Eredivisie speelronde 10

Pascallovic

Well-known member
Omdat je dat nooit op basis van punten kunt zeggen. Want als de ene ploeg minder punten heeft, heeft de ander er meer. De eredivisie als geheel is praktisch een nulsomspel (niet helemaal omdat je bij gelijkspel maar 2 punten verdeelt).
Misschien nog een keer de discussie teruglezen. Ik heb niet enkel beargumenteerd dat de Eredivsie zwakker is geworden omdat de subtop minder punten haalt. Ik heb ook nog gezegd dat het spel nergens op lijkt. Dat is dan ook de reden dat er minder punten behaald worden en het spel lijkt nergens op omdat de spelers aantoonbaar minder worden.

Dit vind ik idd een betere uitleg. Maar dan alsnog weer mijn vraag: gebeurt dit niet elk jaar dat clubs als AZ en Vitesse spelers kwijtraken? Dat is toch gewoon inherent aan het NL Voetbal/eredivisie?
En AZ is idd minder, maar Heracles is bv beter dan vorig jaar.

En laat ik even duidelijk zijn: ik vind het niveau van de eredivisie in de breedte al jaren niet veel, maar vind nou niet echt dat dat nou zo veel minder wordt de afgelopen 10/15 jaar. En dat laatste is in ieder geval niet simpel af te lezen aan het aantal gemaakte goals door de koplopers, of het gat met de nummers 3 enz..
Kan me nog bv het seizoen 2004-2005 herinneren dat ik naar PSV ging kijken en ik van te voren eigenlijk al praktisch wist dat we gingen winnen (behalve tegen Ajax en AZ)
De Eredivisie gaat dan ook al een paar jaar in niveau naar beneden, echter vormen de subtoppers meestal nog wel een uitdaging voor de topclubs. Dat is echter al niet meer het geval. Als vervolgens onderin er zomaar 7 willekeurige clubs uit kunnen vliegen omdat het allemaal niks voorstelt, dan mag je best van verzwakking spreken.

Jouw enige argument dat de Eredivisie niet zwakker wordt is dus dat PSV in 2004/2005 ook heel makkelijk kampioen is geworden. Echter liepen er toen in de Eredivisie gewoon spelers als Huntelaar (heerenveen), Nevland (groningen), Kone (roda), Boussaboun (NAC), Kufo (Twente) en Amoah (Vitesse) rond. Zelfs RBC had leuke Eredivisie spelers met Edwin de Graaf, Maikel Aerts, Robert Molenaar, Fortes Rodriguez en Hesp. Dat niveau loopt er echt niet rond bij de nummer 16 momenteel. Overigens liet PSV dat seizoen met name in uitwedstrijden bij de subtop nog weleens puntjes liggen. Iets wat de afgelopen 12 maanden niet of nauwelijks is voorgekomen in serieuze wedstrijden. Zie dat komende maanden ook niet veranderen. Als PSV vorig seizoen die laatste 3 wedstrijden serieus genomen had, hadden ze betere cijfers kunnen overleggen t.o.v. 2004/2005 zowel qua punten als doelpunten voor. Het PSV van 17/18 was t.o.v. het PSV van 04/05 met Alex, van Bommel, Gomes, Lee, Farfan, Park, Ooijer, Vennegoor en Bouma maar een matig ploegje. Jouw voorbeeld bewijst juist mijn stelling dat de Eredivisie zwakker wordt. PSV in 04/05 wordt kampioen en haalt de halve finale CL. PSV in 17/18 wordt met ongeveer dezelfde cijfers kampioen(laten de laatste 3 wedstrijden lopen), maar komen in de voorrondes EL niet eens voorbij Osijek.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onana traint al 3 dagen niet mee en lijkt de klassieker niet te gaan spelen.

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/116523/update-kleine-kans-op-onana-in-klassieker

Geen zorgen. Met Lamprou in de goal schieten wij meestal niet zo hoog en ver in de hoek.

Kut, dag landskampioenschap. Ik ben nog blij als we Europees voetbal halen komend jaar.

Als je de CL wint, dan ben je automatisch geplaatst voor het volgende jaar.
 

JMD

Well-known member
NAC kwam op 0-1, maar ADO maakte snel gelijk.

Opstellingen FC Groningen en PSV.
FC GRONINGEN: Padt,Zeefuik,Te Wierik,
Chabot,Handwerker,Reis,Memisevic,Doan,
Warmerdam,Pohl,Cassierra

PSV: Zoet,Dumfries,Schwaab,Viergever,
Angelino,Rosario,Pereiro,Hendrix,
Lozano,De Jong,Malen

PSV dus nog zonder Bergwijn, Groningen zonder Mahi.

Hups PSV!
 
Bovenaan