Engelse bekertoernooien

JMD

Well-known member
Gisteren wonnen Southampton en Brentford al, vandaag wint Liverpool bij Brighton, Newcastle van Chelsea, Palace bij Aston Villa, Man U van Leicester en Arsenal bij Preston.

Nog bezig Tottenham - Man City, nog een minuutje of 10 te gaan.

Daarna gaan we loten

JMD

Well-known member
Man City verliest bij Tottenham.

Dus bij de laatste 8:
Southampton
Brentford
Liverpool
Newcastle
Crystal Palace
Man United
Arsenal
Tottenham

4 ploegen uit Londen, alle 8 uit de PL.

Joost

Well-known member
Ik was overigens zaterdag bij Bromley FC - Barrow-in-Furness. Ondanks de grote afstand (Barrow ligt ergens in Noord Engeland) zat het uitvak vol. Leuk stadionnetje trouwens van Bromley. Wel apart dat ze geen programma's verkochten. Nou had bv Reading dat een paar jaar terug ook al, maar toen ik in de clubshop keek zag ik van vorige jaren wel programma's. Maar nu ze net gepromoveerd zijn naar Division Two doen ze het met 'maandprogramma's', en die waren uitverkocht. Wel kon je in de clubshop een formulier halen met de opstellingen.

Verder een gloednieuwe tribune met daarbij een soort kantine, en buiten een soort 'biertuin' met picknicktafels..

Was verder ook goed te bereizen, heen vanaf station Blackfriars was ik 36 minuten onbderweg, terug ging ik met de sneltrein naar Victoria Station en duurde dat een minuut of 25. En vanaf het station Bromley South was het nog een klein kwartiertje lopen naar het stadion.

Het duel was overigens echt Engels keldervoetbal, niet veel lijn in het spel, bal maar naar voren trappen en dan maar zien. De enige echte aanval voor rust kwam van Barrow, leverde de 0-1 op, dat was verdiend. Na rust was Bromley meer in het spel maar leek het 0-1 te blijven (en Barrow had flinke kansen, waaronder 1 due de keeper van Bromley tot een magnifieke save dwong (gebeurde echt recht voor mijn neus)), maar vlak voor tijd kreeg Bromley een penalty en werd het 1-1.

Dat was mijn 43e Engelse duel, zondag zat ik bij West Ham - Man U, dat was 44. Ik heb nu 42 clubs bezocht (West Ham 2x (Upton Park/Olympisch) en Spurs ook (oude White Hart Lane en op Wembley)) in diverse divisies (ook een aantal uit de National League North/South))
Afgelopen weekend was ik ook op het eiland. Eerst Man City v Southampton. Op weg naar de 92 moet ook het Etihad gevinckt worden en deze paste mooi. De organisatie rond Man City is echt heel fout maar het stadion is echt prima.

Southampton was gekomen om geen tegengoal te krijgen en dat mislukte toen Haaland met een uitschuifbaar been na 5 minuten al scoorde. Dat veranderde volstrekt niets aan het spelbeeld. Een gigantische kans uit een counter vlak voor rust en een hoekschop in de 94e minuut waren de enige moment dat de Saint in de buurt van de goal kwamen. Zo was het lang 1-0 maar was er van spanning geen sprake. Na afloop was het wegkomen met het OV echt een ramp. Tip voor iemand die er ooit nog naartoe gaat; wandel 25 minuten naar het centrum.

Zondags eentje van de bucketlist; Ibrox. We zaten in het uitvakje van St. Mirren en zagen ‘onze’ jongens veel beter spelen dan Rangers. Uiteraard scoorde Rangers uit de eerste de beste kans wel 1-0 maar nog voor rust mochten ook wij juichen. Heerlijk tempo in de wedstrijd en ook een scheidsrechter die veel toeliet. Na rust, met de ingevallen Dessers, hervond Rangers zich en drukte uiteindelijk door naar de 2-1.

Tenslotte maandag genoten van Blackpool als stad. Het is echt zo fout daar. ’s Avonds naar de lokale FC tegen Wigan. Je vraagt je in dat stadion wel af hoe zo’n net stadion met zulke nette mensen in zo’n stad kan staan. Sfeertechnisch was dit de beste wedstrijd van het weekend. Wigan was echt veel beter dan de dolende thuisploeg en kwam 0-2 voor. Vlak voor rust viel een Blackpoolvoorzet tegen een Wiganknie in eigen doel. En in de 92e minuut werkte Wigan ook de 2-2 in eigen doel om vervolgens nog te ontsnappen aan de 3-2.

Man City was vinckje 76, Blackpool 77.

ALenstra

Well-known member
Carabao Cup is ook niet veel aan. Al heb ik afgelopen jaren behoorlijk wat wedstrijden in de eerste ronde gezien. En wat grounds afgevinkt.

erka

Well-known member
Persoonlijk vind ik de League Cup echt een totaal oninteressant niksnutterig toernooi dat alleen maar extra op de kalender drukt en uiteindelijk 1 Europese plek oplevert voor een club die het anders vermoedelijk ook wel zou halen.

