Engelse bekertoernooien

JMD

Well-known member
Notts County v Alfreton Town ook al. Alledrie zouden omgedraaid veel beter zijn.
Alfreton Town, heerlijk stadionnetje. Toen ik in 2012 10 dagen naar Engeland ging was het plan om op dag 1 in de avond Notts County te bezoeken voor een League Cupduel. Door de Olympische Spelen was de start van alle competities 1 week naar achter geschoven, en stond de EFL toe dat de Leaguecupduels ook naar het weekend ervoor mochten. Dat deed Notts County, daar kwam ik pas een dag of 4 voor vertrek achter, met hotel in Nottingham (spreekwoordelijk om de hoek van City Ground (en dus ook in de buurt van Meadow Lane)) al geregeld. Snel gekeken of er nog een ander duel in de buurt was die avond, dat was Alfreton Town tegen ik meen SOuthport. Wat een heerlijk duel (3-3) in een heerlijk stadionnetje.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Alfreton Town, heerlijk stadionnetje. Toen ik in 2012 10 dagen naar Engeland ging was het plan om op dag 1 in de avond Notts County te bezoeken voor een League Cupduel. Door de Olympische Spelen was de start van alle competities 1 week naar achter geschoven, en stond de EFL toe dat de Leaguecupduels ook naar het weekend ervoor mochten. Dat deed Notts County, daar kwam ik pas een dag of 4 voor vertrek achter, met hotel in Nottingham (spreekwoordelijk om de hoek van City Ground (en dus ook in de buurt van Meadow Lane)) al geregeld. Snel gekeken of er nog een ander duel in de buurt was die avond, dat was Alfreton Town tegen ik meen SOuthport. Wat een heerlijk duel (3-3) in een heerlijk stadionnetje.
Inderdaad een heerlijk stadionnetje. Ik ben er ook geweest. Toen ik in Derby woonde was het natuurlijk lekker dicht bij.

JMD

Well-known member
Inderdaad een heerlijk stadionnetje. Ik ben er ook geweest. Toen ik in Derby woonde was het natuurlijk lekker dicht bij.
Zeker.

Het allermooiste vond ik nog (het was mijn eerste 'Lower League' stadion dat ik bezocht, ze speelden toen nog Conference (nu National League)) dat voor het 'drankloket' gewoon een campingtafeltje stond met suiker, melk enz... Later kwam ik erachter dat dat wel vaker voorkomt in Engeland, maar had dat nog nooit gezien.

ALenstra

Well-known member
De BBC heeft inmiddels de live wedstrijden bepaald. Vrijdag 1 november om 20.45 NL tijd Tamworth-Huddersfield Town en op zaterdag 2 november om 18.30 NL tijd Northampton Town-Kettering Town. Beiden op BBC Two.

JMD

Well-known member
Ik was overigens zaterdag bij Bromley FC - Barrow-in-Furness. Ondanks de grote afstand (Barrow ligt ergens in Noord Engeland) zat het uitvak vol. Leuk stadionnetje trouwens van Bromley. Wel apart dat ze geen programma's verkochten. Nou had bv Reading dat een paar jaar terug ook al, maar toen ik in de clubshop keek zag ik van vorige jaren wel programma's. Maar nu ze net gepromoveerd zijn naar Division Two doen ze het met 'maandprogramma's', en die waren uitverkocht. Wel kon je in de clubshop een formulier halen met de opstellingen.

Verder een gloednieuwe tribune met daarbij een soort kantine, en buiten een soort 'biertuin' met picknicktafels..

Was verder ook goed te bereizen, heen vanaf station Blackfriars was ik 36 minuten onbderweg, terug ging ik met de sneltrein naar Victoria Station en duurde dat een minuut of 25. En vanaf het station Bromley South was het nog een klein kwartiertje lopen naar het stadion.

Het duel was overigens echt Engels keldervoetbal, niet veel lijn in het spel, bal maar naar voren trappen en dan maar zien. De enige echte aanval voor rust kwam van Barrow, leverde de 0-1 op, dat was verdiend. Na rust was Bromley meer in het spel maar leek het 0-1 te blijven (en Barrow had flinke kansen, waaronder 1 due de keeper van Bromley tot een magnifieke save dwong (gebeurde echt recht voor mijn neus)), maar vlak voor tijd kreeg Bromley een penalty en werd het 1-1.

Dat was mijn 43e Engelse duel, zondag zat ik bij West Ham - Man U, dat was 44. Ik heb nu 42 clubs bezocht (West Ham 2x (Upton Park/Olympisch) en Spurs ook (oude White Hart Lane en op Wembley)) in diverse divisies (ook een aantal uit de National League North/South))

JMD

Well-known member
Maar dit speelt Gakpo heel slecht uit... 2 tegen 1 (op het eind 3 tegen 1) en dan niet scoren

Bovenaan