Eredivisie Ronde 22

stc

Well-known member
Overigens klopte het positioneel ook vaak van geen kant. Bv Bakayoko en lang die ineens de achterste verdediger zijn, vaak doordat de backs zo ongeveer op de aanvallende zestien staan… of veerman die de bal gaat halen achterin of de jong die ineens op het middenveld staat.
En er was bv opnieuw veel aan te merken op Bakayoko, geen voorzet kwam aan terwijl de eerste voorzet van perisic de goal opleverde, maar hij wordt ook niet geholpen doordat er voorin geen spelers staan om de voorzet aan kwijt te kunnen of als hij wil gaan dribbelen iemand die een gat voor hem trekt, zoals bv malacia wel een paar keer deed voor lang.

Plus dat iedereen het vooral veel te moeilijk wil doen, schieten als het niet kan en ineens (weer achteruit) passen als je juist een schietkans hebt. Plus bijna geen bal in de diepte, zo ongeveer elke bal richting de zestien van Willem II wordt gespeeld terwijl de ontvanger met de rug naar goal van Willem II staat, dan gaat natuurlijk alle tempo uit de aanval. En verder komen veel passes ook gewoon niet aan of achter de man…
Ligt misschien ook aan de tactiek van de trainer. Ik vraag mij ook af of op dit moment het spelen van 2 wedstrijden per week niet te veel is voor de selectie van PSV. Nagalo maakt op het moment een goede indruk. Hetzelfde geldt voor Malacia.

Jef400

Well-known member
Ik zat net nog even de beelden van afgelopen weekend terug te kijken. Maar die rode kaart van Groningen is echt geen overtreding he.

erka

Well-known member
Ik zat net nog even de beelden van afgelopen weekend terug te kijken. Maar die rode kaart van Groningen is echt geen overtreding he.

In elk geval zeer dubieus. Tot die rode kaart speelde Groningen zijn beste wedstrijd van het seizoen in aanvallend opzicht. Met een heel ander middenveld dan in de wedstrijden ervoor en met de rust van aanwinst Ekdal achterin erbij en de onrust van houten Klaas Bacuna diep weggestopt op de bank.

JMD

Well-known member
Ligt misschien ook aan de tactiek van de trainer. Ik vraag mij ook af of op dit moment het spelen van 2 wedstrijden per week niet te veel is voor de selectie van PSV. Nagalo maakt op het moment een goede indruk. Hetzelfde geldt voor Malacia.
Dat 2 wedstrijden per week te veel is, is onzin, dat lukte in het najaar ook goed.

Eens verder met je opmerking over Nagalo en Malacia, die oogden voor hun eerste keer (basis) echt goed en zeker.

stc

Well-known member
Dat 2 wedstrijden per week te veel is, is onzin, dat lukte in het najaar ook goed.

Eens verder met je opmerking over Nagalo en Malacia, die oogden voor hun eerste keer (basis) echt goed en zeker.
Dat kan, zou het ook iets mentaal zijn bij de heren van PSV? Zo ja, dan moet hier iets mee gebeuren.

Jef400

Well-known member
Dan zou ik nog een keertje kijken als ik jou was.
Zou ik zelf doen. Contact kun je geven. Maar bij de bal komen gaat niet meer lukken. Gewoon andermaal een feitelijke fout van de VAR. Eerdaags maar even blindegelijdestokken naar Zeist sturen.

Batigoal

Well-known member
Als naast Lang zelfs Til ruziet met het publiek, dan weet je dat het niet goed zit. De laatste weken is het niet ongunstig dat alle concurrenten regelmatig punten verliezen. Zou wat zijn als wij dan ook daadwerkelijk goed gaan voetballen, dan kan het nog leuk worden.

JMD

Well-known member
Als naast Lang zelfs Til ruziet met het publiek, dan weet je dat het niet goed zit. De laatste weken is het niet ongunstig dat alle concurrenten regelmatig punten verliezen. Zou wat zijn als wij dan ook daadwerkelijk goed gaan voetballen, dan kan het nog leuk worden.
Ik mag toch hopen dat Farioli op dit moment gewoon doorgaat met wat hij doet, lelijk voetballen en winnen. Voor hetzelfde geld ga je zo meteen (omdat 'men' dat wil) goed voetballen en punten verspelen. Ajax moet nu alles op de titel zetten, dan maar met oerlelijk en -slecht voetbal. Daar maalt als je kampioen bent niemand meer om. Ook lelijk gewonnen titels tellen.

En dan kan Farioli van de zomer proberen het voetbalgedeelte beter in orde te krijgen, heb je ook meer tijd voor dan, geen voorronde in Europa immers.

Abubakari

Well-known member
Ajax moet nu alles op de titel zetten, dan maar met oerlelijk en -slecht voetbal.
Wat ook zeer zwaar overdreven is. Ajax voetbalt soms goed en soms niet. Het speelt niet volop op de aanval, dat is wat anders dan oerlelijk en slecht. Met slecht voetballen sta je waar Almere staat, niet waar Ajax staat.

Bernardo

Well-known member
Vond de reactie van Til wel heel overdreven en ook niet bij hem passen, de reactie van publiek was gewoon teleurstelling en de reactie daarbij dat die bal er niet in ging, niet zo zeer uitfluiten van spelers. De goed betaalde profs zijn wel heel snel op hun teentjes getrapt

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan