Eredivisie 2019/2020 - Speelronde 1

JMD

Well-known member
Is van Marwijk niet gewoon het klankbord van Mark? Als Mark dan iets wil bespreken, dan zal ie vast contact opnemen, maar ik verwacht niet dat Bert zo maar even uit zichzelf gaat roepen wat er anders moet.
Maar dit is toch een speciaal klankbord? Het is zijn schoonvader. En als schoonvader bespreek je toch dingen met je schoonzoon...

5 vleugelaanvallers beschikbaar en geen spitsen. Dan hebben die 5 vleugelaanvallers ook eens allemaal een voorkeur om op links te spelen.
Dat is dan toch gewoon dramatisch gescout?

stc

Well-known member
Is van Marwijk niet gewoon het klankbord van Mark? Als Mark dan iets wil bespreken, dan zal ie vast contact opnemen, maar ik verwacht niet dat Bert zo maar even uit zichzelf gaat roepen wat er anders moet.

Is dit overigens ook niet gewoon een materiaalkwestie? Ik bedoel Dumfries-Sainsbury-Viergever-Sadilek. Dan wordt het voor elke PSV-trainer problematisch. 5 vleugelaanvallers beschikbaar en geen spitsen. Dan hebben die 5 vleugelaanvallers ook eens allemaal een voorkeur om op links te spelen.

Van Marwijk staat af en toe op het trainingsveld bij PSV.

Dat PSV 5 vleugelaanvallers heeft is gewoon een gevolg van een slecht transferbeleid. Dat Sadilek linksachter speelt is voor mij een raadsel. Daarnaast wist PSV al in mei dat Schwaab zou vertrekken. Ik zou dan als eerst een centrale verdediger halen ipv een Bruma.

JMD

Well-known member
Moet heerlijk zijn om rechtsback te spelen bij tegen PSV, je weet dat de linkeraanvaller altijd naar binnen knijpt en het drukke centrum inloopt. Vorig seizoen kwam dan Angelino er nog overheen, dus moest je oppassen, maar nu is daar totaal geen gevaar meer. Bergwijn, Malen, Bruma, maakt niet uit wie er staat, ze willen allemaal het liefst zelf scoren...

JMD

Well-known member
Het breien zorgt ervoor dat Gozubuyuk affluit, gooi die bal verdomme dan voor...

Pascallovic

Well-known member
Maar dit is toch een speciaal klankbord? Het is zijn schoonvader. En als schoonvader bespreek je toch dingen met je schoonzoon...
Volgens mij zou van Marwijk ook soms langskomen om te observeren. Deed ie in de voorbereiding vorig seizoen wel tenminste. Geen idee of dit nog steeds gebeurd. Een tijdje al niks over gehoord.

Dat is dan toch gewoon dramatisch gescout?
4 van die spelers liepen er al met Lozano, Bergwijn, Malen en Gapko. Dat er dan eentje bij wordt gehaald, omdat Bergwijn en Lozano op zeker weggaan was voorbarig. Net als het verhuren van Romero. Een paar dagen later ging Luuk ook weg en nu heb je bij een blessure van Lammers 0 spitsen. Lijkt mij dat Romero hier ook wel een rol in had kunnen spelen. De selectie is gewoon totaal nog niet op orde.

JMD

Well-known member
Maar als jij en ik dat zien dan moeten mensen die daarvoor betaald worden dat toch ook zien?

Pascallovic

Well-known member
Maar als jij en ik dat zien dan moeten mensen die daarvoor betaald worden dat toch ook zien?
Wellicht mis ik iets en dat er allemaal goede redenen voor zijn. Dat Romero er bijvoorbeeld niks van kan en dat ze hem daarom terugsturen. Ik heb hem nooit zien spelen, dus kan daar geen zinnig woord over zeggen. Ik zie alleen een prijskaartje van 10 miljoen, dan denk ik dat ie iets moet kunnen. Verdediging was geen prioriteit schijnbaar, de reden daarachter kan ik alleen naar gissen. Schijnbaar wilde men Bruma heel graag hebben en waren er andere kapers op de kust, waardoor ze eerst voor hem kozen. Ik vind dat geen handige keuzes. Het had voor mij onbestaanbaar geweest om het seizoen met Luckassen of Sainsbury in te gaan. Maar ja dat ben ik.

