.

Simon

Administrator
Forumleiding
Feyenoord was dramatisch slecht vandaag. Alleen Van Persie kwam tot enig niveau.
Dat het dan toch 3-0 werd, zegt ook genoeg over Excelsior.

Max

Administrator
Forumleiding
Is het misschien alsnog een goede aankoop. Ik weet niet hoe gek Hertha is.

Bovenaan