Eredivisie ronde 11

Eredivisie ronde 11


  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Pascallovic

Well-known member
Ik blijf van mening dat de invloed van een trainer niet zo groot moet zijn, dat er genoeg professionals lopen die in het veld beslissingen en aanpassingen kunnen doen. Maar blijkbaar moeten ze als makke lammeren achter de trainer aanlopen.
Het zou inderdaad zo moeten zijn dat er genoeg professionals in het veld lopen die aanpassingen kunnen doen. Echter valt dat in de praktijk vies tegen. Niet alleen bij Feyenoord overigens. We hebben bij RKC - Ajax ook kunnen zien dat ze in het veld niet de aanpassingen konden doen om het op de rails te krijgen. Daar was de rust voor nodig. Bij Oranje heeft Koeman ook vaak de rust nodig om te repareren. Schijnbaar is het niet zo makkelijk en bij Feyenoord zie ik ook niet echt spelers die dat repareren. De beste speler Berghuis liet zijn club gisteren als eerste in de steek door in de kleedkamer achter te blijven.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom werd Berghuis eigenlijk gewisseld?

Over wissels gesproken, gezien de gezapige boel die het na een uur werd had ik er gewoon 3 frisse krachten in gegooid. Huntelaar weet het vuurtje altijd wel wat op te stoken of om mijn part Traore, maar ik vond dat ten Hag wel wat lang wachtte. Schijnbaar trok hij zi h wel iets aan van de kritiek op zijn Chelsea wissels want nu kwamen Gravenberch en Traore ipv dat ie Siem de Jong en Huntelaar bracht.

En over Sinisterra gesproken, die blonk gister toch vooral uit in het maken van verkeerde keuzes? Al deden ze dat vrijwel allemaal bij Feyenoord.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Berghuis lijkt me wel iemand die bij 4-0 achter ineens pijn heeft.

Of iemand een doodschop verkoopt.

Als Koeman hem nog weer selecteert ten faveure van Stengs, dan kunnen we hem niet meer serieus nemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Of iemand een doodschop verkoopt.

Als Koeman hem nog weer selecteert ten faveure van Stengs, dan kunnen we hem niet meer serieus nemen.

Ja het is inderdaad een extreem slecht idee van Koeman om een jonge speler, die pas nu bezig is aan zijn eerste volledige seizoen, bij Jong Oranje wedstrijden te laten spelen, in plaats van op de bank te zitten bij het grote Oranje.
 

Abubakari

Well-known member
De traditionele Eredivisie top 3 had deze speelronde 12 shots on target in totaal.
Alle 12 schoten waren van Ajax.
 

Reinoud

Well-known member
Ja het is inderdaad een extreem slecht idee van Koeman om een jonge speler, die pas nu bezig is aan zijn eerste volledige seizoen, bij Jong Oranje wedstrijden te laten spelen, in plaats van op de bank te zitten bij het grote Oranje.

Enige reden dat hij nog bij Jong Oranje speelt. Ook met het oog op het belang van het EK wat goed is voor de ontwikkeling van de spelers van Jong Oranje
 

Pascallovic

Well-known member
Enige reden dat hij nog bij Jong Oranje speelt. Ook met het oog op het belang van het EK wat goed is voor de ontwikkeling van de spelers van Jong Oranje

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. De laatste keren dat Jong Oranje zich voor een eindtoernooi heeft geplaatst heeft het qua ontwikkeling van spelers ook niks gebracht. Ja, Maceo Rigters en Drenthe speelden 3 leuke wedstrijden achter elkaar, waardoor ze naar een grote club konden. Daarna hebben ze nooit meer een knikker geraakt. Dat zijn dan de succesverhalen. Heb echt niet de illusie dat zo'n toernooi spelers qua ontwikkeling verder brengt. Kijk naar onze Oranjespelers nu. Die hebben de weg naarboven gevonden en bijna niemand heeft ooit met Jong Oranje een eindtoernooi gespeeld.
 

Reinoud

Well-known member
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. De laatste keren dat Jong Oranje zich voor een eindtoernooi heeft geplaatst heeft het qua ontwikkeling van spelers ook niks gebracht. Ja, Maceo Rigters en Drenthe speelden 3 leuke wedstrijden achter elkaar, waardoor ze naar een grote club konden. Daarna hebben ze nooit meer een knikker geraakt. Dat zijn dan de succesverhalen. Heb echt niet de illusie dat zo'n toernooi spelers qua ontwikkeling verder brengt. Kijk naar onze Oranjespelers nu. Die hebben de weg naarboven gevonden en bijna niemand heeft ooit met Jong Oranje een eindtoernooi gespeeld.

Denk dat de ervaring van zo'n toernooi absoluut van waarde is. Die voorbeelden die jij geeft, zeggen m.i. meer over de talent van de spelers dan over de ervaring van het toernooi.
 

