Eredivisie ronde 32

Eredivisie ronde 32

• Totaal aantal stemmers
    7

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nou, het lijkt erop dat we er in ieder geval niet rechtstreeks uit gaan. De uitslagen zijn goed voor ons, maar we moeten nog wel uit bij ADO winnen, anders zijn PO zo goed als zeker...

zwammy

Well-known member
Nog maar 2 wedstrijden gelukkig en dan zijn we klaarmet 90% van deze braskloten. Feyenoorders gefeliciteerd :duim:

Atreides

Well-known member
Ik was fan van Gullit, die speelde bij PSV toen ik het voetbal ging volgen, dus werd ik fan van PSV. Toen PSV een jaar later de EC I won was ik helemaal verkocht... Ik ben dus eigenlijk ook gewoon een gloryhunter. :p (maar wel eentje die er ook in de slechte seizoenen gewoon was)

Duidelijk dank voor de reactie. Gullit was ook echt een geweldenaar. Zeldzame combinatie van kracht, snelheid, lengte en techniek. En een geweldige gozer natuurlijk.

De jaren dat we geen kampioen werden... :p (Beetje analoog aan Paisley: https://www.azquotes.com/quote/1207186)

Seizoen 1998-1999, 2008-2009, 2013-2014, 1993 t/m 1995 zijn toch jaren die ik wil vergeten...

Dat was nota bene met Luc Nilis ?n Ronaldo.

Batigoal

Well-known member
PSV kan vanavond aan het doelsaldo gaan werken. Onder meer Wellenreuther, Palacios, Pavlidis en Lieftink zijn er bij Willem II niet bij vanavond.

JMD

Well-known member
Dus je was bijna voor Feyenoord geweest? Dan was de slechte periode wel wat langer geweest.
:) Geen idee. Nooit over nagedacht eigenlijk. Overigens zou ik eerder voor Ajax kiezen dan Feyenoord, maar dat terzijde.

Minder lang als JMD voor Haarlem was geweest.
Dat was mijn 2e club. 4 jaar lang in de buurt van het stadion gewoond. Mijn eerste voetbalduels die ik bezocht waren van Haarlem (Eindhoven was immers vrij ver weg).

PSV kan vanavond aan het doelsaldo gaan werken. Onder meer Wellenreuther, Palacios, Pavlidis en Lieftink zijn er bij Willem II niet bij vanavond.
Haha, dat postte je ook voor Vitesse - PSV, Heerenveen - PSV, Utrecht - PSV en VVV - PSV. Leverde karrenvrachten aan puntverlies op, en dan mazzelden we nog in Venlo.
Overigens maakt het doelsaldo niet meer uit dit jaar. Het saldo van Ajax lopen we sowieso niet in, we hebben Amsterdams puntverlies nodig, en wij moeten alles winnen.

Batigoal

Well-known member
Haha, dat postte je ook voor Vitesse - PSV, Heerenveen - PSV, Utrecht - PSV en VVV - PSV. Leverde karrenvrachten aan puntverlies op, en dan mazzelden we nog in Venlo.
Overigens maakt het doelsaldo niet meer uit dit jaar. Het saldo van Ajax lopen we sowieso niet in, we hebben Amsterdams puntverlies nodig, en wij moeten alles winnen.

Huh nee?

Atreides

Well-known member
De JMD van het AD heeft ook een stukje geplaatst ;):

PSV won in 2014 voor het laatst in Tilburg

Om in de race te blijven voor de landstitel moet PSV vanavond (20.45 uur) in Tilburg winnen van Willem II. Dat lukte de Eindhovenaren in 2014 voor het laatst.
Sportredactie 25-04-19, 16:23 Laatste update: 16:31

Alexander Isak (r) in duel met Herve Matthys (Excelsior). ? BSR Agency

Willem II doet het sinds de winterstop niet veel slechter dan PSV. In de virtuele stand van 2019 staat de ploeg van Mark van Bommel ‘slechts’ derde achter Ajax ?n AZ met 29 punten uit 14 wedstrijden. Willem II verzamelde 25 punten uit de laatste 14 duels en staat daarmee zesde op de ranglijst van dit kalenderjaar.

Willem II won slechts ??n van de laatste 25 eredivisieduels met PSV (2 gelijk, 22 verloren). Dat was de 5-0 zege van vorig seizoen. Mede door drie goals van Fran Sol boekten de Tilburgers hun grootste overwinning ooit op PSV, dat op zijn beurt de grootste nederlaag in 53 jaar (5-0 bij Ajax in 1964) leed.

De in de winterstop vertrokken Sol is dit seizoen met 13 goals nog altijd clubtopscorer van Willem II. Alexander Isak staat op 12 treffers. De Zweed scoorde in de laatste 4 thuiswedstrijden voor Willem II.

PSV heeft de laatste drie duels in Tilburg (5-0, 0-0 en 2-2) niet gewonnen. Op 10 augustus 2014 nam PSV voor het laatste de drie punten mee uit het Koning Willem II Stadion. Door goals van J?rgen Locadia en Memphis Depay (2x) werd het 1-3. Bruno Andrade scoorde voor de thuisclub.

Zowel PSV als Ajax kan dit seizoen op 86 punten uitkomen. Omgerekend naar het driepuntensysteem werd nog nooit een eredivisieclub met zoveel punten geen kampioen. Ajax (2009-2010) en Feyenoord (1972-1973) werden ooit tweede met het recordaantal va 85 punten. PSV werd vorig seizoen kampioen met 83 punten.

PSV maakte dit seizoen 12 goals in de 90ste minuut of later. Een eredivisierecord. Supersub Donyell Malen maakte 4 van deze 12 goals. Malen viel al 25 keer in en kan in Tilburg het eredivisierecord van Nayib Lagouireh (26 x namens Excelsior in 2010-2011) evenaren.

Hup stoere krijgers! hup 'koninklijke'!

Bovenaan