Eredivisie speelronde 10

Abubakari

Well-known member
Er was uit het publiek al duidelijk de roep om het vertrek van Van den Brom.

Er zit totaal geen lijn in het spel dit seizoen, en ik zie ook geen verbetering komen.

Is toch onzin? Hij doet hetzelfde waar hij succes mee had maar is met Weghorst en Jahanbakhsh twee absolute eredivisie toppers kwijt. Vorige week verliezen ze omdat ze een hele hoop kansen missen en aan de samenvatting te zien hadden ze vandaag voor rust ook al op een mooie kunnen cq moeten staan. Lijkt me niet dat je dat de trainer kunt verwijten.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Is toch onzin? Hij doet hetzelfde waar hij succes mee had maar is met Weghorst en Jahanbakhsh twee absolute eredivisie toppers kwijt. Vorige week verliezen ze omdat ze een hele hoop kansen missen en aan de samenvatting te zien hadden ze vandaag voor rust ook al op een mooie kunnen cq moeten staan. Lijkt me niet dat je dat de trainer kunt verwijten.

Niet alleen de trainer, want de spelersgroep is inderdaad minder dan vorig seizoen. Al blijft hij wel aan dezelfde spelers vasthouden die steeds fouten maken. En stelt hij bijvoorbeeld Maher nog steeds niet op in de basis.
Er is in de transferperiode gewoon niet goed gehandeld. De verdediging was vorig seizoen ook al niet goed, alleen viel dat minder op omdat de resultaten goed waren door de goede aanval. Met de transferinkomsten van Weghorst en Jahanbakhsh had veel meer mogelijk moeten zijn qua aantrekken van goede verdedigers.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom speelde AZ eigenlijk zonder shirtsponsor? Wel lekker retro trouwens, die 70's AZ shirts met de naam op het shirt.

Db5FeA_W0AAYM-p.jpg

17_JOK1810285177.jpg
 

De Wolf

Well-known member
Heeft te maken met de jaarlijkse re?nie. Shirts worden geveild en de opbrengst gaat naar een goed doel.
 

Batigoal

Well-known member
De sponsornaam stond trouwens wel (wat kleiner) op de achterkant van de shirts.

Ik vond het wel wat hebben. Het zou gedurfd zijn als de club dat definitief zou doen.

Wie je vooral iets mag verwijten volgens mij is Huiberts. Iedereen wist al in maart dat zowel Weghorst als Jahanbaksh zouden vertrekken en pas nadat AZ in Europa was uitgeschakeld stonden de vervangers klaar. Van Johnsen ben ik nooit zo onder de indruk geweest, maar oke. Je had ze alleen al in mei ofzo vast kunnen leggen.
 

Forza AZ

Well-known member
Wie je vooral iets mag verwijten volgens mij is Huiberts. Iedereen wist al in maart dat zowel Weghorst als Jahanbaksh zouden vertrekken en pas nadat AZ in Europa was uitgeschakeld stonden de vervangers klaar. Van Johnsen ben ik nooit zo onder de indruk geweest, maar oke. Je had ze alleen al in mei ofzo vast kunnen leggen.
Dat is inderdaad de grootste fout geweest, want volgens mij hoeft AZ niet op het binnenkomende geld te wachten om alvast vervangers aan te trekken. Dat Jahanbakhsh en Weghorst zouden vertrekken uiteindelijk was inderdaad wel zeker.
 

Abubakari

Well-known member
Is het natuurlijk ook erg jammer dat Boadu zwaar geblesseerd raakt. Al is het wel een mega risico om voor een heel seizoen op zo 'n jonge gast te vertrouwen.

Hoe is het eigenlijk met Stengs?
 

Pascallovic

Well-known member
Is het natuurlijk ook erg jammer dat Boadu zwaar geblesseerd raakt. Al is het wel een mega risico om voor een heel seizoen op zo 'n jonge gast te vertrouwen.

Hoe is het eigenlijk met Stengs?
Probleem is dat je met Boadu ook Europa League hebt weggegooid. Zo'n jonge speler moet ook nog even wennen aan het niveau en kon niet direct mee in de EL. Daarna zag je dat hij wel kon aanhaken in de Eredivisie tot zijn blessure.

Stengs heeft op 20 oktober 60 minuten meegedaan bij Jong AZ tegen FC Dordrecht. Denk dat dit niet goed bevallen is want afgelopen weekend zat hij zowel bij het eerste als bij Jong AZ niet bij de selectie.
 

Forza AZ

Well-known member
Stengs heeft op 20 oktober 60 minuten meegedaan bij Jong AZ tegen FC Dordrecht. Denk dat dit niet goed bevallen is want afgelopen weekend zat hij zowel bij het eerste als bij Jong AZ niet bij de selectie.
Jong AZ speelde op kunstgras afgelopen vrijdag tegen Roda, en dat risico wilden ze nog niet nemen met Stengs.
 

Batigoal

Well-known member
Ik hoop echt dat Stengs weer een beetje op niveau komt. Zo'n zware blessure zo vroeg in je carri?re belooft meestal weinig goeds.
 

Atreides

Well-known member
Dat is inderdaad de grootste fout geweest, want volgens mij hoeft AZ niet op het binnenkomende geld te wachten om alvast vervangers aan te trekken. Dat Jahanbakhsh en Weghorst zouden vertrekken uiteindelijk was inderdaad wel zeker.

Dat blijft nog steeds onbegrijpelijk. Je weet dat je de eerste Europese wedstrijden zoveel meer kans maakt.

Wat ik trouwens steeds minder snap is dat ze die lantarenpaal uiteindelijk wel hebben gekocht (voor twee hele ton minder) en Sol hebben laten lopen.
 
Bovenaan