Pascallovic

Well-known member
Denk dat de ervaring van zo'n toernooi absoluut van waarde is. Die voorbeelden die jij geeft, zeggen m.i. meer over de talent van de spelers dan over de ervaring van het toernooi.
Oh het ligt aan het talent van de spelers. Dan zal het wel toeval zijn dat ook de generatie van EK 2013 qua carriere in het buitenland niet zo veel bereikt hebben met Luuk de Jong, Leroy Fer, Ola John, Mike van der Hoorn, Danny Hoesen en Adam Maher. Positieve uitzondering was Wijnaldum, maar of die nou zoveel aan dit toernooi gehad heeft waag ik te betwijfelen. Aan de carrieres van Zoet, Memphis, Blind, Strootman en de Vrij heeft zie ik de waarde van dit toernooi ook niet terug. Of was het WK in 2014 zo goed vanwege dit EK onder 21? Zo ja, op basis waarvan?
 
Laatst bewerkt:

Reinoud

Well-known member
Jij koppelt het meemaken van een toernooi aan het verdere verloop van een carri?re. Terwijl de meerwaarde m.i. meer zit in iets ervaren waarbij je een volgend toernooi of op andere momenten iets hebt.
 

Pascallovic

Well-known member
Jij koppelt het meemaken van een toernooi aan het verdere verloop van een carri?re. Terwijl de meerwaarde m.i. meer zit in iets ervaren waarbij je een volgend toernooi of op andere momenten iets hebt.

Alleen geef je daar geen concreet voorbeeld van wat dat 'iets ervaren' waarbij je een volgend toernooi of op andere momenten iets aan hebt. Dan is het dus gewoon een dooddoener. De meeste spelers hebben tegen die tijd dat ze bij jong Oranje aan een EK mee mogen doen vaak ook al in andere jeugdelftallen dergelijke toernooien gespeeld. Wat maakt een EK onder 21 anders dan een EK onder 19 of onder 17?
 

Batigoal

Well-known member
Ola John en Mike van der Hoorn was ik gewoon oprecht vergeten.

Je kunt die zinloze invalbeurten van Berghuis die toch nooit scoort in Oranje beter aan Stengs geven. Daar leert hij veel meer van. En je kunt nu niet meer om hem heen eigenlijk.
 

Atreides

Well-known member
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. De laatste keren dat Jong Oranje zich voor een eindtoernooi heeft geplaatst heeft het qua ontwikkeling van spelers ook niks gebracht. Ja, Maceo Rigters en Drenthe speelden 3 leuke wedstrijden achter elkaar, waardoor ze naar een grote club konden. Daarna hebben ze nooit meer een knikker geraakt. Dat zijn dan de succesverhalen.

Toch wel opmerkelijk dat je Babel, Vlaar en Maduro van die richting vergeet.

De lichting ervoor met Huntelaar, de Zeeuw, Schaars, Vermeer, Emanuelson, Affelay en Castelen heeft natuurlijk meer waarde gehad. Al waren de statistieken ongetwijfeld beter geweest als Sneijder, van der Vaart, van Persie, Heitnga en de Nigel de Jong ook mee waren geweest, maar die zaten in de A-selectie.
 

Pascallovic

Well-known member
Toch wel opmerkelijk dat je Babel, Vlaar en Maduro van die richting vergeet.

De lichting ervoor met Huntelaar, de Zeeuw, Schaars, Vermeer, Emanuelson, Affelay en Castelen heeft natuurlijk meer waarde gehad. Al waren de statistieken ongetwijfeld beter geweest als Sneijder, van der Vaart, van Persie, Heitnga en de Nigel de Jong ook mee waren geweest, maar die zaten in de A-selectie.
Ron Vlaar, ook zo'n succesverhaal. Was voor die betreffende EK's al opgepikt door Feyenoord en veel verder is ie daarna niet gekomen. Die EK's hebben hem verder gebracht inderdaad. Babel was al een speler in Oranje en juist na dat EK stopte zijn ontwikkeling. Maduro had al op het WK 2006 gespeeld, dat is allemaal toch net wat groter dan een EK onder 21.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ron Vlaar, ook zo'n succesverhaal. Was voor die betreffende EK's al opgepikt door Feyenoord en veel verder is ie daarna niet gekomen. Die EK's hebben hem verder gebracht inderdaad. Babel was al een speler in Oranje en juist na dat EK stopte zijn ontwikkeling. Maduro had al op het WK 2006 gespeeld, dat is allemaal toch net wat groter dan een EK onder 21.

Als Maduro dat EK had gespeeld in plaats van het WK, dan was alles anders verlopen...
 

Atreides

Well-known member
Ron Vlaar, ook zo'n succesverhaal. Was voor die betreffende EK's al opgepikt door Feyenoord en veel verder is ie daarna niet gekomen. Die EK's hebben hem verder gebracht inderdaad.

Is uitgegroeid tot rotsblok in het Oranje van 2010.

Babel was al een speler in Oranje en juist na dat EK stopte zijn ontwikkeling.

Daarom speelde hij natuurlijk bij Liverpool net zoveel als bij Ajax.

Maduro had al op het WK 2006 gespeeld, dat is allemaal toch net wat groter dan een EK onder 21.

Toch mooi van wissel bij Ajax naar eerste 16 speler bij Valencia.
 
Bovenaan