JMD

Well-known member
Afgelopen weekend was ik ook op het eiland. Eerst Man City v Southampton. Op weg naar de 92 moet ook het Etihad gevinckt worden en deze paste mooi. De organisatie rond Man City is echt heel fout maar het stadion is echt prima.

Southampton was gekomen om geen tegengoal te krijgen en dat mislukte toen Haaland met een uitschuifbaar been na 5 minuten al scoorde. Dat veranderde volstrekt niets aan het spelbeeld. Een gigantische kans uit een counter vlak voor rust en een hoekschop in de 94e minuut waren de enige moment dat de Saint in de buurt van de goal kwamen. Zo was het lang 1-0 maar was er van spanning geen sprake. Na afloop was het wegkomen met het OV echt een ramp. Tip voor iemand die er ooit nog naartoe gaat; wandel 25 minuten naar het centrum.

Zondags eentje van de bucketlist; Ibrox. We zaten in het uitvakje van St. Mirren en zagen ‘onze’ jongens veel beter spelen dan Rangers. Uiteraard scoorde Rangers uit de eerste de beste kans wel 1-0 maar nog voor rust mochten ook wij juichen. Heerlijk tempo in de wedstrijd en ook een scheidsrechter die veel toeliet. Na rust, met de ingevallen Dessers, hervond Rangers zich en drukte uiteindelijk door naar de 2-1.

Tenslotte maandag genoten van Blackpool als stad. Het is echt zo fout daar. ’s Avonds naar de lokale FC tegen Wigan. Je vraagt je in dat stadion wel af hoe zo’n net stadion met zulke nette mensen in zo’n stad kan staan. Sfeertechnisch was dit de beste wedstrijd van het weekend. Wigan was echt veel beter dan de dolende thuisploeg en kwam 0-2 voor. Vlak voor rust viel een Blackpoolvoorzet tegen een Wiganknie in eigen doel. En in de 92e minuut werkte Wigan ook de 2-2 in eigen doel om vervolgens nog te ontsnappen aan de 3-2.

Man City was vinckje 76, Blackpool 77.
Mooi verhaal Joost.

Het stadion van Man City is idd top. Wel viel me op toen ik er was (maar goed, dat is 8 jaar terug, Guardiola was net coach) dat je heel eenvoudig (en niet duur) kaarten kon krijgen. Het was nooit uitverkocht.

Blackpool is idd heerlijk fout. Moet je er eens op vrijdag- of zaterdagavond lopen, dat is echt briljant, vrijgezellenpartijen all over. Allemaal straalbezopen, dames in rokjes die de lengte van een riem hebben enz... Maar aan de andere kant heeft Blackpool ook de 2 mooiste stijldanszalen ter wereld (Tower Ballroom en Empress Ballroom, 200m bij elkaar vandaan) en is de World Meeting in Blackpool belangrijker dan het WK. Mijn oude dansleraar en -lerares (inmiddels geëmigreerd naar Nieuw Zeeland, waar mijn danslerares vandaan komt) hebben daar veel gedanst en soms ook shows gegeven. En ze vertelden dan hoe gek dat was, zij liepen in keurig nette kleding en dan loop je over de Boulevard (waar de Tower Ballroom aan ligt) tussen al die mensen in kleding waarvan de benaming 'ordi' nog te netjes is.

gevegt

Well-known member
Mooi verhaal Joost.

Het stadion van Man City is idd top. Wel viel me op toen ik er was (maar goed, dat is 8 jaar terug, Guardiola was net coach) dat je heel eenvoudig (en niet duur) kaarten kon krijgen. Het was nooit uitverkocht.

Blackpool is idd heerlijk fout. Moet je er eens op vrijdag- of zaterdagavond lopen, dat is echt briljant, vrijgezellenpartijen all over. Allemaal straalbezopen, dames in rokjes die de lengte van een riem hebben enz... Maar aan de andere kant heeft Blackpool ook de 2 mooiste stijldanszalen ter wereld (Tower Ballroom en Empress Ballroom, 200m bij elkaar vandaan) en is de World Meeting in Blackpool belangrijker dan het WK. Mijn oude dansleraar en -lerares (inmiddels geëmigreerd naar Nieuw Zeeland, waar mijn danslerares vandaan komt) hebben daar veel gedanst en soms ook shows gegeven. En ze vertelden dan hoe gek dat was, zij liepen in keurig nette kleding en dan loop je over de Boulevard (waar de Tower Ballroom aan ligt) tussen al die mensen in kleding waarvan de benaming 'ordi' nog te netjes is.
De vraag is natuurlijk: heb je er zelf nog gedanst?

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan