Eredivisie 2022-23

Max

Administrator
Forumleiding
Leuk te lezen. Valt mij mee dat FC Utrecht schijnbaar nog in het linkerrijtje staat. Gevoelsmatig is het rechterrijtje dit jaar langer dan het linkerrijtje.
 

Abubakari

Well-known member
1. Ajax
De wedstrijden tegen Napoli zijn een Europese afgang van historische proporties geworden.
De eerste wel, maar de tweede een Europese afgang van historische proporties noemen is totale

De selectie lijkt een grote eenheidsworst te zijn,.
Eenheidsworst? Leg uit, want ook dat zie ik niet.
Volgens mij heeft Ajax nog steeds verreweg de sterkste selectie, daar doet een slechte periode niks aan af wat mij betreft.
 

Jef400

Well-known member
Weinig alternatieven op links. Teveel spelers op rechts. Ongebalanceerde selectie waardoor er weinig tactische flexibiliteit is wanneer het zou moeten.
 

Maasveld

Well-known member
Weinig alternatieven op links. Teveel spelers op rechts. Ongebalanceerde selectie waardoor er weinig tactische flexibiliteit is wanneer het zou moeten.
Ajax heeft toch best wal wat verschillende type spelers, met name voorin en op het middenveld? Dat de tactische flexibiliteit wellicht niet optimaal benut wordt momenteel betekent niet dat ie niet aanwezig is.
 

Abubakari

Well-known member
Weinig alternatieven op links. Teveel spelers op rechts.
Op links heb je Tadic/Bergwijn, op linksmid kun je kiezen tussen Berghuis en Taylor, linksback Bassey, Wijndal en Blind.
Teveel spelers op rechts? Mag je ook uitleggen, ik zie het probleem niet en ook wie er dan teveel zijn.
Ongebalanceerde selectie waardoor er weinig tactische flexibiliteit is wanneer het zou moeten.
Beetje vage mambo jambo. Kom to the point, namen, rugnummers.
Waar heb je het over?

Mij lijkt het vrij simpel, je moet 6 basisspelers vervangen, kun je kopen wat je wil, dat heeft gewoon tijd nodig. Zwakke competitiewedstrijden rondom de CL had je onder ten Hag ook. Je treft in de CL sterke ploegen en zakt daarin 1x echt heel ver door de ondergrens. Liverpool op zinn best is voor elke club loodzwaar.
Kritiek iscterecht, ze hebben echt een mindere periode gehad, maar ik vind jouw kritiek raar en eigenlijk op de verkeerde dingen.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Op links heb je inderdaad gewoon Tadic/Bergwijn/Ocampos. Op linksback Wijndal/Blind/Bassey/Baas Hoeveel opties heb je nodig? Juist op rechtsbuiten heb je niet echt zekerheid. Er kunnen genoeg spelers spelen, maar het is van allemaal niet hun beste positie. Erachter op rechtsback zijn er ook genoeg opties maar kun je vraagtekens zetten bij de kwaliteit. Op zich hadden we overigens het best met een nummer 10 minder kunnen doen, maar van onze nummers 10 (Klaassen, Berghuis, Kudus) kan iedereen op meerdere posities uit de voeten.

Een eventuele matige tactische flexibiliteit komt eerder door de technische staf die dat tot op heden niet of nauwelijks heeft toegepast tijdens wedstrijden. Het begint wat mij betreft met poppetjes op de juiste plek neerzetten. Daar heeft onze trainer nog al moeite mee, want als hij iedereen op de juiste plaats zet moet ie grote namen op de bank zetten. Daar probeert hij met zijn keuzes telkens omheen te werken. En sommige dingen zijn gewoon onbegrijpelijk. Als je een rechtsback moet wisselen, zorg dan dat er een rechtsback op die plek komt te spelen. Dat kan een Rensch, Sanchez, Regeer of Timber zijn. Met iedere andere speler die er staat maak je jezelf belachelijk als coach. Ik heb geen trainerscursus nodig om te zien wie de rechtsbackpositie kan invullen en wie niet.
 

noordooster

Well-known member
Benieuwd of de degradatie van Cambuur, Emmen en Groningen consequenties heeft voor de selecties van topamateurploegen als HHC, ACV, Harkemase Boys, Staphorst, Genemuiden en Hoogeveen. En zo ja, welke.
 

Bernardo

Well-known member
Benieuwd of de degradatie van Cambuur, Emmen en Groningen consequenties heeft voor de selecties van topamateurploegen als HHC, ACV, Harkemase Boys, Staphorst, Genemuiden en Hoogeveen. En zo ja, welke.
Milan de Koe van Harkemase Boys komt 2 weken op proef bij Cambuur van 30 juni tot 14 juli. Nu is dus de vraag waar speelt hij 15 juli als Cambuur tegen Harkemase Boys speelt.🙂
 
Bovenaan