JMD

Well-known member
Ten Hag geeft aan dat een oorzaak van het puntverlies het feit is dat ze vandaag pas voor het eerst samen speelden. Dat is toch een kul reden? Ook Vitesse heeft veel nieuwelingen...

JMD

Well-known member
Tegen Ajax wisselde Bommel zo snel 3x dat PSV met 10 kwam toen Lammers uitviel. Tegen Basel was Bommel blijkbaar zo geschrokken van dat feit dat hij maar 1x wisselde. Ben benieuwd wat hij vandaag doet...

stc

Well-known member
Tegen Ajax wisselde Bommel zo snel 3x dat PSV met 10 kwam toen Lammers uitviel. Tegen Basel was Bommel blijkbaar zo geschrokken van dat feit dat hij maar 1x wisselde. Ben benieuwd wat hij vandaag doet...

Hij gaat niets doen. 10 minuten voor tijd gaat hij Lozano inbrengen. Voor de rest zit er geen speler op de bank die PSV verder gaat helpen.

JMD

Well-known member
Hij gaat niets doen. 10 minuten voor tijd gaat hij Lozano inbrengen. Voor de rest zit er geen speler op de bank die PSV verder gaat helpen.

Ihattaren was toch zo'n groot talent?

Dat belooft dan ook verderw einig goeds voor het hele seizoen als je dus geen spelers op de bank hebt die verbetering kan brengen...

JMD

Well-known member
PSV speelt nog steeds alsof het De Jong in de spits heeft... En waarom gaat bijna niemand naar de achterlijn???

stc

Well-known member
Aha, we blijven ook dit seizoen die kansloze kutcorners doen...

Alles is kansloos qua spelhervatting. Corners, vrije trappen. Alles is zo voorspelbaar of gaan gewoon achter. De scheidsrechters kunnen beter meteen een achterbal geven.

JMD

Well-known member
Alles is kansloos qua spelhervatting. Corners, vrije trappen. Alles is zo voorspelbaar of gaan gewoon achter. De scheidsrechters kunnen beter meteen een achterbal geven.

En ook geen voorzet komt aan...

JMD

Well-known member
En weer verkloot Bergwijn een 1 op 1 kans, schiet gewoon te zwak in... Zo'n bal moet hard de hoek in, maar hij wil binnenkantje voet doen.

Pascallovic

Well-known member
Ten Hag geeft aan dat een oorzaak van het puntverlies het feit is dat ze vandaag pas voor het eerst samen speelden. Dat is toch een kul reden? Ook Vitesse heeft veel nieuwelingen...
Ik heb vandaag wel fouten gezien (ook in de Cruijffschaal overigens) die te maken hadden met afstemmingsproblemen. Bij balverlies staat het middenveld nog niet goed, waardoor de tegenstander vaak door kan lopen. Ziyech en Nico waren stukken minder dan normaal. Die zitten duidelijk nog niet in het ritme, ook niet conditioneel. Dus er zit zeker een kern van waarheid in het verhaal van Ten Hag. Echter zijn er ook nog andere zaken te benoemen voor dit puntverlies en dat is gebrek aan scherpte. Zowel in de afronding, als bijvoorbeeld bij de 1-0 en 2-1 waar men gewoon niet oplet. Ajax had 30 seconden voor de 2-1 gewoon een hoekschop welke het knullig inleverde omdat men hem kort nam. Dat mag niet gebeuren. Bij die scheidsrechtersbal was men vooral teleurgesteld dat ze niet door mochten, in plaats van in positie te gaan staan voor de aanval van FC Twente.

Bovenaan