EL Play Offs: AZ-FC Utrecht 3-0/FC Utrecht-AZ 3-0

EL Play Offs: AZ-FC Utrecht 3-0/FC Utrecht-AZ 3-0


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
Dan heb je gelijk. In principe doen bijna alle clubs dan een Ajax-je. Een enkeling telt de aanwezigen.

Mooi, hoeven we het ook geen Ajax-je meer te noemen. Al mut je maar weer sien wie't seit, die frusto uit Heerlenveen weer, met zijn voorliefde voor PSV en zijn Cambuur haat.
Voor dat soort mensen is een prima omschrijving bedacht: Lul.
 

Forza AZ

Well-known member
Sinds de huidige vorm van de play-offs in 2009 haalden de winnaars de volgende resultaten in de Europa League (2009-2014 start in 2e voorronde, 2015-2016 start in 3e voorronde):

-2e voorronde (4x winst, 2x verlies)
-3e voorronde (2x winst, 4x verlies)
-4e voorronde (1x winst, 1x verlies)
-groepsfase (1x 4e plaats)

2009: NAC (Q2: Gandzasar (Arm) (8-0), Q3: Polonia (Pol) (4-1), Q4: Villarreal (Spa) (2-9))
2010: Utrecht (Q2: KF Tirana (Alb) (5-1), Q3: Luzern (Zwi) (4-1), Q4: Celtic (Sch) (4-2), R1: 0xW, 5xG, 1xV)
2011: Den Haag (Q2: Tauras (Lit) (5-2), Q3: Omonia (Cyp) (1-3))
2012: Vitesse (Q2: Lokomotiv Plovdiv (Bul) (7-5), Q3: Anzhi (Rus) (0-4))
2013: Utrecht (Q2: Differdange (Lux) (4-5))
2014: Groningen (Q2: Aberdeen (Sch) (1-2))
2015: Vitesse (Q3: Southampton (Eng) (0-5))
2016: Heracles (Q3: Arouca (Por) (1-1, uitd. 0-1))
 

Totti

New member
Waarom bestaat dit kutsysteem eigenlijk nog? Leeft totaal niet, onnodige extra belasting voor spelers en de kans dat je er voor de groepsfase uitgeknikkerd wordt is aanzienlijk. Veel eerlijker om een team op basis van het hele seizoen deze plek toe te wijzen. We spelen toch ook geen play offs voor het kampioenschap?
 

SuikerBrood

Well-known member
Respect voor de mensen die het op kunnen brengen om naar Heerenveen te gaan. Is al een halfjaar een parodie op voetbal.
 

delmaestro

Well-known member
Gewoon sneu om zo weinig kaarten te verkopen.

Die 10 tot 12 duizend zijn geen cijfers die je kracht bij kunt zetten. Als de SK houders gratis erheen kunnen, dan kun je dus niets tastbaars, zoals het aantal verkochte kaarten, bijhouden. Je moet maar afwachten wie er uiteindelijk besluit om s'avonds ff naar het stadion te fietsen voor een lekker avondpotje.

Anders gezegd: mochten ze een indicatie willen, dan is het een kwestie van steekproefgewijs vragen aan fans of ze gaan. Mochten ze dat afgelopen zondag toevallig vlak na het laatste fluitsignaal gedaan hebben, dan verwacht je een opkomst van 12 man. Ik denk dat er uiteindelijk gewoon meer dan genoeg man komen. Lekker weer, gratis entree, aansprekende tegenstander en het gaat nog ergens om ook...
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom bestaat dit kutsysteem eigenlijk nog? Leeft totaal niet, onnodige extra belasting voor spelers en de kans dat je er voor de groepsfase uitgeknikkerd wordt is aanzienlijk. Veel eerlijker om een team op basis van het hele seizoen deze plek toe te wijzen. We spelen toch ook geen play offs voor het kampioenschap?

Het enige voordeel is dat de competitie zelf spannend blijft voor de subtoppers/middenmoters. Zonder play-offs was Utrecht al een paar weken zeker van EL en zouden in de laatste speelronde Heerenveen, Heracles en Groningen nergens meer voor gespeeld hebben.
Voor de resultaten in Europa maakt het weinig verschil. De meeste subtoppers halen de groepsfase toch niet, of ze nu via de competitie zich direct plaatsen of via de play-offs.
 

Abubakari

Well-known member
+1 Wat Forza AZ's reactie betreft. Ik vind het altijd een lekker toetje als Groningen mee doet. Mooi weer (vandaag in elk geval), alles of niks knock out voetbal, een wedstrijd tussen twee subtoppers met een leuke prijs voor een leuke prijs. Ik ging in de tijd dat Ajax nog PO voor CL speelde ook vrij vaak. Kortom, van mij mag ie blijven, die Play Off.
 

erka

Well-known member
In de finale Heerenveen twee keer de oren wassen is toch h?t Grunn scenario? Ik hoop in ieder geval wel op Noorderslag in de finale.

Ga je ook naar Grunn-AZ?

Neuh, had al andere afspraak staan.

Voor mij hoeft het allemaal niet meer zo, de playoffs. Ik vind gewoon dat Utrecht er volledig recht op heeft en Heerenveen juist helemaal niet gezien de 2e seizoenshelft.
 

Batigoal

Well-known member
Netjes afgemaakt door Amrabat. Hopelijk is hij slim genoeg om nog een jaar te blijven bij FC Utrecht.

De spelers van Heerenveen stonden overal en nergens. Wanneer wordt Streppel nou eens afgerekend voor de resultaten en het slechte spel?
 
Bovenaan