JMD
Well-known member
Alles minder dan 102 punten en jullie hebben gefaald.
Met 99 punten worden we ook kampioen...
Even terzijde: ik word zo moe van al die mensen die zeggen dat 'de eredivisie niks voorstelt omdat Ajax en PSV zo makkelijk winnen'. Het record qua punten en doelsaldo staat op naam van Ajax in het seizoen 1971-1972, ik durf toch echt wel te zeggen dat Ajax toen zoveel punten en goals had omdat ze zelf zo goed waren. Of vond iemand in 1972 ook dat de eredivisie verder niks voorstelde? Nee toch?
Nog 1x terugkomen op 1999: toen won PSV dus de eerste 8 duels makkelijk. De media klaagde (toen ook al) dat de eredivisie zo zwak was. Vervolgens ging PSV onderuit bij de nummer laatst, en weer klaagde de media dat de eredivisie zo zwak was, want de koploper kon niet bij de nummer laatst winnen. Het is nooit goed, zeuren om het zeuren.
Persoonlijk denk ik dat PSV en Ajax dit seizoen gewoon zelf vele klassen beter zijn geworden, en dat de rest nou niet echt slechter is geworden, het gat is alleen groter. Maar goed, dat gebeurt in veel landen dat er ploegen zich afscheiden. Wij moeten dan nog blij zijn dat het 2 ploegen zijn, zodat er in ieder geval nog sprake is van spanning.
Laatst bewerkt: