Engelse bekertoernooien

erka

Well-known member
De halve finale City-Liverpool wordt problematisch op Wembley. Er rijden dat weekend geen treinen vanuit het noorden naar Londen. De supportersgroepen van City en Liverpool proberen nu samen o0 te trekken om de fa tot een oplossing te dwingen. Sowieso horen de halve finales wat mij betreft niet op Wembley, maar bv op villa park, old Trafford, anfield etc. Wel altijd neutraal terrein.

Dat was ook altijd zo, meer dan 100 jaar lang. Heel vaak één wedstrijd op Villa Park en de andere op Old Trafford, Hillsborough ofzo. Maar ja, het nieuwe Wembley moet terugverdiend worden dus dat is de reden dat de halve finales ook op Wembley gespeeld worden
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

ALenstra

Well-known member
Helaas verdwijnen tradities. Ik verlang nog naar de tijd dat de hoogste afdeling nog de first division was. En dat keepers vrijwel altijd een groene trui droegen.
 

ALenstra

Well-known member
De burgemeesters van Manchester en Liverpool hebben er bij de FA op aangedrongen om de wedstrijd tussen Manchester City en Liverpool in een andere stad te laten spelen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Geen treinen tussen Milton Keynes en Euston dat weekend.
Dat is echt een enorm probleem aangezien alle treinen naar het noord-westen die route nemen. Je kan dan alleen in London komen via een enorme omweg, zoals via Birmingham/Reading of Sheffield/Leicester. Die wedstrijd moeten ze echt verplaatsen, want zoveel mensen die dan via een andere route gaan reizen zal ook enorme gevolgen hebben voor reizigers op die routes. Ik vermoed dat de burgemeesters het daar op gaan gooien om een verplaatsing af te dwingen.
 

erka

Well-known member
Gewoon op Villa Park spelen, zoals in de voorgaande 100 jaar ook gebeurde. Niks aan de hand, stadion groot genoeg, Birmingham is dichtbij genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

ALenstra

Well-known member
Liverpool-Manchester City definitief op Wembley. De wedstrijd is zaterdag 16 april om 16.30 NL tijd en is live te zien op BBC One.
 

erka

Well-known member
Kan de burgemeester van Londen dit niet verbieden zoals in Nederland? Of hebben die daar niet zoveel macht?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Kan de burgemeester van Londen dit niet verbieden zoals in Nederland? Of hebben die daar niet zoveel macht?
Het is heel zeldzaam dat wedstrijden verboden worden in het VK. Het enige geval wat ik me herinneren kan was dat de halve finales van de Schotse FA Cup op dezelfde dag op Hampden Park zouden zijn, Celtic v Hearts en Rangers v Aberdeen. Maar dat was wel echt een absurd plan, dit is daarbij vergeleken nog niks. Niet alleen zouden Celtic en Rangers op dezelfde dag in hetzelfde stadion moeten spelen, ze moesten ook nog allebei tegen hun op één na grootste rivaal spelen.

Uiteindelijk werd Celtic v Hearts naar Murrayfield in Edinburgh verplaatst.
 
Bovenaan